گزارش اختصاصی زومیت از غرفه «مایکروسافت» در نمایشگاه جیتکس

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
مطالعه 6 دقیقه
مایکروسافت بر خلاف اکثر کمپانی‌های مطرح، در نمایشگاه کم رونق جیتکس امسال در دوبی، با دستانی پر ظاهر شده بود.
تبلیغات

ردموندی‌ها با یک غرفه نسبتا بزرگ تمام سرویس‌ها و محصولات خود را در معرض نمایش گذاشته بودند. بیشتر تمرکز مایکروسافت در این نمایشگاه بر نرم‌افزارها و سرویس‌هایش برای ارائه راهکارهای سازمانی بود.

مایکروسافت با یک غرفه نسبتا بزرگ در نمایشگاه Gitex حاضر شده بود. این غول نرم‌افزار سعی کرده بود تا محصولات جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را در این غرفه به نمایش بگذارد. البته بیشتر تمرکز ردموندی‌ها در جیتکس بر روی سرویس‌های ابری، هاستینگ و راهکارهای مدیریت پروژه و CRM بود.

microsoft-booth-gitex-2

در بخشی از غرفه مایکروسافت شاهد معرفی سرویس Office 365 بودیم. آفیس 365 سرویس ارائه نرم‌افزارهای مجموعه آفیس بر بستر فضای ابری است که طرفداران زیادی دارد.

microsoft-booth-gitex-4

در بخشی از این غرفه تمام سرویس‌ها و محصولات مایکروسافت در بخش‌های جداگانه کوچکی معرفی شده بودند. در میانه آنها یک نمایشگر بزرگ قرار داشت که به ترتیب ویدیوی معرفی هر یک از این سرویس‌ها را پخش می‌کرد. این محصولات و سرویس‌ها شامل مجموعه آفیس، راهکارهای مدیریت پروژه و CRM، کامپیوترهای دل و لنوو مبتنی بر ویندوز 8.1، تلفن‌های ویندوزفون، سرویس مایکروسافت Azure و... بودند.

microsoft-booth-gitex-5

در تصویر زیر یک کامپیوتر همه کاره دل با نمایشگر لمسی را مشاهده می‌کنید که مجهز به ویندوز 8.1 است و کاربران می‌توانستند از نزدیک با آن آشنا شوند. در کنار آن نیز یک تبلت ویندوزی کوچک از کمپانی دل قابل رویت است.

microsoft-booth-gitex-6

تصویری که در زیر می‌بینید مربوط به یک پهپاد ساخت مایکروسافت است. این پهپاد که نمونه آزمایشی آن به جیتکس آورده شده بود از یک پلتفرم پیشرفته مبتنی بر ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد ردموندی‌ها به پهپادها و روبات‌های پرنده علاقه‌مند شده و در این زمینه به تحقیق و توسعه زیادی پرداخته‌اند.

microsoft-booth-gitex-7

از دیگر محصولات شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت که در این نمایشگاه حضور داشتند می‌توان به لپ‌تاپ‌های ویندوزی لنوو اشاره کرد که با بدنه‌ای تمام فلزی، کیفیت ساخت بسیار بالایی را ارائه می‌کردند. همچنین یک تبلت ویندوزی لنوو نیز مشاهده می‌شد که از همان زبان طراحی لپ‌تاپ‌های جدید این کمپانی پیروی می‌کرد.

microsoft-booth-gitex-8

روی یکی از میزهای این غرفه نیز تمام تلفن‌های ویندوز فون جدید مایکروسافت قرار گرفته بودند و بازدیدکنندگان می‌توانستند با آنها کار کنند.

microsoft-booth-gitex-9

در بین این تلفن‌ها، لومیا 930 نظر من را بیش از هر محصول دیگری به خود جلب کرد. گوشی نوکیا لومیا 930 یک تلفن زیبا و خوش‌ساخت است که بیش از سایر تلفن‌های مبتنی بر ویندوزفون خودنمایی می‌کند. ظاهر جذاب این گوشی در کنار کیفیت ساخت عالی آن را از سایرین متمایز کرده است.

microsoft-booth-gitex-10

بیشتر تمرکز مایکروسافت در جیتکس بر روی سرویس‌های ابری آنلاین و مدیریت پروژه بود. 

microsoft-booth-gitex-12

در بخشی از غرفه سرویس‌های هاستینگ مایکروسافت معرفی می‌شد، سرویس‌های هاستینگ ابری عمومی، خصوصی و هیبریدی که طرفداران زیادی در بین شرکت‌های بزرگ تجاری دارند.

microsoft-booth-gitex-13

همچنین نرم‌افزارها و سرویس‌های مدیریت پروژه و CRM مایکروسافت به صورت مفصل تشریح شده بودند. ابزارهایی که برای تجارت‌های بزرگ و کوچک طراحی شده‌اند تا همه امور به شکل منظمی انجام شوند. علاقمندان به مباحث مدیریت پروژه حتما با سرویس Sharepoint مایکروسافت آشنایی دارند و مزایای آن را به خوبی می‌شناسند.

microsoft-booth-gitex-14

سرویس‌های پرطرفدار Sharepoint و Azure تشریح شده بودند. شیرپوینت یک پلتفرم پیشرفته برای انجام کارهای تیمی است که یکی از قابلیت‌های جالبش امکان گسترش و توسعه آن است. پلتفرم ابری مایکروسافت نیز Azure نام دارد که در بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. آژور مجموعه‌ای از سرویس‌های یکپارچه ابری است که منجر به تسهیل امور اداری برای کمپانی‌ها می‌شود.

microsoft-booth-gitex-15

Microsoft Dynamics همان CRM یا نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت است که با سرویس Sharepoint و سرویس‌های ابری مایکروسافت یکپارچه شده و طرفداران زیادی در بین شرکت‌های تجاری کوچک و بزرگ دارد. بسیاری از کمپانی‌ها سعی می‌کنند برای کاهش هزینه از CRMهای متن باز ارزان‌قیمت‌تری استفاده کنند که امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای دارند.

با وجود آن که بسیاری از CRMهای متن‌باز تنوع بالاتر و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سرویس داینامیکز مایکروسافت از خود نشان می‌دهند، اما نقطه قوت داینامیکز در یکپارچه بودن آن با سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مایکروسافت است که کاربری آن را بسیار ساده می‌کند.

microsoft-booth-gitex-16

امیدواریم از این گزارش تصویری لذت برده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات