نسل جدید باتری گوشی‌های هوشمند در دو دقیقه 70 درصد شارژ می‌شوند

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
تصور کنید باتری گوشی هوشمند شما تنها در طی مدت زمان دو دقیقه تا 70 درصد شارژ شود. حالا تصور کنید باتری گوشی هوشمند شما قابلیت کار به مدت 20 سال بدون  نیاز به تعویض را داشته باشد. این‌ها فقط برخی از ویژگی‌های باتری‌های لیتیوم یونی جدیدی هستند که در دانشگاه صنعتی Nanyang در حال توسعه هستند.
تبلیغات

طی دو سال گذشته شرکت‌هایی مانند کوالکام  فناوری‌هایی مانند Quick Charge را معرفی کرده‌اند که گوشی هوشمند کوالکامی شما را 75 درصد سریعتر از حالت معمول شارژ می‌کند. همچنین شارژرهای ویژه‌ای مانند توربو شارژر موتورولا که به گوشی‌های هوشمند جدید ساخت موتورولا تنها با 15 دقیقه شارژ کردن، ماندگاری 8 ساعته باتری را هدیه می‌دهند نیز معرفی شده‌اند. در واقع شرکت‌ها بطور جداگانه در حال تلاش برای بالا بردن ماندگاری شارژ باتری گوشی‌های هوشمند هستند. برای رهایی از ماندگاری شارژ به اندازه یک روز در گوشی‌های هوشمند که تقریبا همه‌ی ما به آن عادت کرده‌ایم، شرکت‌ها باید بر خود باتری‌ها تمرکز کنند و این دقیقا همان کاری است که محققان دانشگاه صنعتی Nanyang مشغول انجام آن هستند.

تیم تحقیقاتی باتری‌های لیتیوم یونی جدید در دانشگاه صنعتی Nanyang

در این باتری‌ها بجای استفاده از آنُد گرافیتی از نانو لوله‌های تیتانیوم دی اُکسید استفاده شده است. این لوله‌های تیتانیومی کوچک، ارزان قیمت هستند و ساخت آنها نیز ساده است. این ماده به وفور در خاک وجود دارد و معمولا بعنوان یک مکمل غذایی یا ماده‌ای برای جذب اشعه‌ی فرابنفش در کرم‌های ضدآفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. تبدیل شکل کروی تیتانیوم دی اُکسید به نانو لوله‌هایی که نازکی آنها یک هزارم  قطر موی انسان است موجب می‌شود تا واکنش‌های شیمیایی سریعتر انجام شوند. این باتری‌ها تنها در طی مدت زمان دو دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌شوند و قابلیت کار به مدت 20 سال بدون  نیاز به تعویض را دارند.

باتری‌های لیتیوم یونی جدید تا سال 2016 برای مصارف تجاری آماده می‌شوند. طبق پیش‌بینی‌ها طی دو سال آینده باتری‌های لیتیوم یونی تجارت 23.4 میلیارد دلاری خواهند داشت. بدون تردید استفاده شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند از این باتری‌ها دلگرمی خوبی برای خریداران خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات