ابزار پوشیدنی جدید با قابلیت انعطاف پذیری بالا و صفحه نمایش 15 سانتیمتری

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
Portal نام گجت پوشیدنی انعطاف پذیری است که دنیای فناوری‌های هوشمند همراه را قدمی دیگر به جلو خواهد برد.
تبلیغات

پرتال در حقیقت نوعی گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را بر روی دست بست و هر زمان که مورد نیاز بود از آن بهره برد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا بیشتر با این ابزار و قابلیت‌های آن آشنا شوید.

فناوری‌های پوشیدنی سالیان سال بخش مهمی از داستان‌های علمی تخیلی را به خود اختصاص داده‌اند و امروز در حال سپری کردن دوران گذار از نمونه‌های اولیه به محصولات رقابتی مناسب بازار هستند، البته همچنان دسته بندی این ابزارها خیلی مورد توافق دوستداران فناوری نیست و بدتر از آن اینکه این فناوری‌ها چندان جا افتاده نیستند و اگر روزی با یکی از این ابزارها در خیابان دیده شوید، بیشتر شبیه آدم فضایی‌های به نظر خواهید رسید تا یک فرد دوستدار فناوری! با این حال امیدواریم این دوران گذار هر چه زودتر سپری شود و فناوری‌های این چنین هر چه زودتر به بازار برسند.

اما در خصوص این ابزار باید گفت که بر خلاف ابزارهای پوشیدنی دیگری که بر روی دست قرار می‌گیرند، این ابزار از یک صفحه نمایش کوچک و البته آزاردهنده همچون اپل واچ یا ساعت هوشمند سامسونگ بهره نخواهد برد و در حقیقت شما به صفحه نمایشی به بزرگی یک تلفن هوشمند دسترسی خواهید داشت. ویژگی مهم دیگری که این محصول از آن بهره خواهد برد، انعطاف پذیری است که می‌تواند بسیار مفید و البته نجات دهنده باشد؛ کافی است تصور کنید شانس شکستن صفحه نمایش وقتی آن را در دست می‌گیرید چقدر است چه برسد به اینکه بخواهید آن را بر روی دست خود ببندید!

portal-wearable

البته این نخستین باری نیست که با ایده‌ی یک تلفن هوشمند بر روی دست روبرو شده‌ایم اما ابعاد و ویژگی‌های پُرتال آن را به یکی از بهترین‌های این حوزه بدل می‌کند. موسسان این شرکت ادعا می‌کنند که ابزار آن‌ها نه تنها می‌تواند انعطاف پذیری مناسب و نشکن باشد بلکه می‌تواند تا عمق ده متری آب دوام بیاورد که در مورد چنین ابزاری بسیار مناسب به نظر می‌آید. ضمنا این ابزار از رابط کاربری بهینه شده‌ای از اندروید بهره خواهد برد. گروهی که مسئول طراحی آن بوده، مدعی است که این ابزار برای ورزشکاران، بسیار مناسب خواهد بود چراکه می‌تواند اطلاعات بسیاری از وضعیت حرکتی و اوضاع سلامتی بدن شخص در اختیار کاربر بگذارد.

portal-wearable-3

محصول نهایی احتمالا از بدنه‌ای از جنس پلی یورتان تقویت شده با کولار (پلیمری که در ساخت جلیقه‌های ضد گلوله به کار می‌رود) ساخته خواهد شد که ضمن انعطاف، مقاومت بسیار بالایی خواهد داشت. همچنین باید به 2 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. این ابزار پوشیدنی با صفحه‌ی نمایش در دو اندزه‌ی 4 و 6 اینچی عرضه خواهد شد.

این ابزار هم اکنون در کمپین Indiegogo در حال جذب سرمایه است و تا هفته‌ی آینده نیز به کار خود ادامه خواهد داد. اگر تا آن زمان به هدف مالی 300,000 خود برسد اولین نمونه‌های اصلی خود را تا سال آینده میلادی به بازار خواهد فرستاد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات