۸ مهر: تولد شرکت زیمنس

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
۱۶۷ سال پیش در چنین روزی شرکت زیمنس در شهر برلین تاسیس شد. زیمنس در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی در جهان به حساب می‌آید و در حوزه‌های گوناگونی جهانی فعالیت می‌کند.
تبلیغات

۱۶۷ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱ اکتبر سال ۱۸۴۷ شرکت زیمنس توسط ارنست فون زیمنس در شهر برلین تاسیس شود. ارنست فون زیمنس در تاریخ ۱۲ دسامبر سال ۱۸۱۶ متولد شد. بعد از پایان دوره‌ی دبیرستان، ارنست تصمیم گرفت تا در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازد؛ اما بخاطر این موضوع که خانواده او با بدهی سنگینی مواجه شده بودند نتوانست هزینه تحصیل را فراهم کند. در این شرایط تصمیم گرفت به مدرسه مهندسی و توپخانه آکادمی نظامی امپراتوری پروس برای تحصیل وارد شود.

ارنست فون زیمنس در کنار این موضوع که یک مهندس خبره ارتش به حساب می‌آمد در حوزه مسایل نظامی نیز یکی از بهترین افسران ارتش بود و مدال‌های زیادی را نیز دریافت کرد و در خلال جنگ با دانمارک توانست قابلیت‌های خود را به عنوان یک مهندس و افسر نشان دهد. بعد از پایان جنگ ارنست فون زیمنس تصمیم گرفت مسیر زندگی خود را تغییر دهد و تمرکزش را بر روی مسائل مهندسی قرار دهد و در همین راستا ارنست فون زیمنس در تاریخ ۱ اکتبر سال ۱۸۴۷ شرکت زیمنس را تاسیس کرد.

ارنست فون زیمنس در سال ۱۸۴۸ نخستین و طولانی‌ترین خط تلگراف بین برلین تا فرانکفورت را احداث کرد و در سال ۱۸۵۰ برادر خود ویلیام زیمنس را به نمایندگی زیمنس در لندن گماشت. او پس از افتتاح نمایندگی در انگلستان، شروع به ساخت و راه‌اندازی خطوط و شبکه‌های مخابراتی در روسیه مشغول شد. در سال ۱۸۶۷ خط تلگراف بین لندن و کلکته را به پایان رسانید و در سال‌های پس از آن شرکت زیمنس رشد و ترقی خود را با ساخت موتورهای برقی و لامپ ادامه داد. ارنست فون زیمنس یک مهندس خلاق و نابغه بود که زیر بنای شرکت زیمنس را اختراعات وی محکم کرد. برای مثال اولین بالابر برقی تاریخ توسط وی درسال ۱۸۸۰ ساخته شد. ارنست ورنر فون زیمنس در تاریخ ۶ دسامبر سال ۱۸۹۲ برای همیشه دیده از جهان فروبست؛ اما یادگارش یعنی شرکت زیمنس کماکان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی جهان شناخته می‌شود و نام او را به نیکی جاودان کرده است. امروزه شرکت زیمنس در زمینه تولید مخابراتی و نورپردازی، لوازم خانگی، انواع قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم‌های خودکارسازی، تجهیزات پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند.

حوزه‌های عملیاتی شرکت زیمنس به ۴ بخش اصلی انرژی، صنعتی، پزشکی و زیرساخت‌های شهری تقسیم می‌شود. هم‌اکنون شمار کارکنان زیمنس بالغ بر ۳۶۰ هزار نفر است، که در ۱۹۰ کشور جهان اشتغال دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات