گزارش «اختصاصی زومیت» از غرفه «FUJIFILM» در نمایشگاه CES 2014

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
مطالعه 6 دقیقه
گزارشگر زومیت در شلوغی نمایشگاه CES 2014 سری هم به غرفه شرکت Fujifilm زد. نام این شرکت خاطرات دوران کودکی ما را در ذهنمان تداعی می‌کند، دورانی که اوج قدرت این شرکت در تولید فیلم نگاتیو عکاسی و دوربین های عکاسی معمولی و گاها حرفه‌ای نمایان گشته بود. حال باید دید بعد از گذشت این همه سال این شرکت چگونه خود را با دنیای دیجیتال تطبیق داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گل سرسبد غرفه فوجی دوربین‌های سری X این شرکت است که به نوعی سیاست فوجی را برای سالهای آینده دنیای دیجیتال در خود متجلی کرده است. طراحی ظاهری سبک گذشته، مهندسی محصول از نوع آینده. این دو در کنار هم این سری دوربین را به وجود آورده‌اند. دوربین مهم و جدید این شرکت X-E2 است که در نمایشگاه نیز برای همگان در دسترس بود.

IMG 1826

دوربینهای سری X تنها به دوربینهای گرانقیمت و حرفه ای ختم نمی‌شود، بلکه شامل دوربینهای زیبای کوچکتری نیز هست که بازار متفاوتی را نشانه رفته است. این دوربینها در عین کوچکی از کیفیت بالا و سنسورهای نسبتا بزرگ‌تری نسبت به رقبای هم قد و قواره خود برخوردار هستند.

IMG 1828

یکی از موارد مهم این غرفه دوربین Finepix S1 بود که در همین نمایشگاه معرفی شده و از بدنه مقاوم در برابر شرایط نا مساعد آب و هوایی برخوردار است. این دوربین همچنین دارای 50 برابر بزرگنمایی (24 تا 1000 میلیمتر) است که در دنیای سوپرزوم‌ها یک مقدار قابل توجه است. نکته جالب این دوربین به جز مقاومت آن، که آن را از دیگر رقبای هم رده متمایز می کند وجود سیستم لرزش گیر 5 محوره بر روی سنسور است که تنها در دوربینهای حرفه‌ای یافت می‌شود.

IMG 1831

همانطور که مشاهده می‌کنید، دوربین Finepix S1 در کنار بردار کوچک خود Finepix XP70 در یک ویترین قرار گرفته‌‌ است که با هدف نشان دادن مقاومت این دوربین‌ها در شرایط نامساعد آب و هوایی به نمایش در آمده است. با این حال شرایط درون ویترین خیلی هم نامساعد نبود. دوربین Finepix XP70 نیز در این نمایشگاه معرفی شد، که همانند S1 دارای بدنه مقاوم است، سنسور 16 مگاپیکسل CMOS آن در پشت یک لنز 24 تا 140 میلیمتر با لنزی با قابلیت 5 برابر بزرگنمایی قرار گرفته است. نمایش‌گر 2.7 اینچی، سیستم WiFi، قابلیت رفتن به عمق 10 متری آب، مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری از جمله نکات مهم این دوربین است. قیمت این دوربین به‌گفته فوجی فیلم 229 دلار خواهد بود که نسبتا مناسب است.

IMG 1830

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربینهای سری X در نمایشگاه به نمایش درآمده است. این تصاویر یادآور این نکته هستند که دوربین تنها برای ثبت لحظات عجیب و غریب نیست، بلکه برای ثبت اتفاقاتی است که برای ما مهم هستند. دوربین‌های دیجیتال فوجی فیلم جلوه‌های خاصی دارند که رنگهای دوربینهای نگاتیوی را شبیه سازی می‌کند که این موضوع خود به جلوه بیشتر این عکس‌ها کمک می‌‎کرد.

IMG 1836
IMG 1835

یکی دیگر از محصولات جالب معرفی شده از سوی فوجی فیلم دو لنز بسیار با کیفیت بوده است. مورد اول، لنز 56 میلیمتر با فاصله کانونی ثابت و ضریب دیافراگم بسیار سریع 1.2 است که لنزی ایده‌ال برای طرفداران عکس پرتره می‌باشد که به دلیل دیافراگم بسیار باز عکسبرداری در نور کم، ایجاد جلوه بوکه(Bokeh) را آسان می‌کند. مورد دوم، لنز 10 تا 24 میلیمتر با دیافراگم ثابت 4 است (البته این لنز مدتی پیش از نمایشگاه معرفی شده بود) که مناسب عکاسان طبیعت و معماری است و وجود سیستم ضد لرزش اپتیکال به افزایش درصد موفقیت عکس نیز کمک خواهد کرد. هر دو لنز قیمت 999 دلار را خواهند داشت که تا حدی زیاد به نظر می‌رسد اما با وجود کیفیت بی نقص این لنزها، شاید برای علاقه‌مندان عکاسی حتی ارزان به نظر آید.

IMG 1833
IMG 1824

به جز سری X، شرکت فوجی فیلم فرزند دیگری به نام Instax معرفی نموده که در نوع خود کم نظیر است. دوران دوربینهای Polaroid را شاید درصد کمی از ما به خاطر داشته باشیم که به محض گرفتن عکس، نسخه چاپی آن از درون دوربین به دست کاربر می‌رسد و دیگر نیازی به عملیات چاپ جداگانه نبود. حال فوجی این ایده را با محصولی به نام Instax به دنیای دیجیتال آورده است. این سری دوربین در سه مدل Mini 50S و Mini 25 و Mini 7S با قیمتهای به ترتیب 129، 137 و 96 دلار به بازار عرضه خواهد شد. هر بسته 20 تایی فیلم چاپی این دوربینها 20 دلار قیمت خواهد داشت.

حال فوجی این ایده را یک گام به جلو برده است و پرینتر همراه Instax با نام Instax Share SP-1 را معرفی نموده که شباهت زیادی به ایده ال‌جی دارد. به این صورت که یک پرینتر به همراه باتری به دستگاه هوشمند شما متصل شده و عکسهای شما را چاپ می‌نماید. به گفته فوجی این پرینتر با یک شارژ می تواند نزدیک به 100 عکس را به چاپ برساند.

IMG 1834

در بخش دیگری از غرفه، فوجی‌فیلم محیطی را طراحی کرده بود تا کاربران بتوانند از سوژه‌های مختلف عکاسی کرده و نتیجه کار خود را مشاهده کنند.

IMG 1827
IMG 1821

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات