موتورولا اندروید 5.0 ابنبات چوبی را برای 9 تلفن‌ هوشمند ساخت خود ارائه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
دیشب گوگل اندروید نسخه 5.0 را با نام Lolipop به معنای آبنبات چوبی معرفی کرد. اکنون بسیاری از دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی منتظرند هر چه زودتر این نسخه جدید از اندروید را دریافت کنند. در این میان به نظر می‌رسد دارندگان گوشی‌های هوشمند شرکت موتورلا خوش‌شانس‌تر هستند. موتورولا اعلام کرده به زودی ۹ تلفن هوشمند این شرکت اندروید آبنبات چوبی را دریافت خواهند کرد.
تبلیغات

به گفته موتورولا تمام گوشی‌های این شرکت که جدید محسوب می‌شوند اندروید نسخه پنجم را دریافت و نصب خواهند کرد. در بین ۹ تلفنی که قرار است این بروزرسانی را دریافت کنند، موتو G و موتو X قرار دارند که جدیدترین تلفن‌های موتورولا به حساب می‌آیند. موتو E و موتو G نسخه 4G LTE نیز اندروید ۵.۰ را دریافت می‌کنند. ۳ گوشی دیگر به اپراتور Verizon تعلق دارند؛ تلفن‌های Droid Ultra، Droid Maxx و Droid Mini kdc به زودی اندروید آبنبات چوبی را بر روی خود نصب خواهند دید.

موتورولا می‌گوید این لیست ۹ تایی تنها اولین موج از دستگاه‌هایی است که خیلی زود اندروید جدید را دریافت می‌کنند. البته این کمپانی خبری از تاریخ دقیق انتشار بروزرسانی اندروید نداده اما بعید است که زمان زیادی به طول بیانجامد. تلفن‌های قدیمی موتورولا که از آگوست ۲۰۱۳ نیز عرضه شده‌اند، اندروید ۵.۰ را دریافت خواهند کرد و احتمالا موتورولا تلفن‌های قدیمی‌تر را پشتیبانی نخواهد کرد. تنها  تلفنی که در سایت این کمپانی برای دریافت اندروید 5.0 آمادگی دارد و در سال ۲۰۱۲ عرضه شده، Droid Razr M خواهد بود. این تلفن کمی قدیمی به نظر می‌رسد، حتی با اینکه یک پردازنده ۲ هسته‌ای تنظیم شده بر فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز را دارد و می‌تواند اندروید ۴.۴ را اجرا کند.

خبر‌های انتشار آخرین نسخه اندروید برای دستگاه‌های مختلف اندرویدی ادامه دارد اما موتورولا گفته با همکاری شرکای خود تمام تلاش خود را می‌کند تا کمی بعد از انتشار عمومی، این اندروید جدید را به دستگاه‌های ساخت خود بیاورد. موتورولا هیچگونه ترفند یا ویژگی را به اندروید اضافه نخواهد کرد، پس باید منتظر آن باشیم که اندروید خالص آبنبات چوبی را بر روی ۹ دستگاه موتورولا تجربه کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات