۱۵ نرم‌افزار قابل حمل که هر کاربر ویندوز باید با خود به همراه داشته باشد

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
همه درایو USB خود را همه جا همراه دارند که روی آن مقدار زیادی فضای آزاد وجود دارد. شما می‌توانید از این حافظه‌های فلش USB خود استفاده مفیدتری
تبلیغات

اگر با نرم‌افزار‌های قابل حمل یا Portable آشنا نیستید، باید به اطلاع شما برسانم آن‌ها برنامه‌هایی هستند که بدون نیاز به نصب بر روی سیستم شروع به کار و اجرا شدن می‌کنند. نکته جالب در مورد برنامه‌های قابل حمل اجرای آن‌ها با ویژگی‌های کامل است که هیچگاه حق مدیریت سیستم را درخواست نمی‌کنند و در اکثر مواقع هیچ فایل مخربی را به وجود نمی‌آورند. سخن را کوتاه می‌کنم تا به معرفی چند نرم‌افزار فوق‌العاده قابل حمل در ویندوز بپردازم تا شما بتوانید همیشه در جیب خود آن‌ها را به همراه داشته باشید و بر روی هر کامپیوتر دیگری به راحتی اجرا کنید.

portable-apps-for-windows

۱. فایرفاکس یا کروم

مرورگر‌های قابل حمل بسیار یاری رسان هستند چرا که به شما اجازه می‌دهند در اینترنت گردش کنید بدون اینکه بخواهید هرگونه اطلاعات شخصی خود را مانند تاریخچه صفحات باز شده، کوکی‌ها، دفعات ورود به سیستم و ... مربوط به شما کنار گذاشته شوند. همچنین می‌توانید تمام بوک‌مارک‌های خود را با این نسخه سینک کنید. درحالی که تعداد زیادی مرورگر وب قابل حمل وجود دارد اما فایرفاکس و گوگل کروم گل سرسبد آن‌ها هستند.

۲. فشرده ساز

در هر زمان و هر جایی ممکن است با فایل‌های زیپ یا فشرده مواجه شوید که نیاز است آن‌ها را استخراج کنید. شاید هم به فشرده سازی برخی فایل‌ها نیاز داشته باشید. نرم افزار پرتابل 7-Zip یک برنامه رایگان و منبع باز است که با نرخ بسیار بالایی به فشرده سازی می‌پردازد و در مدیریت فایل‌ها بسیار قدرتمند است.

۳. گیمپ

نرم‌افزار منبع باز، رایگان و بسیار مشهور گیمپ ابزاری است برای ویرایش تصاویر شما که همراه با ویژگی‌های بسیار قدرتمند همراه است و براستی که جایزگین خلفی برای فتوشاپ شرکت ادوبی است.

۴. IrfanView

 IrfanView نرم‌افزار پرتابل رایگان، سریع و ساده‌ای برای مشاهده عکس‌ها همراه با ابزار‌های پایه‌ای است. Irfanview همچنین از انواع مختلفی از گرافیک‌ها پشتیبانی می‌کند. برای مثال آیکون‌ها، فیلم‌ها، بردار‌ها و ...همگی با این برنامه به نمایش در می‌آیند.

۵. FileZilla

همانطور که احتمالا اطلاع دارید FileZilla یک نرم افزار رایگان، قدرتمند و کاملا مستقل FTP و SFTP است که ویژگی‌هایی نظیر مدیریت سایت، رابط کاربری درگ اند دراپ، صف دانلود و آپلود و غیره را شامل می‌شود. FileZilla یک ابزار واقعا ضروری برای توسعه دهندگان وب به شمار می‌رود.

۶. ImgBurn

نرم‌افزار ImgBurn به شما اجازه می‌دهد CD و DVD‌ها را رایت کنید. به علاوه قادر خواهید بود فایل‌های ایمیج بسازید و ایمیج‌ها را بر روی CD یا DVD‌ها رایت کنید.

۷. VLC Media Player

یکی از بهترین پخش‌کننده‌ها نرم افزار VLC است. قابلیت پرتابل بودن این برنامه بر مزیت‌های آن افزوده است. با استفاده از نسخه پرتابل VLC Media player شما می‌توانید گستره عظیمی از فرمت‌های صوتی و ویدیویی را به راحتی پخش کنید.

۸. Foxit Reader

در حالی که تعداد زیادی نرم‌افزار خواننده PDF داریم، اما Foxit PDF Reader بسیار امن و پر از ویژگی‌هایی است که خواندن فایل PDF را برای شما بسیار لذت بخش می‌کند. اگر به دنبال یک نرم‌افزار ساده و مینیمال خواننده PDF هستید، Sumatra PDF Reader می‌تواند گزینه جانشین دیگری برای شما باشد.

۹. KeePass یا LastPass

دو نرم‌افزار KeePass و LastPass وظیفه مدیریت و نگهداری امن رمز‌های عبور یا همان پسورد‌های شما را برعهده می‌گیرند. در حالی که KeePass یک مدیر پسورد آفلاین است، LastPass برای مدیریت پسورد‌های شما به اتصال به اینترنت نیاز دارد و البته با نسخه‌های پرتابل کروم و فایرفاکس ادغام شده است.

۱۰. ClamWin

نرم‌افزار‌های آنتی ویروس پرتابل بسیار ضروری هستند، مخصوصا زمانی که می‌خواهید سیستم‌های آلوده را اسکن کنید یا اینکه یک فایل را بر روی یک یا چند کامپیوتر دیگر اسکن کنید. CalmWin یک آنتی ویروس رایگان و پرتابل است که با نرخ تشخیص بالا و اسکن سریع وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

۱۱. SuperAntiSpyware

در کنار نرم‌افزار‌های آنتی ویروس، ممکن است به ابزار‌های از بین برنده نرم‌افزار‌های جاسوسی نیز نیاز داشته باشید. برخی برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید ممکن است سیستم شما را آلوده کننده و به جاسوسی اطلاعات شما مبادرت کنند. SuperAntiSpyware برای از بین بردن چنین نرم‌افزاری‌ها یکی از بهترین‌ها است.

۱۲. CCleaner

ابزار پاک کننده فایل‌های اضافی و مضر نیز مطمئنا به کار شما خواهد آمد. از این رو CCleaner را به شما معرفی می‌کنیم که با پاک کردن چنین فایل‌هایی کامپیوتر‌ها را سریع و امن خواهد کرد.

۱۳. ++Notepad

یکی از بهترین جایگزین‌های Notepad ویندوز قطعا نرم‌افزار ++Notepad است که حتی از ویرایش کد‌ها و برجسته سازی سینتکس‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان وب به شمار می‌رود..

۱۴. OpenOffice یا LiberOffice

دو نرم‌افزار پرتابل OpenOffice و LiberOffice بهترین جایگزین‌هایی هستند که می‌توانید برای Microsoft Office پیدا کنید.این نرم‌افزار‌های رایگان به شما اجازه می‌دهند به راحتی اسناد اداری را بسازید یا ویرایش کنید.

۱۵. WinDirStat

با WinDirStat می‌توانید مقدار فضای اشغال شده هارد دیسک خود را تحلیل و بررسی کنید. می‌توانید فایل‌های غیر ضروری خود را حذف کنید تا فضای قابل مصرف بیشتری در هارد دیسک سیستم شما باز شود.

 توزیع‌های لینوکس

توزیع‌های مختلف لینوکس نصب شده بر روی درایو USB در برخی مواقع می‌توانند نجات دهنده شما باشند. آن زمانی که نمی‌توانید به سیستم ویندوزی خود بوت کنید، توزیع‌های لینوکس نصب شده بر روی فلش مموری، خیلی راحت به صورت دیسک زنده بالا می‌آیند یا خیلی سریع بر روی سیستم شما قابل نصب هستند. محیط توزیع‌های لینوکس نیز به شکل پیش‌فرض اغلب نرم‌افزار‌های مورد نیاز و ضروری که در بالا ذکر شد را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در این مطلب سعی کردیم بهترین نرم‌افزاری قابل حمل را به شما معرفی کنیم. نظر شما درباره این گونه برنامه‌های پرتابل ویندوز چیست؟ برنامه محبوب پرتابل شما کدام است؟ تجربه و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات