HP از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی فوق ارزان سری Stream خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی است که مایکروسافت رقابت بسیار سنگینی را با کروم‌بوک‌ها و تبلت‌های ارزان قیمت اندرویدی راه انداخته و با همکاری شرکت‌های دیگر در حال عرضه‌ی انواع مختلف تبلت‌های مبتنی بر ویندوز ۸ است. حال HP نیز خود را به جبهه‌ی مایکروسافت اضافه کرده و از ۲ مدل تبلت و لپ‌تاپ فوق ارزان رونمایی کرده است. با زومیت و اطلاعاتی از مشخصات این ۲ محصول همراه باشید.
تبلیغات

اچ‌پی در حرکتی برای جذب مخاطبین بازار تبلت‌های ارزان قیمت، HP Stream را دو سایز ۷  و ۸ اینچی با قیمت ۹۹ دلار و ۱۴۹ دلار رونمایی کرد. هر دوی این تبلت‌ها از چیپ‌ست‌های اینتل قدرت می‌گیرند، اما شرکت سازنده هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات کامل سخت‌افزاری این تبلت‌های فوق ارزان قیمت ارائه نداده است. این‌طور که مشخص است، این دستگاه‌ها از سخت‌افزار رده پایینی برخوردار هستند، اما مایکروسافت جدا از مسئله‌ی سخت‌افزار، ویژگی‌های نرم‌افزاری خوبی را برای تبلت شرکت HP تدارک دیده است.

stream7 galleryZoom img1 verge super wide

اشتراک یک ساله Office 365 Personal و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در سرویس وان‌درایو به همراه ۶۰ دقیقه مکالمه رایگان اسکایپ به صورت ماهانه به خریداران این تبلت‌ها اهدا می‌شود. در کنار این امکانات، ۲۰۰ مگابایت دیتا رایگان LTE نیز به صورت ماهانه به صاحبان تبلت‌های ۸ اینچی HP Stream تعلق می‌گیرد.

اما حرکت دیگر شرکت HP برای گسترش دستگاه‌های ویندوزی، این شرکت از دو مدل جدید لپ‌تاپ‌های HP Stream رونمایی کرد. ۱۱.۶ اینچ صفحه نمایش HD یا صفحه نمایش لمسی ۱۳.۳ اینچی از جمله مشخصه‌های فنی این لپ‌تاپ‌ها هستند. HP در این دستگاه‌ها از پردازنده‌های سری سلرون اینتل بهره برده است که با این حساب نباید انتظار عملکرد بالایی از آن‌ها داشته باشیم. قیمت نسبتا مناسب ۱۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی و ۲۹۹ دلار برای مدل ۱۳ اینچی، می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به سمت این محصولات جلب کند.

hp-stream-13-3-horizon-blue-front-1 verge super wide

این دو لپ‌تاپ دارای ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی فلش هستند و به مانند تبلت‌های این شرکت، نرم‌افزار کاربردی Office 365 Personal نیز بر روی آن‌ها با اشتراکی ۱ ساله‌ قرارداده شده است.

تعطیلات کریسمس امسال ما شاهد جنگی بزرگ بین مایکروسافت و گوگل بر سر تصاحب بازار تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و رویارویی ویندوز در مقابل اندروید و کروم‌بوک‌ها هستیم. باید دید کدام شرکت توانایی ارائه‌ی ارزان‌ترین دستگاه‌های بهینه و قابل مصرف به صورت معمول هستند و چقدر در جذب مخاطبین موفق عمل می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات