گوگل ناو از دانش بیشتری در مقایسه با سیری و کورتنا برخوردار است

جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
از زمان ظهور دستیار صوتی در تلفن‌های هوشمند، رقابت این دستیارهای‌هوشمند به یکی از جذاب‌ترین حوزه‌ها برای مقایسه سه پلتفرم ویندوزفون، اندروید و iOS تبدیل شده‌اند. مقایسه‌های بسیاری در جنبه‌های مختلف بین سیری، کورتنا و گوگل ناو انجام شده است و در هر کدام یکی از این دستیارهای صوتی بهتر از دیگران عمل کرده است. اما در زمینه‌ی یافتن پاسخ‌های صحیح و دقیق کدامیک برتر از رقبا است؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چندین دستیار صوتی برای پلتفرم‌های مختلف وجود دارد. سیری در iOS، گوگل ناو در اندروید و کورتنا در ویندوز فون بیشتر از باقی دستیارهای صوتی مطرح هستند. همه‌ی این دستیارهای صوتی قادرند تا دستورات کاربر را کم و بیش پاسخ دهند. آن‌ها می‌توانند یک موضوع خاص را به شما یادآوری کنند، به دنبال مورد خاصی بگردند، تماس تلفنی برقرار کنند و امور دیگری از این دست را بدون حتی لمس صفحه‌ برایتان انجام دهند. اما کدامیک از این دستیارهای صوتی سطح دانش بالاتری دارد؟

براساس تحقیقاتی که Stone Temple انجام داده است، به نظر می‌رسد که Google Now قادر است تا پاسخ‌های دقیق‌تری را در حوزه‌های بیشتری در مقایسه با دو دستیار صوتی دیگر ارائه کند. براساس تحقیقات این موسسه، گوگل‌ ناو ۸۸٪، سیری ۵۳٪ و کورتنا ۴۰٪ از پرسش‌های مطرح شده را پاسخ داده‌اند.

موسسه‌ی مشاوره‌ی Stone Temple‌ که در زمینه‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ی SEO فعالیت می‌کند گزارشی منتشر کرده که به بررسی دستیارهای صوتی‌هوشمند هر سه پلتفرم پرداخته است. با توجه به اینکه این تحقیق توسط یک موسسه‌ی خصوصی مشاوره انجام شده و نشانه‌ای از متدهای آکادمیک تحقیقاتی در آن نیست، از این‌رو نمی‌توان نتیجه‌ی این آزمایش را قطعی خواند.

CSGInt

Stone Temple برای بررسی توانایی هر یک از دستیارهای صوتی هوشمند، توانایی هر یک را با استفاده از ۳٫۰۰۰ پرسش صوتی سنجیده است.

از آنجایی که گوگل ناو از موتور جستجوی گوگل، قدرت گرفته، دور از انتظار نیست که این دستیار صوتی به اطلاعات بیشتری در مقایسه به دو رقیب خود بهره ببرد. برای اطلاع از صحت پاسخ‌های ارائه شده توسط دستیار‌های صوتی، کوئری‌های ارائه شده با موتورهای جستجوی بینگ و گوگل نیز جستجو شده‌اند که نتیجه‌ی جالب توجهی به دست آمده است. وقتی بعضی از پرسش‌هایی که کورتنا پاسخ درستی برای آن‌ها نداشته را در موتور جستجوی Bing جستجو کرده‌اند، پاسخ درست ارائه شده است. از این‌رو مایکروسافت باید نقش بینگ را در دستیار صوتی هوشمند خود پررنگ‌تر از پیش نماید و کورتنا را قوی‌تر از قبل کند.

با این حال هر سه دستیار صوتی به خوبی قادر هستند تا نیازهای پایه و روزمره‌ی کاربران را پوشش دهند و هر سه وظیفه‌ی اصلی خود را به شکل قابل قبولی انجام می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات