همگام با پیشروان: ربات‌های سوسکی، سادگی در عین کارایی و دوام

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
حتما تاکنون موارد زیادی از الهام گیری انسان‌ها از طبیعت در ساخت ابزارها و روش‌های جدید را در زومیت مشاهده کرده اید. این بار می‌خواهیم از یک الهام‌گیری در مورد سوسک‌ها برای ساخت روباتهایی است که بدون دارا بودن سامانه‌ی هدایت پیشرفته‌ای قادرند در بسیاری از موارد بسیار بهتر از روباتهای پیشرفته امروزی عمل کنند؛ روباتهایی کوچک و ساده که تقریبا از پس هر مسیری بر می‌آیند. با ما باشید.
تبلیغات

آقای رابرت فول از روباتهایی سخن می‌گوید که بدون دارا بودن هیچ حسگر یا سامانه‌ی هدایتی پیشرفته‌ای قادرند مسیرهای بسیار متفاوتی را به سادگی بپیمایند، در عین حال مقاومت فوق العاده‌ای نیز دارند و پس از پرتاب شد از ارتفاع نیز می‌توانند به راه خود ادامه دهند.

راز این مقاومت و توانایی بالا مثل همیشه در طبیعت و در یکی از منفور ترین موجودات طبیعت (حداقل برای ما انسان‌ها) نهفته است: سوسک ها! این موجودات شگفت انگیز با وجود سادگی بسیار زیاد و البته عدم دارا بودن سامانه‌ی عصبی پیشرفته‌ای قادرند تقریبا در هر محیطی به زندگی خود ادامه دهند، چیزی که برای ما انسان‌ها چندان هم دلچسب نیست. اما همین سوسک‌ها می‌توانند به ما در ساخت روباتهایی با قابلیت‌های حرکتی فوق العاده کمک کنند. ویدیوی زیر را ببینید تا با قدرت این موجودات بیشتر آشنا شوید.

دانلود ویدیو

لطفا پیشنهادها و انتقادهای خود را برای هرچه بهتر شدن بخش جدید "همگام با پیشروان" در بخش نظرات یا ایمیل شخصی بنده بیان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات