گوگل با Nexus Player بازی‌های کامپیوتری و پخش آنلاین را به هم پیوند می‌دهد

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
آیا Nexus Q را به خاطر می‌آورید؟ خیلی وقت است که خبری از آن نشنیده‌ایم، بعد از آن گوگل با Chromecast دستگاه‌های سرگرمی خانگی خود را به روز کرد و حالا با ارائه‌ی نکسوس پلیر به دنبال تسخیر خانه‌ها است.
تبلیغات

امروز گوگل نکسوس پلیر را معرفی کرد، دستگاه جمع و جوری که قادر به انجام بازی‌های ویدئویی و پخش موزیک و فیلم مستقیما از شبکه یا از دستگاه‌های دیگر است، نرم‌افزارهای اندروید نیز بر روی آن نصب خواهند شد. ریموت کنترلی که همراه دستگاه ارائه شده به میکروفن مجهز است و از فرمان صوتی بهره می‌برد، علاوه بر آن افرادی که به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارند می‌توانند دسته‌ی بازی را جداگانه خریداری کنند.

player-grid1-l-1

همانطور که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان قول داده بود نکسوس پلیر اولین دستگاهی است که همزمان با معرفی اندروید ۵ یا آب نبات چوبی با پلتفرم Android TV عرضه می‌شود.. بسیاری از شبکه‌های پخش ویدئویی مستقیما قابل پخش برروی نکسوس پلیر هستند و در آینده شبکه‌های بیشتری پشتیبانی خواهند شد علاوه بر آن امکان پخش ویدئو به صورت بی‌سیم از دیگر دستگاه‌ها به نکسوس پلیر نیز وجود دارد.

player-grid2-l-1

پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی اینتل در کنار ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی سخت‌افزار ساخت ایسوس این دستگاه را تشکیل داده است. به گفته‌ی اینتل سری ۶ از پردازشگر گرافیکی PowerVR در کنار پردازش ۶۴ بیتی در سیسم بر روی چیپ‌های این شرکت قادر است بازی‌هایی با کیفیت مشابه کنسول‌ها را تولید کند. پخش با رزولوشن 1080p در کنار پورت HDMI و قابلیت اتصال به وای-فای و بلوتوث از دیگر امکانات این دستگاه است. پیش از این آمازون در Fire TV امکاناتی شبیه به Nexus Player را با قیمت مشابه عرضه کرده بود. قیمت این دستگاه ۹۹ دلار است که در ازای کنترلر بازی جداگانه ۳۹ دلار به این مبلغ اضافه خواهد شد.

storage-midas-9100ef3689ad38e2b86e2456eb4de3dd-200926197-1
hss-storage-midas-6987b82df0b1ceb597c6fefe63ead7e-200926198-1
player-gaming3-1024-1
player-entertainment-1024-1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات