شبیه‌ساز اندروید L برای چیپ‌های ساخت اینتل ارائه شد

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
جامعه‌ی توسعه اندروید به تازگی اقدام به انتشار تصویر شبیه‌ساز 64 بیتی اندروید L برای معماری x86 اینتل کرده است. حالا توسعه‌دهندگان اندروید می‌توانند نرم‌افزارهای ساخت خود را برای سیستم عامل 64 بیتی تست کنند. به نظر می‌رسد کم‌کم مقدمه‌چینی‌ها برای حضور رسمی اندروید L انجام می‌شود.
تبلیغات

از زمانی که کنفرانس I/O گوگل برگزار شد و ساندار پیچای خبر از عرضه‌ی نسخه‌ی 64 بیتی اندروید با ویژگی‌های فوق‌العاده داد، بسیاری از علاقه‌مندان این سیستم عامل در انتظار عرضه رسمی محصولاتی با این سیستم عامل و استفاده از نرم‌افزارهای 64 بیتی هستند. حالا با نزدیک‌شدن به زمان عرضه احتمالی این سیستم عامل توسعه‌دهندگان اندروید می‌توانند نرم‌افزارهای ساخت خود را از طریق یک شبیه ساز برای 64 بیت تست کنند.

این شبیه‌ساز به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا نرم‌افزارهای قدیمی را برای اندروید L و معماری 64 بیتی آن بهینه‌سازی کنند. استفاده از معماری 64 بیتی مقدار فضای حافظه‌ی قابل ارجاع را افزایش می‌دهد. به گفته‌ی Android developer community نرم‌افزارهای ساخته شده توسط جاوا بصورت خودکار از مزایای 64 بیت بهره خواهند برد ولی آنهایی که توسط Android NDK ساخته شده‌اند، نیاز به بهینه‌سازی دارند.

البته با استفاده از این شبیه‌ساز، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا نرم‌افزارهایی برای چیپ‌های اینتل بسازند و گوگل هنوز شبیه‌ساز مخصوص معماری ARM را ارائه نکره است. حتما می‌دانید که چیپ تگرا K1 ساخت انویدیا و اسنپ‌دراگون 810 ساخت کوالکام بر مبنای معماری ARM ساخته شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات