اپل iMac جدید را با صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن 5K معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که بسیاری از گمانه‌ها نیز پیش‌بینی می‌کردند، اپل دقایقی پیش نسل جدید آی‌مک را با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن 5K معرفی کرد و نسل جدید آی‌مک اپل با تغییراتی همراه شده که قیمت آن را کمی بالا برده است. بارزترین تغییر در آی‌مک صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که گفتیم نسل جدید آی‌مک با بهره‌گیری از صفحه‌ نمایش ۲۷ اینچی از نوع رتینا و رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل روانه‌ی بازار خواهد شد. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که تعداد پیکسل‌های این صفحه‌ی نمایش ۶۷ درصد بیش از نمونه‌ی 4K است. بالا بودن تعداد پیکسل‌های این صفحه‌ی نمایش بدین معنی است که حتی در زمان ویرایش یک ویدئوی 4K نیز کاربران از فضای اضافی روی صفحه‌ی نمایش برای انجام سایر کارهای خود بهره‌مند خواهند شد. اپل از یک معیار دیگر برای مقایسه نمایشگر این محصول با سایر نمایشگرها استفاده کرد. تعداد پیکسل‌های این نمایشگر ۷ برابر یک نمایشگر فول HD است. با وجود استفاده از چنین صفحه‌ی نمایشی، آی‌مک جدید از منظر مصرف انرژی ۳۰ درصد بهینه‌تر از نسخه‌های پیشین عمل می‌کند. لبه‌ی بیرونی نسل جدید کامپیوتر رومیزی اپل تنها ۵ میلی‌متر است!

iMacInt

از جمله‌ی مشخصات فنی آی‌مک جدید در کنار صفحه‌ی نمایش رتینای ۲۷ اینچی می‌توان به پردازنده‌ی Core i5 با فرکانس کاری ۳.۵ گیگاهرتز اشاره کرد که یک نسخه با پردازنده‌ی Core i7 با فرکانس ۴ گیگاهرتزی نیز ارائه خواهد شد. اپل از یک کارت گرافیک AMD Radeon R9، حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی، فیوژن درایو ۱ ترابایت و دو پورت تاندربولت با قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه استفاده کرده است. در صورتی که مشخصات فنی در کنار صفحه‌ی نمایش رتینای این آی‌مک نظر شما را به خود جلب کرده پس بهتر است به قیمت این محصول نیز توجه کنید. این محصول از امروز با قیمت ۲۴۹۹ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. شاید اشاره به قیمت ۱۷۹۹ دلاری نمونه‌ی ۲۷ اینچی کنونی در کنار نمونه‌ی ۲۱.۵ اینچی با قیمت ۱۰۹۹ دلار خالی از لطف نباشد تا ببینید نسخه جدید چقدر گران‌قیمت است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات