قاب Flir One دوربین دید حرارتی را به آیفون اضافه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
تقریبا می‌توان برای هر نیازی که فکرش را بکنید یک لوازم جانبی مناسب برای گوشی آیفون پیدا کنید. کمپانی Flir که به ساخت انواع دوربین‌های حرارتی و دیگر انواع سخت‌افزار شهرت دارد قاب جدیدی را در CES 2014 برای آیفون ارائه کرده است که یک دوربین حرارتی را به این گوشی اضافه می‌کند.
تبلیغات

 این قاب جدید با نام Flir One و برای آیفون 5 و 5s طراحی شده است. با اتصال این کیس به اسمارت‌فون، آیفون به یک دوربین تصویربرداری حرارتی تبدیل می‌شود. Flir One این امکان را فراهم می‌آورد که علائم گرمایی اشخاص و حیوانات را از فاصله صد متری رصد کنید.

flir-one-2-600x400

این دوربین همچنین می‌تواند علائم گرمایی نظیر کانال‌های گرمایی و درزها را از پشت دیوار نیز نمایان کند. قاب Flir One به قیمت 350 دلار عرضه می‌شود که نسبت به دوربین‌های حرارتی مستقل بازار بسیار ارزان‌تر است. این دوربین بر روی گوشی هوشمند جلوه ای مثل ابزارهای موجود در فیلم‌های علمی تخیلی ایجاد می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که این قاب می‌تواند گرمای به جای مانده از بدن شخص پس از اینکه از محیط مورد نظر رد شده است را نیز دریافت کند. از موارد استفاده‌ی بالقوه‌ی این ابزار جانبی می‌توان به رصد کردن و یافتن خروجی‌های گرما در محیط خانه و یا نشت آب در پشت دیوارها و دیگر وسائل اشاره کرد. همچنین این دستگاه می‌تواند برای شکارچیان نیز بسیار مفید باشد.

همانگونه که گفته شد دیگر هر نیازی که فکرش را بکنید ممکن است به سادگی از طریق لوازم جانبی و یا گجت‌های اختصاصی تحت پوشش قرار گیرد. حتی دفاع شخصی با آیفون!

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات