انفورماتیک گستر لپ‌تاپ و تبلت‌های بدون گارانتی را گارانتی می‌کند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
مطالعه 7 دقیقه
صبح امروز، شرکت انفورماتیک گستر، نشست خبری را با حضور مدیران ارشد این شرکت و اصحاب رسانه برگزار کرد و در آن از سرویس جدید خود برای گارانتی نمودن لپ‌تاپ و تبلت‌های بدون گارانتی رونمایی کرد. انفورماتیک گستر ادعا کرد که در هر دقیقه ۶ لپ‌تاپ و ۱۰ تبلت به فروش می‌رسد که ۲۰ درصد از آن‌ها گارانتی ندارند. در ادامه گزارش زومیت از این مراسم را مشاهده کنید.
تبلیغات

در ابتدای مراسم حسین غروی‌رام، مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر به معرفی این شرکت پرداخت. شرکت انفورماتیک گستر در سال 1358 تاسیس شده است و از سال 1370 با تمرکز بر تامین کالای فناوری اطلاعات و ارائه خدمات پس از فروش به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در میان محصولات ارائه شده توسط این شرکت می‌توان به ابزارهای پردازشی همچون لپ‌تاپ و تبلت و ارائه قطعات رایانه از نام‌های تجاری مانند کینگستون، OCZ، A-DATA ،بایواستار، لیدی‌برد، USRobotics، ممونکس، Galaxy، HIS، سافایر، Gainward ،پرولینک اشاره کرد. مدیریت این شرکت را حسین غروی رام برعهده دارد که در انتخابات اخیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران موفق به حضور در هیات مدیره شد. او همچنین عضو شورای راهبردی مجمع عالی واردات کشور، نائب رئیس کمیسیون‌ سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (در دوره سوم هیات مدیره) و کمیسیون فناوری اطلاعات مجمع عالی واردات کشور و همچنین رئیس انجمن کارفرمائی واردکنندگان کالا، تجهزات رایانه‌ای و خدمات وابسته ایران است.

01 anformatic

حسین غروی‌رام، مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر در نشست خبری امروز اعلام کرد که:

تحقیقات بازار ایران نشان می‌دهد طی یک روز کاری، 6 دستگاه نوت‌بوک در هر دقیقه به فروش می‌رسد که از این تعداد، یک دستگاه دارای وضعیت خدمات پس از فروش نامناسب است. این آمار در مورد تبلت به 14 دستگاه در هر دقیقه می‌رسد که سه عدد از آنها در زمینه گارانتی وضعیت قابل اطمینانی ندارند. 

حسین غروی‌رام، مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر، با اعلام این مطلب و با اشاره به وضعیت خدمات پس از فروش کالاهای فناوری اطلاعات در کشور گفت:

بررسی‌های انجام شده در سطح بازار تهران و شهرستان‌ها نشان می‌دهد در حالت خوشبخنانه حداقل 20 درصد از لپ‌تاپ‌ و تبلت‌های موجود در بازار، نیازمند توجه جدی به وضعیت گارانتی هستند.
حسین غروی رام

حسین غروی‌رام در نشست خبری شرکت انفورماتیک گستر که به منظور معرفی سرویس‌های جدید خدمات پس از فروش این شرکت، در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برگزار شد، به تشریح وضعیت خدمات پس از فروش کالاهای فناوری اطلاعات و مشکلات آن در بازار کشور پرداخت. او با اشاره به وضعیت جهانی خدمات پس از فروش گفت: «آمارها در گذشته نشان می‌داد که میانگین نیاز به خدمات پس از فروش بر روی لپ‌تاپ‌ها در حدود 15% بوده است در حالیکه بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده این میانگین برای لپ‌تاپ‌ها در سه سال نخست به حدود 20% رسیده است.»

غروی رام ضمن اشاره به آمار واردات کالاهای IT در چهارماه نخست امسال، گفت:

صرف‌نظر از معدود برندها و شرکت‌هایی که دارای دفاتر رسمی ارائه خدمات هستند، گارانتی سایر کالاها توسط فروشگاه‌ها، شرکت‌های واردکننده و برخی از مراکز غیررسمی خدمات پس از فروش انجام می‌شود.

او درخصوص دلایل راه‌اندازی گارانتی انفورماتیک گستر برای پشتیبانی خدمات این محصولات در بازار، ادامه داد:

تحقیقات تیم توسعه بازار ما در تهران و شهرستان نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از واردات نوت‌بوک، متولی مشخصی در خدمات ندارد و ما می‌توانیم از امکانات انفورتیک‌گستر برای پوشش این محصولات استفاده کنیم.

از هر ۱۰۰ دستگاه لپ‌تاپ فروخته شده ۲۰ مورد در سال اول دچار مشکل می‌شوند

به گفته مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر، در چهار ماه نخست سال 92، نزدیک به 198 هزار دستگاه و در چهار ماه ابتدای امسال نیز حدود 310 هزار دستگاه وارادت نوت‌بوک بوده است البته این آمار بر اساس شاخص‌های وزنی گمرک در ایران، معادل‌سازی شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 900 هزار دستگاه وارادت لپ‌تاپ خواهیم داشت. تحقیقات نشان می‌دهد از هر ۱۰۰ دستگاه لپ‌تاپ فروخته شده ۲۰ مورد در سال اول دچار مشکل می‌شوند.

غروی رام با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی ظرفیت‌های درون سازمانی و تجربیات پیشین این شرکت در دو دهه اخیر برای ارائه خدمات پس از فروش گفت: «طی سال‌ها فعالیت، انفورماتیک گستر موفق به ایجاد یک تیم مجرب فنی برای ارائه خدمات مناسب شده و استانداردهای گسترده‌ای را برای کالاهای مختلف تدوین کرده است.»

او ادامه داد: درحال حاضر انفورماتیک گستر ارتباطات قدرتمندی با تولیدکنندگان مادر در این حوزه دارد و از این توان برای تامین قطعات و اطلاعات در کمترین زمان ممکن بهره می‌برد.

مدیرعامل انفورماتیک گستر با اشاره به وضعیت کنونی خدمات پس از فروش در ایران گفت:

به دلیل برخی موارد محدودیت‌زا بر بازار فناوری اطلاعات کشور مانند تحریم‌های مالی و نحوه ورود کالا، برخی شرکت‌های بزرگ ایرانی به کشورهای همسایه مهاجرت کرده‌اند و شرکت‌های خارجی دیگری نیز که پیشینه حضور و مرکز خدمات پس از فروش در ایران را نداشته‌اند، برای فروش کالا به بازار ایران فعال شده‌اند.

غروی رام با بیان اینکه طبق قوانین فعلی کشور و بر اساس ماده 4 قانون حمایت، مصوب هیئت وزیران، هر شخص حقیقی و حقوقی بدون هیچ ممانعتی می‌تواند کالاهایی را که قبلا در ایران ثبت شده است را وارد کنند، ضرورت وجود مراکز خدمات پس از فروش معتبر برای فروش اینگونه کالاها را از الزامات ساماندهی وضعیت خدمات پس از فروش در ایران دانست.

بهنام سبحانی

در ادامه بهنام سبحانی، مدیر توسعه تجارت انفورماتیک گستر، با اشاره به معضل وجود گارانتی‌های متعدد برای فروش کالاهای همسان گفت:

در حال حاضر فروش کالا با برندهای یکسان و تحت خدمات پس از فروش غیریکسان انجام می‌شود؛ به این معنا که مصرف‌کننده علاوه بر شناخت کالا و محصول مورد نیاز خود باید در مورد کیفیت خدمات نیز تحقیق کند و این چالشی برای مصرف‌کننده است.

او درخصوص گارانتی واحد انفورماتیک گستر افزود: با نظارتی که در واحد کنترل کیفیت انفورماتیک گستر روی کالاها انجام می‌دهیم قصد داریم بستری قابل اعتماد را فراهم کنیم تا مصرف‌کنندگان از عرضه کالای اصل و کیفیت خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنند.

سبحانی با اشاره به اعلام آمادگی و ظرفیت انفورماتیک گستر برای تامین گارانتی فروشندگان این بازار گفت: فروشندگانی که ظرفیت لازم را برای تامین خدمات پس از فروش کالاهای خود ندارند، می‌توانند پس از هماهنگی و کارشناسی از سامانه صدور خدمات ما استفاده کنند تا منافع مشتریان تامین شود و از مزایای ارزش افزوده آن نیز بهره‌مند شوند.

به گفته او، انفورماتیک گستر از طریق شبکه گسترده نمایندگی خود در سراسر کشور، تعمیر و خدمات پس از فروش این کالاها را انجام می‌دهد و در این راستا، از طریق راه اندازی یک شبکه هوشمند، ضمانت نامه کارشناسی را برای هر کالا صادر می‌کند.

اکبر جعبری

در انتهای نشست خبری، اکبر جعفری، معاونت فروش و بازاریابی شرکت انفورماتیک گستر با اشاره به نحوه ارائه خدمات نوین شرکت انفورماتیک گستر گفت: برای ارائه این خدمات نیاز به یک شبکه توزیع داریم و به همین منظور مراکز معتبری را در بازار انتخاب کردیم تا پس از دریافت این ضمانت‌نامه‌ها از شرکت انفورماتیک گستر آنها را در سطح بازار ارائه کنند.

جعفری ادامه داد: این شبکه در مراکز کامپیوتری تهران و شهرستان‌های سراسر کشور گسترده هستند و فروشگاه‌هایی که قصد فروش کالا دارند می‌توانند با مراجعه به این شبکه، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. نمایندگان ما با کمک آموزش‌هایی که ارائه شده، پس از بررسی صحت کالا برچسب گارانتی را در محل مشخص نصب می‌کنند و این موارد حتی شامل اقلامی مثل آداپتور شارژ و باتری نیز می‌شود.

به گفته جعفری، برای این شبکه نمایندگان، دوره‌های آموزشی برگزار شده و افرادی که پس از ارزیابی در پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند، می‌توانند در مراکز نمایندگی شروع به کار کنند. برای نظارت بر فعالیت این شبکه اقدام به تشکیل یک تیم بازرسی کرده‌ایم که بطور پیوسته عملکرد همکاران ما را مورد بررسی قرار می‌دهند. ضمن اینکه برای آموزش‌های جدید نیز فراخوان داده می‌شود و اطلاعات جدید به شبکه نمایندگان منتقل خواهد شد.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین قطعات یدکی گفت: یک دپارتمان مجزا وظیفه تحقیق و بررسی در زمینه دستگاه‌هایی که در هر لحظه وارد سیستم خدمات می‌شود را برعهده دارد و بطور مداوم در حال تهیه قطعات هستند و برای اطمینان بیشتر نیز همواره موجودی قطعات متناسب با صدور ضمانت‌نامه‌ها فراهم می‌شود.

شرکت انفورماتیگ گستر لپ‌تاپ و تبلت‌های تایید شده توسط بخشی فنی این شرکت که در سامانه‌ی آنلاین مخصوص نمایندگان این شرکت، لیست شده‌اند را در طرح‌های مختلف و در قالب گارانتی ۱ ساله‌، ۲ ساله، ۱ ساله شگفت‌انگیز و ۲ ساله‌ی شگفت‌انگیز گارانتی می‌کند. این گارانتی از رقم ۴۱ هزار تومان برای نوت و ۳۵ هزار تومان برای تبلت شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات