گزارش زومیت از نشست خبری وقایع گستر فارس،‌ وارد کننده‌ی محصولات اپل در ایران

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
مطالعه 5 دقیقه
شب گذشته هم‌زمان با رویداد معرفی آیپدهای اپل، شرکت واقع گستر فارس بالاخره اقدام به باز گشایی فروشگاه خود واقع در بزرگراه کردستان کرد. وقایع گستر فارس خود را اولین وارد کننده محصولات اپل در ایران می‌داند. در ادامه با گزارش زومیت از این مراسم همراه باشید.
تبلیغات

حدود ۳ ما پیش مصاحبه اختصاصی زومیت با آقای مهدی عبقری مدیر عامل وقایع گستر فارس را خواندید که سوالات مختلفی در رابطه با سیاست‌های این شرکت پرسیده شد. همچنین چند ماهی است که در بزرگراه کردستان فروشگاهی که لوگوی اپل بر روی آن وجود دارد، نظر خیلی از ما را به خود جلب کرده است؛ اما تا شب گذشته هیچ خبری از بازگشایی این فروشگاه نبود، وقایع گستر فارس بالاخره شب گذشته همزمان با رویداد معرفی آیپدهای جدید اپل طی مراسمی علاوه بر معرفی رسمی آیفون ۶ و ۶ پلاس در ایران اقدام به بازگشایی رسمی فروشگاه خود کرد.

این شرکت شروع مراسم را با نشست خبری آغاز کرد، این نشست خبری با حضور مدیران ارشد وقایع گستر فارس و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد که زومیت نیز در این بین حضور به هم رساند.

vggf1

مهدی عبقری سخنان خود را با ارائه تاریخچه‌ای مختصر از وقایع گستر فارس آغاز کرد، این شرکت در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۲ در پی لغو تحریم‌های تلفن‌ همراه موفق شده با دریافت لایسنس D از ایالت متحده مجوز واردات، فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل را دریافت کند. او در ادامه گفت طی یک سال گذشته به دنبال فراهم کردن زیرساخت مناسب برای فروش و خدمات پس از فروش بوده‌اند و از اردیبهشت شروع به توزیع و فروش کالا در سطح بازار کرده‌اند. عبقری خدمات پس از فروش را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه‌اش می‌داند از این رو او می‌گوید که تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بالاترین سطح از خدمات را ارائه دهند.

گارانتی ۱ ساله، ۳ ماه اول تعویض

در ادامه این نشست، محمد علمداری، مدیر توسعه عملیاتی این شرکت گفت که وقایع گستر موفق شده محصولات اپل را طبق استانداردهای خود اپل در ایران توزیع کند و خدمات پس از فروشی در همان سطح ارایه کند. در ادامه او گفت که طی ۱۸۰ روز گذشته این شرکت موفق شده ۱۶ فروشگاه را در سطح کشور راه اندازی کند و در روز گذشته هم دو فروشگاه دیگر را اندازی کرده‌ است. او همچنین اشاره کرد که تا پایان سال ۹۳ تعداد فروشگاه‌ها را به ۵۰ عدد خواهند رساند. علمداری صحبت‌هایش را با نحوه ارائه خدمات پس از فروش ادامه داد و گفت که این شرکت محصولاتی را که مشکل داشته باشند در ۳ ماه اول تعویض خواهند کرد، او گفت که تا به امروز حدود ۶۰۰ دستگاه را تعویض کرده‌اند که در بین آنها حتی دستگاه‌هایی وجود داشته که شکستگی هم داشته‌‌اند. او اذعان کرد که وقایع گستر موفق شده تا حدود ۹۰ درصد از استانداردهای اپل در زمینه خدمات پس از فروش را در ایران ارائه دهد و حتی این رو‌یکرد را در قبال شهرستان‌ها نیز داشته است. او در ادامه گفت که این شرکت در تلاش است تا پایان سال جاری در صورت رفع برخی مشکلات بانکی امکان خرید اپلیکیشن با کارت‌های شتاب را مهیا سازند. البته با توجه به تجربیان اجرایی شدن این طرح کاری بس دشوار خواهد بود.

20141016 190156

پیگیری‌های ما باعث رفع محدودیت‌ دسترسی کاربران ایرانی به اپ‌استور شد

علمداری گفت این که در حال حاضر مشکل دانلود اپلیکیشن‌های مجانی از اپ استور در ایران برطرف شده است به دلیل پیگیری‌های است که توسط این شرکت صورت گرفته و مدارک آن نیز وجود دارد! او گفت که به محض برطرف شدن مشکلات بانکی نام و پرچم ایران در فروشگاه آیتیونز قرار خواهد گرفت. در ادامه او توضیحاتی را در رابطه با لایسنس D1 ارائه داد؛ بر اساس این مجوز وقایع گستر فارس می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم محصولات اپل را به صورت رسمی وارد کشود کند داشتن این لایسنس هیچ محدودیتی برای سایر شرکت‌ها درصوت تمایل به واردات محصولات اپل ایجاد نخواهد کرد و هر شرکتی موفق به اخذ این مجوز شود می‌تواند عملکردی مشابه را دارا باشد. در صوتی که اطلاعات دقیق‌ و کامل‌تری از این لایسنس نیاز دارید می‌توانید مصاحبه اختصاصی زومیت با وقایع گستر فارس را مطالعه کنید.

نماینده‌ی رسمی اپل نیستیم!

جالب اینجاست که مدیرعامل وقایع گستر فارس در مصاحبه‌ای که با زومیت داشت در پاسخ به این پرسش ما که: «الان شما خود را چه می‌دانید؟ نماینده رسمی اپل؟» پاسخ داد بله! حال به نظر می‌رسد که شرایط تغییر کرده است و مهدی عبقری،‌ شرکت خود را واردکننده‌ی نماینده‌ی رسمی اپل می‌داند: «منظورمان واردکننده از نماینده رسمی اپل بود و هیچ اصراری بر روی نمایندگی رسمی اپل نداریم!»

عکس در زمان مصاحبه‌ی زومیت در ۱۷ خردادماه

علمداری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با قیمت آیفون ۶ نسخه ۱۶ گیگابایتی در ایران را  ۲٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان عنوان کرد و در خصوص بالا بودن قیمت محصول در مقایسه با سایت رسمی اپل که 649 دلار است گفت که این قیمت مربوط به ایالت متحده است، اپل در کشور‌های مختلف قیمت متفاوت دارد و از آنجایی که ما محصولات را از چین وارد می‌کنیم قیمت ما بالاتر است؛ در چین، قیمت ریالی این محصول حدود ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان است که با این وجود قیمت فعلی با در نظر گرفتن خدمات پس از فروشی که وقایع گستر ارائه می‌دهد مناسب است.

apple iran
apple iran 03

بعد از به پایان رسیدن نشست خبری، خبرنگاران را دعوت به دیدن از فروشگاه کردند جمعیت زیادی پشت در فروشگاه تجمع کرده‌ بودند. 

به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا شرکت وقایع گستر فارس در آینده چه عملکردی در زمینه‌ی خدمات و عرضه‌ی محصولات اپل در کشور خواهد داشت و آیا به تعهدات خود پایبند خواهد بود یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات