تشریح ویژگی Smart Notice در تلفن جی 3 ال‌جی

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
مطالعه 6 دقیقه
ویژگی Smart Notice توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده و شرکت کره‌ای نیز بر آن تأکید بسیار دارد.
تبلیغات

گوشی هوشمند G3 پرچم‌دار شرکت ال جی از ویژگی‌های فوق‌العاده خوبی بهره می‌برد که هر کدام تجربه کاربری شما از این دستگاه را لذت بخش‌تر می‌کنند و ویژگی‌های یک پرچم‌دار را برای شما معنی می‌کنند. در این میان ویژگی Smart Notice توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده و شرکت کره‌ای نیز بر آن تأکید بسیار دارد. در ادامه به تشریخ ویژگی Smart Notice در جی ۳ خواهیم پرداخت، با زومیت همراه باشید.

ویژگی Smart Notice چیست؟

بهترین توضیح آغازین برای Smart Notice تشبیه کردن این ویژگی با گوگل ناو (دستیار شخصی گوگل) است اما بسیار سریع‌تر و کاربردی‌تر. هدف ال جی از قرار دادن ویژگی Smart Notice در جی 3 را می‌توان در قالب یک جمله بیان کرد «دادن اطلاعات به کاربر قبل از اینکه حتی فکر کند به آن‌ها نیاز دارد!»

در واقع Smart Notice ویجتی است که در صفحه خانگی دستگاه قرار می‌گیرد و فعالیت و عادات شما را مشاهده می‌کند. زمانی که به مقدار کافی از شما یاد گرفت، می‌تواند پیشنهاد‌هایی را برای اقدام بعدی که انجام خواهید داد، نمایش دهد. در ادامه به کار‌هایی که این ویژگی مهم قادر است در جی ۳ ال‌جی انجام دهد به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

بررسی ال جی جی ۳

اکنون کمپانی‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف در پی توسعه دستیار‌های شخصی در گوشی‌های پرچم‌دار خود هستند که هر کدام از آن‌ها بتواند به نحوی به کاربر در زمان استفاده از گوشی هوشمند امکانات بیشتر در عین دسترس‌پذیری سریع‌تر را بدهد. شرکت اپل از دستیار معروف خود یعنی سیری در گجت‌های تولیدی خود استفاده می‌کند و قابلیت‌های متعددی را به آن افزوده است.

به همین ترتیب گوگل با توسعه Google Now در دستگاه‌های اندرویدی سعی می‌کند دسترس‌پذیری بیشتری را با صدای شخص و جستجوی موارد دلخواه، در اختیار دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل این شرکت قرار دهد. دستیار‌های شخصی در سال‌های گذشته به یک‌باره پیشرفت بزرگی را به خود دیده‌‌اند، می‌توان کورتنا دستیار ابزار‌های ویندزوی را شاهدی بر این مدعا دانست. اما کمپانی‌های اندرویدی دست روی دست نگذاشته‌اند و دوست دارند علاوه بر گوگل ناو سرویس‌های شخصی شرکت خود را در اختیار کاربران دستگاه‌های تولیدی و متناسب نیاز مشتریان خود قرار دهند. می‌توان سامسونگ را با سرویس S Voice و ال‌جی را با Voice Mate به عنوان مثال‌هایی نام برد که سعی کرده‌اند سرویس‌های کمکی و کاربردی را در اختیار مشتریان مخصوص خود قرار دهند.

اما مشکل اصلی این دستیار‌ها زحمت فراخواندن آن‌ها است. به این معنی که تا زمان فرانخواندن سیری، گوگل ناو یا دیگر دستیار‌های صوتی آن‌ها از اطلاعاتی که شما نیاز دارید، با خبر نمی‌شوند. دستیار‌های صوتی تنها با فراخواندن توسط صدا یا باز کردن اپلیکیشن مربوطه به جستجوی موارد درخواستی از طرف شما در تلفن یا اینترنت خواهند پرداخت. حال شرکت ال جی بسیار عالی متوجه این ضعف در دستیار‌های شخصی گوشی‌های هوشمند شده و Smart Notice را برای پر کردن همین خلاء در گوشی جی ۳ قرار داده است.

همان‌طور که گفتیم قابلیت اصلی Smart Notice در اختیار گذاشتن اطلاعات و موارد کاربردی است پیش از اینکه شما به نیاز داشتن آن‌ها فکر کنید یا انجام دادن کار‌هایی است که بسیاری از اوقات ممکن است حوصله انجام دادنش را نداشته باشید. در ادامه به تشریح کار‌هایی که این ویژگی قادر به انجامش است خواهیم پرداخت و در نهایت از دلایل خود برای مکمل بودن این ویژگی با دستیار‌ شخصی گوگل صحبت خواهیم کرد.

Smart Notice چه کار‌های انجام می‌‌دهد؟

Smart Notice کار‌هایی را انجام می‌دهد که گوگل ناو از انجام بسیاری از آن‌ها ناتوان است. این قابلیت ممکن است شبیه به گوگل ناو به نظر آید اما کاربرد‌های آن بسیار متفاوت است و به طریقی بیشتر بر اعمال شما در گوشی‌تان کنترل، مدیریت و راهنمایی دارد تا اینکه بخواهد دائم به جستجوی موارد درخواستی شما در اینترنت وابسته باشد.

فهرستی بلند از کار‌های مفید و کاربردی که Smart Notice قادر به انجام است را در ادامه مطالعه کنید:

مخاطبان جدید: هر گاه از یک شماره برای چند بار با شما تماس گرفته شود و آن شماره در لیست مخاطبان حضور نداشته باشد، Smart Notice در قالب یک کارت ظاهر شده و از شما سؤال می‌کند که آیا دوست دارید این شماره را به لیست مخاطبان خود اضافه کنید یا خیر.

یادآوری تماس مجدد: گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی دوست نداریم به یک شماره پاسخ دهیم اما به خودمان قول می‌دهیم بعدا و در زمان مناسب با آن شخص تماس بگیریم. مشکل اینجا است که در بسیاری مواقع این موضوع را فراموش می‌کنیم و همین فراموش‌کاری ممکن است پس از آن مشکلاتی پیش آورد. حال Smart Notice اجازه فراموش کردن آن تماس از دست رفته را نخواهد داد و به شما یادآوری می‌کند با تماس‌هایی که رد کرده‌اید یا بدون پاسخ گذاشته‌اید، دوباره تماس برقرار کنید.

ذخیره باتری: بیرون رفتن از خانه یا رفتن به یک تفریح بدون باتری گوشی هوشمند می‌تواند بسیار عذاب آور باشد. علاوه بر اینکه در زمان تمام شدن باتری نمی‌توانید از ویژگی‌های مهم گوشی مثل دوربین یا اپلیکیشن‌های ضروری استفاده کنید، حتی قادر به برقراری تماس یا ارسال پیام نیز نخواهید بود. بسیار پیش می‌آید که بعد از خروج از خانه یا رفتن به تفریح، تازه به یاد می‌آوریم که باتری گوشی ما کم بوده و اکنون در حال تمام شدن است. اکنون با ویژگی Smart Notice زمانی که باتری در حال اتمام است، با یک کارت این موضوع به شما یادآوری می‌شود تا سریعا گوشی خود را به شارژ بزنید و بتوانید در محل دور از برق به کار با موبایل خود بپردازید.

یادآور تولد: با وارد کردن تاریخ تولد افراد مهم زندگی خود در تقویم یا مشخصات هر مخاطب، دیگر هیچگاه تاریخ تولد آن‌ها را با یادآوری که Smart Notice انجام می‌دهد، فراموش نخواهید کرد.

پاکسازی هوشمند: در زمانی که فکر می‌کنید فایل‌های موقت و اضافی در حال اذیت کردن گوشی شما هستند، این قابلیت فعال می‌شود و به پاکسازی و به پاک کردن فایل‌های موقت می‌پردازد تا گوشی هوشمند شما بتواند کمی نفس بکشد.

یادآوری‌های مهم: وابسته به زمان و محل حساسی که شما در آن قرار دارید، یادآوری‌های مهمی به شما انجام خواهد شد. این ویژگی بسیار کاربردی است و در انجام وظایف روزانه یا یادآوری مبتنی بر مکان بسیار به کمک شما خواهد آمد. همچنین راهنمایی‌هایی را درباره شیوه استفاده از دستگاه به شما نشان می‌دهد.

نکته‌های هوشمند (Smart Tips): نیمی از صفحه‌نمایش را به اشغال خود در می‌آورد اما نکاتی را در هر مکان و زمان که نیاز داشته باشید، اعلام می‌کند.

LG Health: وضعیت سلامتی و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید را به‌روزرسانی می‌کند تا اطلاعات مفید و خوبی را از وضعیت سلامتی خود به دست آورید.

اطلاعات ترافیک: با در اختیار گذاشتن اطلاعات ترافیکی در زمان مسافرت، شما را از وضعیت راه آگاه می‌کند.

هشدار‌های مرتبط با شرایط جوی: اطلاعاتی جالب و مفید از وضعیت آب‌و‌هوا در اختیار شما می‌گذارد. در زمان بد شدن هوا و راهی که در آن در حال مسافرت هستید، هشدار‌های مربوط به شرایط جوی را به اطلاع شما خواهد رساند. همچنین اگر قصد خروج از خانه داشته باشید و پیش‌بینی هوای بارانی شود، همراه بردن چتر را به شما پیشنهاد می‌دهد!

پیشنهاد‌های هوشمند: براساس موقعیت جغرافیایی یا همان اطلاعات محلی، تغییرات خودکار را در گوشی و اپلیکیشن‌هایی را متناسب با آن مکان به شما پیشنهاد می‌دهد.

در ادامه می‌توانید دمویی از چند کاربرد کلیدی این قابلیت مفید جی 3 را تماشا کنید:

جمع‌بندی

g3 review 22 zoomit

همان‌طور که مشاهده کردید، Smart Notice مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که قصد دارد اطلاعات، یادآور‌ها، هشدار‌ها و موارد کاربردی دیگر را از طریق ویجت یا هشدار به اطلاع شما برساند. البته افزایش کاربرد‌های آن نیز در نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌های بعدی قابل تصور است و این ویژگی هنوز جا برای کامل شدن و پشتیبانی از ترفند‌ها و نکات بسیار بیشتر را دارد.

ویژگی Smart Notice را همان‌طور که پیش از این ذکر شد، نمی‌توان یک دستیار شخصی برای دستگاه‌های جی ۳ عنوان کرد. بلکه این ویژگی به شکلی، مکمل دستیار شخصی مخصوص ال جی و گوگل ناو موجود در اندروید است. Smart Notice عادات، فعالیت‌ها و طرز کار شما با گوشی هوشمند را زیر نظر می‌گیرد و در مواقعی بسیار مناسب عملکرد‌های به جا را پیشنهاد می‌دهد. دقیقا شبیه به یک یادآور بسیار هوشمند که همیشه حواسش به همه چیز است. افرادی که از این قابلیت استفده کرده‌اند، قریب به اتفاق از کاربردی بودن و دقت بالای ان سخن گفته و لب به تحسینش گشوده‌اند.

در نهایت برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها، نقاط قوت و نقاط ضعف جی ۳ پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند شرکت ال‌جی، از شما دعوت می‌کنم بررسی جامع زومیت از جی ۳ ال جی را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات