گزارش مالی اپل در سه ماهه سوم ۲۰۱۴: رکورد سود ۸.۵ میلیارد دلاری به لطف فروش ۳۹ میلیون دستگاه آیفون

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل بار دیگر رکورد شکنی کرد و با ارائه گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال میلادی، باعث خوشحالی سرمایه‌گزاران خود شد. این کمپانی به خاطر عرضه‌ی موفق آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس موفق به کسب سود ۸.۵ میلیارد دلاری از درآمد ۴۲.۱ میلیارد دلاری شد.
تبلیغات

اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴ فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد. انتظار می‌رفت این کمپانی بین ۳۷ تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند، اما اپل در این فصل درآمد ۴۲.۱۲ میلیارد دلاری را تجربه کرد.

اپل در فصل سوم از سال ۲۰۱۴ موفق به فروش ۳۹.۲۷ میلیون دستگاه آیفون شده است که رکورد بزرگی در مقایسه با فروش ۳۷.۹ میلیون دستگاه در همین فصل از سال گذشته، محسوب می‌شود. کامپیوترهای مک نیز با افزایش فروش و تقاضا روبرو بوده‌اند. براساس گزارش اپل، ۵.۵ میلیون دستگاه از کامپیوترهای مک در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴ به فروش رسیده است. که نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته نزدیک به ۱ میلیون دستگاه افزایش داشته است.

اپل در سه ماهه‌ی سوم امسال درآمد ۴۲.۱۲ میلیارد دلاری را تجربه کرده است. این در حالی است که این کمپانی در همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته، ۳۷.۴۷ میلیارد دلار درآمد داشت.

سود خالص اپل در این فصل ۸.۵ میلیارد دلار بوده است که به موجب آن به هر سهم از سهام این شرکت، ۱.۴۲ دلار سود اختصاص داده می‌شود. این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۱۸ دلار بوده که رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در این فصل، ۱۲.۳ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسیده که نسبت به ۱۳.۱ میلیون دستگاه آیپد سال گذشته، با کاهش روبرو بوده است. انتظار می‌رود با معرفی آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳، در فصل پایانی ۲۰۱۴ شاهد افزایش فروش تبلت‌های اپل باشیم.

ما در سال مالی ۲۰۱۴ موفق شدیم رکورد تازه‌ای را ثبت کنیم، رکورد بیشترین فروش آیفون با عرضه‌ی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را داشتیم. به لطف نوآوری ما در آیفون‌ها، آیپدها و کامپیوترهای مک در کنار iOS 8 و OS X Yosemite ما خود را برای فروش فوق‌العاده قوی در فصل تعطیلات آماده می‌کنیم. ما همچنین به شدت هیجان زده هستیم تا محصولات سال آینده خود شامل ساعت اپل‌واچ و دیگر سرویس‌ها و محصولات جدید را عرضه کنیم.تیم کوک، مدیرعامل اپل

عرضه‌ی موفق آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس باعث شد تا اپل فصل سوم را با موفقیت پشت سر بگذارد و نظر مثبت سرمایه‌گذاران خود را جلب کند. تبلیغات منفی برای محصولات این شرکت نیز نتوانست مانع ثبت رکوردهای فروش برای آیفون‌ها شود تا اپل یک فصل مالی شگفت انگیز را پشت سر بگذارد.

آیفون‌های اپل سریع‌ترین آمار فروش در بین کل محصولات آی‌تی دنیا را در اختیار دارند. اپل موفق شد تنها در سه روز ابتدایی عرضه‌ی این محصولات به فروش خیره‌کننده‌ی ۱۰ میلیون دستگاه دست یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات