نگاهی به شایعات: از مراسم معرفی آیپد ایر 2 اپل چه انتظاراتی باید داشت؟

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
مطالعه 7 دقیقه
پیش‌تر در زومیت خواندید که اپل در تاریخ ۲۴ مهرماه، یعنی پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی آتی مراسمی را برای معرفی نسل جدید تبلت‌های خود به‌عنوان آخرین سری از محصولاتش در سال جاری میلادی برگزار خواهد کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که در این مراسم شاهد معرفی نسل جدید آیپد ایر و همچنین آی‌مک‌های اپل خواهیم بود. با زومیت همراه باشید تا در ادامه نگاهی تمامی شایعات مطرح شده در مورد محصولاتی که انتظار می‌رود معرفی شوند، داشته باشیم.
تبلیغات

 در ماه‌های اخیر تصاویر و شایعات مختلفی در مورد محصولاتی که انتظار می‌رود در این مراسم معرفی شود منتشر شده است. احتمالات بسیاری در مورد محصولاتی که معرفی خواهند شد مطرح است که می‌توان برای مثال به نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل OS X Yosemite، آیپد‌های جدید، آی‌مک، سیستم پرداخت اپل یا همان Apple Pay، نقشه‌ی اپل یا Apple Maps و احتمال معرفی قابلیت‌هایی چون امکان استفاده از چند پنجره در یک صفحه‌ی نمایش اشاره کرد. این مراسم نیز همچون سایر مراسم‌های معرفی محصول اپل برای کاربران اهمیت فراوانی داشته و سبد محصولات اپل تا سال آتی را تکمیل خواهد کرد.

لینک دانلود

آیپد‌های جدید با سنسور اثر انگشت و پردازنده‌های سریع‌تر

بسیاری از شایعات و اخبار مطرح شده روی این موضوع تاکید دارند؛ بطوری که تصاویری نیز از ماژول‌های سخت‌افزاری مربوط به سنسور اثر انگشت و پردازنده‌ی A8x منتسب به آیپد ایر ۲ منتشر شده است. همچنین باید به باریک‌تر شدن نسل جدید آیپد نیز اشاره کرد که همزمان با اضافه شدن برخی از ماژول‌های سخت‌افزاری روی خواهد داد.

بنابراین اپل در نسل جدید آیپد که آیپد ایر ۲ نام گرفته، از سنسور اثر انگشت و همچنین تراشه‌ی A8 یا A8x استفاده خواهد کرد. شنیده‌ها از چرخه‌ی تولید محصولات در شرق دور حکایت از این دارد که اپل از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی استفاده خواهد کرد که باید این موضوع را اولین جهش از حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی خواند. با استفاده از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی باید در انتظار قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری باشیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. کد‌های نسخه‌‌ی بتای سیستم‌عامل iOS 8.1 امکان استفاده از یک صفحه‌ی نمایش با وضوح بالاتر را نیز ممکن ساخته است. برخی شایعات نیز احتمال معرفی نسل جدید آیپد مینی اپل با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش رتینا و سنسور اثر انگشت و نیز پردازنده‌ی A8 را محتمل خوانده‌اند.

با توجه به معرفی سیستم پرداخت اپل یا همان Apple Pay، احتمال بکارگیری این سیستم به‌همراه تعبیه قابلیت ارتباطی NFC در آیپد‌های اپل نیز قوت گرفته است. شاید فرم‌فکتور آیپد‌ها و بطور کلی تبلت‌ها امکان استفاده از این گجت‌ها را برای پرداخت کم‌رنگ سازد، اما با توجه به بکارگیری آیپد در سیستم‌های پرداخت فروشگاهی چون Square، می‌توان پای آیپد به سمت دیگر معامله نیز باز کرد. البته هنوز نمی‌توان در این خصوص به قطعیت سخن گفت و برای روشن شدن قضیه باید به انتظار مراسم معرفی محصولات اپل باشیم.

انتشار نسخه‌ی نهایی OS X Yosemite

اپل در روزهای اخیر آخرین بروزرسانی‌های مربوط به چرخه‌ی تولید نرم‌افزار را که با نسخه‌های Golden Master شناخته می‌شود برای توسعه‌‌دهندگان ثبت‌نام کرده منتشر کرده است. آخرین بروزرسانی منتشر شده، دومین نسخه‌ از بروزرسانی موسوم Golden Master است که همراه با تغییرات جزئی در درایورها و برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری منتشر شده است. انتشار این بروزرسانی‌ها در کنار وعده‌‌های اپل مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی در ماه اکتبر که قابلیت ارتباط با iOS را نیز دارد، نشان از این دارد که باید منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی Yosemite در مراسم هفته‌ی آتی باشیم.

[widgetkit id=1070]

OS X Yosemite همراه با قابلیت‌های جدیدی روانه‌ی مک‌های کاربران خواهد شد، ضمنا باید به بهینه‌سازی‌های انجام شده از نظر ظاهری در این سیستم‌عامل نیز اشاره کرد. با استفاده از Yosemite می‌توان بدن نیاز به در دست گرفتن آیفون از طریق آی‌مک یا مک‌بوک به تماس‌های صوتی، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی دریافتی پاسخ داد.

به‌نظر می‌رسد در این مراسم خبری از iCloud Photo Library‌ نخواهد بود، چراکه اپل این قابلیت‌ را از نسخه‌‌های اولیه بتای iOS 8 حذف کرده و می‌توان دلیل این کار را هک شدن و انتشار تصاویر مربوط به برخی از بازیگران شناخته شده خواند.

iMac با صفحه‌ نمایش رتینا

 در هفته‌های اخیر اخبار بسیاری در مورد معرفی آی‌مک ۲۷ اینچی با صفحه‌ی نمایش رتینا  منتشر شده است که انتشار نسخه‌ی نهایی OS X Yosemite نیز احتمال چنین رویدادی را افزایش می‌دهد. براساس آخرین شایعات منتشر شده، آی‌مک ۲۷ اینچی رزولوشنی برابر ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل خواهد داشت و تا انتهای سال جاری میلادی نیز روانه‌ی بازار خواهد شد.

[widgetkit id=1071]

 با توجه به استفاده از صفحه‌ی نمایش رتینای ۲۷ اینچ در آی‌مک شاهد عرضه‌ی یک محصول گران قیمت خواهیم بود، از این‌رو اپل در ادامه‌ی آی‌مک‌های پیشین محصولاتی را در رنج قیمتی نزدیک به نمونه‌های قبلی معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود اپل در آی‌مک جدید خود از پردازنده‌های هسول اینتل در کنار کارت گرافیکی از AMD استفاده کند. اپل پیش از این از محصولات انویدیا در محصولات خود استفاده می‌کرد.

سیستم پرداخت اپل یا Apple Pay

احتمالا در این مراسم اپل زمان عرضه‌ی سیستم پرداخت خود یا اپل‌پی را برای کاربران آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس مشخص خواهد کرد. اپل پیش از این وعده داده بود که اپل‌پی در ماه اکتبر راه‌اندازی شده و قابل استفاده خواهد بود اما زمان دقیق آغاز به‌کار رسمی مشخص نشده که از این‌رو احتمالا شاهد اعلام تاریخ دقیق شروع فعالیت این سرویس در مراسم هفته‌ی آتی اپل باشیم.

AppleRoundUp 3

احتمالا تاریخ آغاز به‌کار رسمی اپل‌پی همزمان با عرضه‌ی رسمی iOS 8.1 خواهد بود که در حال حاضر تحت نسخه‌ی بتا برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است. با عرضه‌ی این سرویس کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات کارت‌های اعتباری و بانکی خود را وارد اپلیکیشن Passbook نموده و سپس از طریق سرویس اپل‌پی از آن‌ها استفاده نمایند. براساس اطلاعات منتشر شده، سیری نیز نقشی پررنگ در اپل‌پی داشته و کاربران قادرند تا از سیری در اختیار گذاردن اطلاعات مربوط به یک کارت اعتباری و بانکی خاص را درخواست کنند.

آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارند که تاریخ آغاز به‌کار اپل‌پی بیستم اکتبر مصادف با ۲۸ مهرماه است.

سرویس نقشه‌ی اپل

9to5mac گزارش داده که سرویس نقشه‌های اپل نیز بروزرسانی بزرگی را دریافت خواهد کرد. شاید هنوز برای ارائه‌ی این سرویس کمی زود باشد، اما با توجه به قابلیت‌ جدید سیستم‌عامل مک در امکان استفاده از برخی قابلیت‌های iOS، می‌توان عرضه‌ی سرویس نقشه‌ی اپل همراه با قابلیت‌های جدید با پشتیبانی از امکان استفاده در Yosemite را نیز منطقی خواند.

[widgetkit id=1072]

براساس گزارش 9to5mac، اپل این نسخه را با تمرکز روی سیستم حمل و نقل عمومی و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت موارد مورد علاقه‌ی کاربران توسعه داده است.

قابلیت چند وظیفگی با چینش دو پنجره در کنار هم

پس از انتشار نسخه‌ی بتای iOS 8 توسط اپل برای توسعه‌دهندگان، کدهای موجود در این سیستم‌عامل نشان از امکان اضافه شدن قابلیت نمایش دو پنجره‌ی همزمان در آیپدهای اپل داشت.

AppleRoundUp 2

این ویژگی را می‌توان به‌واسطه‌ی افزایش حافظه‌ی رم از ۱ گیگابایت به ۲ گیگابایت عملی خواند، هرچند اطلاعات دقیقی از پیش‌نیازهای راه‌اندازی این ویژگی در دست نیست. اما شواهد موجود از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نشان از این دارد که همه چیز برای استفاده از این قابلیت مهیا است. البته در صورت عرضه‌ی چنین سیستمی شاید اپل این ویژگی را محدود به آیپد‌های خود با صفحه‌ی نمایش بزرگ نموده و در آیپد‌ مینی شاهد چنین قابلیتی نباشیم.

احتمالات دیگر

سورپرایز شدن یکی از ویژگی‌های مراسم معرفی محصولات اپل است که باید با در نظر داشتن این مساله به استقبال مراسم هفته‌ی آتی اپل رفت. در کارت‌های دعوت این مراسم اپل از عبارت It's been way too long استفاده کرده که می‌توان این جمله را به امکان معرفی محصولی جدید تفسیر کرد.

AppleRoundUp 1

آیا شاهد نر‌م‌افزار یا سخت‌افزار جدید Apple TV خواهیم بود؟ اپل مدت زیادی است که در مورد آیپادهای خود نیز حرف جدیدی نداشته و البته با توجه به عدم انتشار اخبار و شایعات در این حوزه نیز امید‌ها برای ارائه‌ی محصولی در این حوزه تا حدودی کمرنگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات