کارل‌زایس از هدست واقعیت مجازی خود با قیمت 99 دلار پرده برداشت

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
سازنده‌ی لنزهای دیجیتال Carl Zesiss از هدست واقعیت مجازی خود با نام VR One پرده برداشت. هدست VR One نیز عملکردی بسیار شبیه Gear VR سامسونگ و پروژه Cardboard گوگل دارد که بر اساس آن کاربر قادر خواهد بود با استفاده از گوشی هوشمند خود به لذت بردن از تجربه‌ی واقعیت مجازی بپردازد.
تبلیغات

 هدست واقعیت مجازی VR One کارل‌زایس از تمامی گوشی‌های هوشمندی که سایز صفحه نمایش آن‌ها بین 4.7 تا 5.2 اینچ باشد پشتیبانی می‌کند. البته با این وجود کارل‌زایس تصمیم گرفته برای برخی دستگاه‌های خاص نظیر گلکسی اس 5 و آیفون 6 گیره‌های مخصوصی نیز تهیه کرده و به فروش برساند تا کاربری هدست ساده‌تر شود. لازم به ذکر است که این گیره‌های مخصوص هر یک تنها 10 دلار قیمت خواهند داشت.

البته VR One در حال حاضر امکانات زیادی به کاربر ارائه نمی‌کند. از قابلیت‌های این هدست واقعیت مجازی می‌توان به امکان مشاهده‌ی فیلم به حالت سه‌بعدی، حرکت در میان تصاویر گالری و اجرای Street View اشاره کرد. ذکر این مساله نیز خالی از لطف نیست که کارل‌زایس کیت توسعه نرم‌افزاری یا SDK این هدست را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا کاربردهای آن را با استفاده از نرم‌افزارهای خود توسعه بخشند.

این هدست از سیستم‌عامل‌های Android و iOS پشتیبانی می‌کند که با توجه به همکاری‌های بسیار نزدیک بخش نوکیا و کارل‌زایس برای دوربین‌های سری لومیا، یک نا امیدی بزرگ برای کاربران دستگاه‌های مایکروسافت به شمار خواهد آمد. در هر صورت به دلیل عدم پشتیبانی این هدست واقعیت مجازی از سیستم‌عامل مایکروسافت، دستگاه‌های لومیا از قابلیت‌های آن بی‌بهره خواهند بود. در صورتی که در آینده قابلیت پشتیبانی از ویندوز فون نیز به این هدست افزوده شود اطمینان حاصل خواهیم کرد که اطلاع‌رسانی لازم در خصوص آن به شما همراهان زومیت ارائه شود.

هدست VR One کارل‌زایس با قیمت بسیار مناسب 99 دلار از اواخر سال جاری میلادی بصورت رسمی عرضه خواهد شد. آیا شما نیز از آن دسته هستید که تصور خرید یک هدست واقعیت مجازی را در سر دارند؟ در این صورت تلاش غافلگیرکننده‌ی کارل‌زایس با VR One تاثیری در تصمیم و انتخاب شما ایجاد خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات