Airtame یک دانگل HDMI بی‌سیم برای اتصال چند نمایشگر از طریق Wi-Fi رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
اگر از خوانندگان مقالات آموزشی زومیت باشید، حتماً به یاد دارید که قبلاً در مقاله‌ی "با راه‌های باسیم و بی‌سیم اتصال گوشی و تبلت و لپ‌تاپ به تلویزیون آشنا شویم" در مورد انواع تکنولوژی‌های اتصال بی‌سیم نمایشگرها صحبت کرده‌ایم. در نمایشگاه CES 2014 هم برخی سازندگان به رونمایی از ابزارهای جدید برای اتصال بی‌سیم پرداخته‌اند که Airtame یکی از جالب‌ترین آنهاست و در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

Airtame نام محصولی دانمارکی است که در واقع یک دانگل HDMI محسوب می‌شود و پی‌سی شما را به هر نمایشگری که به آن متصل باشد، مربوط می‌کند. فرقی نمی‌کند که چه سیستم عاملی داشته باشید، ویندوز، مک و لینوکس هر سه پشتیبانی می‌شوند.

استفاده از این دانگل به راحتی آب خوردن است. تنهای کاری که باید روی کامپیوتر انجام داد، نصب نرم‌افزار مربوطه و اتصال به شبکه‌ی Wi-Fi خانگی است. در سمت دیگر یعنی تلویزیون هم می‌بایست دانگل را به پروت HDMI متصل کنید. تنهای کاری که باقی می‌ماند، انتخاب دانگل‌هایی است که می‌خواهید تصویر روی تلویزیون یا مانیتورهای مربوط به آنها پخش شود.

airtame-wireless-hdmi-dongle-2

اما چرا انتخاب دانگل لازم است؟ پاسخ این است که می‌توان هم‌زمان تصویر را روی چندین دانگل و به عبارتی نمایشگر پخش کرد. لذا این دانگل نسبت به اتصال بی‌سیم Miracast برتری دارد.

airtame-wireless-hdmi-dongle-3

کاربرانی که از این دانگل برای پخش بازی نصب شده روی یک لپ‌تاپ استفاده کرده‌اند، از سرعت پاسخ‌گویی نمایشگر خارجی کاملاً راضی‌اند.

سازنده‌ی این دانگل در جمع‌آوری سرمایه‌ی لازم به هدف 160 هزار دلاری خود رسیده ولیکن هنوز هم می‌توان با پرداخت 89 دلار، این دانگل را پیش‌خرید کرد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات