نتایج عمر باتری نوت 4 تحسین برانگیز است: بیش از ۳ روز دوام باتری

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی نوت ۴ سامسونگ با مشخصات و ویژگی‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای رونمایی شده است. کمی بعد از شروع عرضه این دستگاه در برخی مناطق دنیا حال نوبت به آزمایش عمر باتری آخرین فبلت نوت سامسونگ رسیده است. سایت جی‌‌اس‌ام آرنا آزمایشی از عملکرد باتری این دستگاه به عمل آورده است تا یکی دیگر از مشخصه‌‌های مهم جدیدترین پرچم‌دار نوت نیز مشخص شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آخرین فبلت پرچم‌دار معرفی شده توسط سامسونگ ۳۲۲۰ میلی‌ آمپر ساعت ظرفیت باتری دارد که تنها ۲۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از نسل پیشین خود یعنی نوت ۳ است. افزایش ظرفیت باتری نوت چهارم زیاد نبوده است و ما نیز نباید انتظار رکورد شکنی فوق‌العاده‌ای توسط نوت ۴ داشته باشیم. اما نوت ۴ رکورد استقامت ۷۵ ساعته نوت ۳ را به راحتی می‌شکند و تا ۸۷ ساعت می‌تواند در حالت آماده باش دوام بیاورد.

اگر در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند بخواهیم عمر باتری فبلت جدید سامسونگ را بررسی کنیم، نوت ۴ بین ۱۰ دستگاه برتر قرار می‌گیرد و به طور دقیق‌ رتبه ۸ را به خود اختصاص می‌دهد. این نتیجه باورنکردنی بدون اینکه هیچ‌کدام از حالت‌های ذخیره کننده باتری دستگاه روشن شود، بدست آمده است.

بگذارید با کمی اعداد و ارقام صحبت کنیم: دوام باتری گلکسی نوت ۴ در مدت زمان صحبت کردن رتبه دوم را در بین تمام گوشی‌های هوشمند کسب می‌کند، جایی که دقیقا با مدت زمانی که باتری لومیا ۱۵۲۰ دوام می‌آورد، برابر است. جالب اینجاست که نوت ۳ در این آزمایش زمان ۲۸ ساعت و آیفون ۶ پلاس ۲۳ ساعت را ثبت کرده‌اند. به این معنی که دوام عمر باتری نوت ۴ سامسونگ حدودا ۱۰ ساعت بیشتر از نوت ۳ و ۵ ساعت بیشتر از آیفون ۶ پلاس است.

talk-time

نتیجه دوم نیز تاثیرگذار است اما نه به اندازه نتیجه اول. باتری گلکسی نوت ۴ سامسونگ توانسته تا حدود ۱۱ ساعت را در مرورگری وب طاقت آورد و نتیجه‌ای بسیار خوب را رقم بزند. این نتیجه حدودا یک ساعت و نیم بیشتر از نوت ۳ و آیفون ۶ پلاس است اما هنوز با بهترین نتیجه این بخش فاصله بسیار دارد. با این‌حال هنوز این نتیجه با در نظر گرفتن صفحه نمایش سوپر آمولد QHD بسیار خوب ارزیابی می‌شود. در مقایسه با جی ۳ ال‌جی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، پرچم‌دار شرکت رقیب کره‌ای سامسونگ، تنها ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه را در بخش مرور وب شارژ نگه داشته است.

web-browsing

آزمایش بعدی پخش مداوم ویدیو بوده است. گلکسی نوت ۴ در این زمینه نتیجه‌ای خیره کننده را در بین فبلت‌ها به ثبت رسانده است. پردازنده پرسرعت تلفن نوت ۴ که در اینجا آزمایش شده Snapdragon 805 بوده است و می‌تواند هر ویدیو‌یی را تا حداکثر رزولوشن 4K پخش نماید. نتیجه عمر باتری نیز در کنار صفحه نمایش و پردازنده این دستگاه خیره کننده است و نوت ۴ تا ۱۷ ساعت و ۲۵ دقیقه شارژ باتری خود را در پخش مدام ویدیو حفظ کرده است. آیفون ۶ پلاس ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه و نوت ۳ سامسونگ ۱۳ ساعت و نیم دوام آورده‌اند.

video-playback

زمانی که تمام نتایج با یکدیگر ترکیب می‌شوند به عدد بسیار عالی ۸۷ ساعت می‌رسیم که رتبه‌ای بسیار عالی برای پرچم‌دار نوت‌های سامسونگ است. دوام ۸۷ ساعتی باتری به این معنی است که شما پس از شارژ کامل دستگاه، اگر در هر روز تنها ۱ ساعت تماس تلفنی برقرار کنید یا یک ساعت ویدیو تماشا کنید، نوت ۴ تا ۸۷ ساعت شارژ نگه خواهد داشت.

battery-note-4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات