ال‌جی در حال ساخت یک ساعت هوشمند مبتنی بر WebOS است

پنج‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌او‌اِس، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایل دنیا است که متاسفانه بی‌ثمر ماند و پس از تصاحب ا‌چ‌پی، آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشد و با وجود آنکه از جنبه‌های مختلف به خوبی قادر به رقابت با رقبایی همچون اندروید بود، اما آنقدر منزوی شد که اچ‌پی آن را به ال‌جی فروخت. حال ال‌جی قصد دارد ساعت هوشمند مبتنی بر WebOS تولید کند.
تبلیغات

زمانی که ال‌جی سیستم‌عامل WebOS را از اچ‌پی‌ خریداری کرد، اعلام کرد که قصد دارد از آن در تلویزیون‌های هوشمند خود بهره ببرد. این کمپانی که تا به امروز ۲ ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear تولید کرده است، در تلاش است تا ساعت هوشمند جدیدی را بر پایه‌ی سیستم‌عامل تحت کنترل خود، WebOS عرضه کند.

امروز وب‌سایت توسعه‌دهندگان ال‌جی، تیزر تبلیغاتی را منتشر کرده و در آن از کیت مربوط به توسعه اپلیکیشن‌های WebOS برای ساعت هوشمند خبر داده است.

ال‌جی در حال حاضر یکی از فعال‌ترین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear به شمار می‌رود و دو ساعت هوشمند G Watch R و G Watch را بر پایه‌ی این سیستم‌عامل تولید کرده است. سامسونگ، رقیب هم‌وطن ال‌جی نیز علاوه بر توسعه‌ی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear، برخی از ساعت‌های هوشمند خود را بر پایه‌ی سیستم‌عامل تایزن که تحت کنترل خود این شرکت کره‌ای است، عرضه می‌کند. حال به نظر می‌رسد که ال‌جی نیز رویه‌ی نسبتا مشابه‌ای را پیش گرفته و در تلاش است در کنار ساعت‌های هوشمند اندرویدی، ساعت مجهز به سیستم‌عامل خود را روانه بازار کند.

بازار ابزارهای پوشیدنی در حال رشد است و کمپانی‌های فعال در این حوزه سعی می‌کنند تا جایگاه خود را در این بازار تثبیت کنند. ظاهرا دو کمپانی فعال کره‌ای در بازار گجت‌های پوشیدنی مایل هستند تا جایگزینی برای Android Wear داشته باشند تا اگر معادلات بازار آنطور که گوگل برنامه‌ریزی کرده پیش نرفت بتوانند سیستم‌عامل‌ خود را جایگزین کنند.

ال‌‌جی بسته‌ی SDK مربوط به WebOS را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است، تا اپلیکیشن‌های سازگار با آن را برای ساعت هوشمند آینده ال‌جی آماده کنند.

ال‌جی در باره‌ی اقدام اخیر خود برای استفاده از WebOS در ساعت هوشمند گفته است: «این کمپانی خلاقیت‌های بسیاری را در برنامه دارد که در این روزها نمی‌توان اثر آن‌ها را مشاهده کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات