شایعه: GTA V نیاز به 50 گیگابایت حافظه برای نصب بر روی پلی‌استیشن 4 دارد

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
باز هم شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد بازی محبوب شرکت راک‌استار، GTA V، در راس اخبار محافل معتبر بازی‌های ویدیویی قرار گرفت. این بار منبعی در فروم GTA فاش کرد که این بازی در زمان انتشار نیاز به ۵۰ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خالی روی پلی‌استیشن 4 دارد.
تبلیغات

اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد، می‌توان از GTA V به‌عنوان پرحجم‌ترین بازی پلی ‌استیشن 4 تا به این لحظه یاد کرد. علاوه بر این خبر، شایعه و گمانه‌زنی‌هایی در مورد پشتیبانی از حسگرهای حرکتی مانند PlayStation Move و حسگر حرکتی کنترلر پلی ‌استیشن ۴، به گوش می‌رسد. چندی پیش نیز اخباری رسیده بود که نسخه‌ی نسل بعدی این عنوان دارای دوربین اول شخص چه در حالت پیاده و چه در حالت اتومبیل‌رانی خواهد بود. راک‌استار تا به این لحظه هیچ واکنشی در مورد شایعات منتشر شده نشان نداده است.

همان‌طور که می‌دانید، راک‌استار از زمان عرضه‌ی نسخه نسل هفتمی این بازی، روابط تنگاتنگی با شرکت سونی داشته است به‌طوری‌که باندل مخصوص این بازی برای پلی ‌استیشن 3 نیز عرضه شد و تمام تریلرهای تبلیغاتی این عنوان، ضبط شده از روی نسخه‌ی پلتفرم سونی بوده است. این روابط هم‌چنان ادامه دارد و راک‌استار قول یک سورپرایز برای خریداران نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی را داده است. حدس و گمان‌های زیادی در این رابطه وجود دارد که در جدید‌ترین آن‌ها، امکان عرضه‌ی زود هنگام نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 به فاصله‌ی دو هفته نسبت به رقیب خود وجود دارد.

نسخه‌ی نسل هشتمی GTA V دارای رزولوشن و عمق دید بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل است و شهر لاس سانتوس به مراتب زیباتر و با جزییات بیشتری به نمایش در خواهد آمد. همچنین در این نسخه سیستم ترافیک جدید، اسلحه و فعالیت‌های جدید، حیات وحش بزرگ‌تر، سیستم مخصوص برای طبیعی کردن شاخ و برگ درختان و همچنین آب و هوای متنوع تر درکنار سیستم تخریب و آسیب پیشرفته را شاهد خواهیم بود.

GTA V Screenshots 9

علاوه بر پیشرفت‌های گرافیکی، سیستم صوتی و موسیقی در بازی نیز دست‌خوش تغییرات زیادی شده و شاهد بیش از ۱۰۰ قطعه‌ی موسیقی جدید و میکس‌های جدید از ۱۷ ایستگاه ‌رادیویی خواهیم بود. تمام کسانی که نسخه‌های نسل هشتمی را پیش‌خرید کنند از ۱ میلیون دلار پول در داخل بازی بهره‌مند خواهند شد که ۵۰۰ هزار دلار در خط داستانی و ۵۰۰ هزار دلار در بخش آنلاین دردسترس خواهد بود. بخش چند نفره‌ی آنلاین در این نسخه میزبان ۳۰ بازیکن به‌صورت هم‌زمان خواهد بود و پیشرفت‌های بسیار زیادی در بخش گیم‌پلی و به‌روزرسانی‌های داخل بازی صورت گرفته است.

GTA V Screenshots 13

 نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان GTA V قرار است در تاریخ ۲۷ آبان به‌صورت جهانی عرضه شود و نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیز در تاریخ ۷ بهمن سال جاری منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات