سونی نسخه‌ای از اندروید خام را برای تلفن‌های پرفروشش ارائه خواهد داد

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی طی سال‌های اخیر ارتباط خوبی با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی داشته است. باز کردن bootloader , ارائه‌ی کد منبعِ هسته و انتشار درایورها برای توسعه‌دهندگان رام‌های شخصی از جمله خدمات سونی به توسعه‌دهندگان بوده است. اما این کمپانی ژاپنی می‌خواهد باز هم قدم جدیدی در توسعه‌ی روابطش بردارد.
تبلیغات

سونی قصد دارد با ارائه‌ی اندروید خام برای دستگاه‌های پرفروشش در آینده امکان جدیدی را برای توسعه دهندگان رام‌های شخصی به وجود بیاورد. در خرداد ماه سال جاری آلن جرپلا از تیم اکسپریای آزاد سایانوژن به تیم توسعه‌ی نرم‌افزاری سونی ملحق شد. او قرار است در هفته‌ی جاری در مورد پشتیبانی سونی از رام‌های شخصی با توسعه دهندگان XDA گفتگو کند. نکته‌ی کلیدی این مطلب امکان پشتیبانی گسترده‌ی سونی از رام‌های AOSP یا اندروید خام است.

15 Xperia Z2 Turntable

احتمالا این پشتیبانی برای دستگاه‌های محدود و اکثرا پرچمداران سونی انجام خواهد شد. قبل از این هم رام‌های سفارشی خوبی برای اکسپریا L , Z , Zl و تبلت Z سونی ارائه شده بود. پشتیبانی از رام‌های سفارشی یا کاستوم برای سونی نکته‌ای مثبت به حساب می‌آید. پشتیبانی خوب تولیدکنندگان رام شخصی به معنای استقبال بیشتر این محصولات بین مصرف‌کنندگان است. با وجود این که تلفن‌های مجهز به اندروید خام که از طرف گوگل توزیع می‌شوند زیاد نیستند ارائه‌ی نسخه‌ی خام اندروید توسط سونی می‌تواند فرصتی برای این شرکت باشد تا طرفداران این محصولات را بیشتر به طرف خود جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات