Finsix شارژرهای لپ‌تاپ را کوچک‌تر و سبک‌تر می‌کند

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
شارژهای بزرگ لپ‌تاپ و حتی دیگر لوازم همراه، همیشه مزاحم ما هستند چرا که علاوه بر حجم زیاد، سنگین هم هستند. با وجود اینکه در سال‌های اخیر لپ‌تاپ‌ها باریک‌تر و سبک‌تر شده‌اند و حتی کلاس جدیدی از لپ‌تاپ‌ها به نام اولترا بوک معرفی شده ولیکن هنوز هم شارژرها نسبتاً بزرگ و سنگین هستند. کمپانی Finsix's tech برای حل این مشکل پیش‌قدم شده و تکنولوژی جدیدی معرفی کرده که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

این کمپانی یک استارت‌آپ ساده را شروع کرده و برای شروع کار خود یک شارژر 65 واتی برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرده و جالب است که اندازه‌ی آن یک سوم شارژرهای مشابه است. این شارژر کوچک حتی دو پورت USB هم دارد که با آن می‌توان تبلت‌ها را هم شارژ کرد.

فینسیکس در Eureka Park که بخشی از نمایشگاه CES است در کنار دیگر استارت‌آپ‌ها قرار گرفته و نسبت به بسیاری از استارت‌آپ‌ها، موفق‌تر و خلاق‌تر ظاهر شده است.

اما به تکنولوژی به کار رفته در این شارژر بپردازیم. Jim Kardach مدیر بخش کاربردهای تکنولوژی در این کمپانی مدعی است که روش جدیدی که برای تبدیل انرژی در این محصول به کار رفته، انرژی را 1000 برابر سریع‌تر از آداپتورهای موجود رد و بدل می‌کند.

Anthony Sagneri، مدیر ارشد بخش تکنولوژی و نیز یکی از بنیان‌گذاران فینسیکس چندین سال در دانشگاه MIT روی این تکنولوژی کار کرده است و حالا حاصل تحقیقات او آماده‌ی عرضه در بازار است.

قرار است در ماه مارس جمع‌آوری سرمایه برای تولید این محصول در کیک‌استارتر شروع شود و در نهایت شارژری با قیمت 90 دلار روانه‌ی بازار گردد. این کمپانی روی نسخه‌ی Magsafe این شارژر برای محصولات اپل نیز کار می‌کند.

با توجه به اینکه چند سال تحقیق پشتیبان این پروژه است، به نظر می‌رسد که بر خلاف بسیاری از طرح‌های معمولی رونمایی شده در نمایشگاه CES، مفید و کاربردی باشد و حتی ممکن است صنعت شارژر و بازار آن را متحول کند.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات