تماشا کنید: کوالکام تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 810 را به‌همراه فناوری WiGig به نمایش گذاشت

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر کمپانی کوالکام با تراشه‌‌های سری اسنپ‌دراگون قدرت پردازشی بسیاری از تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی را تامین می‌کند. اغلب پرچمداران اندرویدی به‌همراه تراشه‌های قدرتمند این کمپانی روانه‌ی بازار می‌شوند. یکی از تراشه‌های جدید سری اسنپ‌دراگون که از سال آتی میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد، اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است که در کنار آن فناوری WiGig نیز ارائه می‌شود، حال این کمپانی قابلیت‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را به‌همراه فناوری WiGig به نمایش گذاشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی کوالکام با حضور در یک گردهمایی که در شهر نیویورک برگزار شد، با استفاده از دو تبلت که به تراشه‌ی Snapdragon 810 مجهز شده بودند، فناوری WiGig را به نمایش گذاشت. WiGig فناوری انتقال اطلاعات بصورت بی‌سیم است که کوالکام از آن در اسنپ‌دراگون ۸۱۰ استفاده کرده تا اطلاعات با نرخ ۷ گیگابیت بر ثانیه منتقل شوند.

در این نمایشگاه، تبلت‌های کوالکام که هر دو از وجود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ بهره می‌بردند، بصورت Peer-to-Peer به یکدیگر متصل شده بودند که از طریق این ارتباط یکی از تبلت‌ها ویدئوی 4K موجود در حافظه‌ی تبلت دیگر را استریم می‌کرد. با توجه به اینکه انتقال اطلاعات مربوط به یک ویدئوی 4K به پهنای باند بالایی احتیاج دارد، بازهم ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه از پهنای باند موجود، برای انتقال اطلاعات خالی بود.

لینک دانلود

با توجه به اینکه رفته‌رفته قابلیت ضبط و پخش ویدئو‌هایی با رزولوشن 4K همه گیر می‌شود، از این‌رو وجود فناوری‌هایی چون WiGig احساس می‌شود، چراکه با استفاده از فناوری‌های ارتباطی موجود در گوشی‌ها نمی‌توان یک فایل ویدئویی با رزولوشن 4K را با سرعت بالا انتقال داد. اسنپ‌دراگون ۸۱۰ سال آتی میلادی به همراه پرچمدارن به بازار عرضه خواهد شد که از این‌رو می‌توان عیار این فناوری را سال آتی میلادی سنجید. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات