اختصاصی زومیت از CES 2014: نگاه نزدیک به تبلت Galaxy Tab Pro 8.4

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
مطالعه 6 دقیقه
زومیت پیش از این دو عضو بزرگتر از نسل جدید تبلت‌های سامسونگ یعنی Galaxy Tab Pro 10.1 و Galaxy Note Pro 12.2 را از نزدیک بررسی کرده بود. در آخرین نگاه نزدیک، ما به سراغ کوچکترین عضو این خانواده یعنی Galaxy Tab Pro 8.4 رفته‌ و به بررسی ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 همانطور که پیش‌تر و در اخبار اولیه CES 2014 به اطلاع شما رسانده بودیم، تبلت‌‌های جدید سامسونگ در سه نسخه مختلف عرضه می‌شوند. هر چند اغلب ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سه تبلت مشابه هم بوده و بیان مجدد آنها به نوعی تکراری است، ولی ما بنا بر رسالت خود مبنی بر معرفی کامل هر محصول، تمام اطلاعات لازم در رابطه با تبلت گلکسی تب پرو  8.4 را برای علاقه‌مندان به آشنایی با آن، در میان خواهیم گذاشت.

این تبلت همانطور که از نام آن پیداست از صفحه‌نمایش 8.4 اینچی در کنار پردازنده اسنپ‌دراگون 800، 2 گیگابایت رم و دوربین 8 مگاپیکسل در پشت برخوردار بوده و طبق وعده کمپانی سامسونگ، عرضه عمومی آن در فصل جاری آغاز خواهد شد

طراحی و ارگونومی

این تبلت علاوه بر طول و عرض کوچکتر کمی هم از نظر ضخامت، باریکتر از برادران بزرگتر خود است. قاب، دکمه ها و جنس پشت تبلت نیز در هر سه مدل مشابه است. جنس بدنه پشتی Galaxy Tab Pro 8.4 از چرم مصنوعی است که علاوه بر ایجاد حس خوب هنگام در دست گرفتن آن و جلوگیری از سر خوردن، دغدغه کاربر از جذب اثر انگشت و لک برداشتن تبلت را نیز از بین می‌برد. در لبه سمت راست اینفرارد، کلید پاور و دکمه‌های افزایش و کاهش حجم صدا به چشم می‌خورد. اسپیکرها در لبه پایین قرار دارند. در لبه بالایی جک 3.5 میلی‌متری هدفون تعبیه شده است. در پشت تبلت - گوشه بالا و سمت چپ- نیز دوربین 8 مگاپیکسل و فلاش LED جاسازی شده است. در جلو و پایین صفحه‌نمایش، دکمه فیزیکی در مرکز به همراه دکمه‌های لمسی در سمت چپ و راست آن قرار گرفته‌اند. در لبه سمت چپ گلکسی تب پرو نیز درگاه میکرو اس-دی و میکرو سیم مشاهده می‌شود.

این تبلت به لطف سایز نسبتا کوچک خود، به راحتی در یک دست جای می‌گیرد و وزن کم آن و البته جنس خوب بدنه، شما را از در دست گرفتن و کار با آن در دراز مدت ناامید نخواهد کرد.

نمایشگر

نمایشگر WQXGA با شفافیت کریستال (Crystal Clear) و با رزولوشن 4 مگاپیکسل و ابعاد 2560 در 1600، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از کار با این تبلت را برایتان به ارمغان خواهد آورد. زاویه دید این نمایشگر مناسب بوده و ما در حین کار با این تبلت در زوایای مختلف، افت کیفیت قابل توجهی مشاهده نکردیم. رنگ‌ها بسیار زنده بوده و بازتاب رنگ سفید و مشکی در آن عالی می‌باشد. هر چند ما تجربه کار با این تبلت را در زیر نور آفتاب نداشتیم، ولی به نظر می‌رسد میزان روشنایی آن در زیر نور شدید هم مناسب بوده و کار با آن آزار دهنده نباشد.

نرم‌افزار

از لحاظ نرم‌افزاری نیز این سه تبلت باز هم وضعیت مشابهی دارند. گلکسی تب پرو 8.4 از اندروید 4.4 یا همان کیت‌کت بصورت پیش‌فرض بهره می‌برد. آنچه در اولین نگاه نظر ما را به خود جلب کرد، بهبود قابل توجه رابط گرافیکی تبلت بود که حال و هوایی نزدیک به ویندوز 8 و محیط مترو گونه آن داشت. می‌شود فضای کاری و رابط گرافیکی تب پرو 8.4 را ترکیبی از ویندوز 8 و فلیپ‌بورد تصور کرد. شما می‌توانید در این فضا به راحتی المان‌های دلخواه را انتخاب و آن‌ها را بصورت کاشی‌وار و در کنار هم، در صفحات اندروید استفاده نمود.

TabPro8

صفحه‌کلید در گلکسی تب پرو 8.4 تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته و نوع چینش کلیدها، آن را به صفحه‌‌کلید رایانه نزدیک نموده است. کار با این صفحه‌کلید، به لطف تغییرات بوجود آمده در آن و البته صفحه‌نمایش با سایز مناسب این تبلت، بسیار راحت و لذت‌بخش است.

 سامسونگ در این تبلت از پکیج نرم‌افزاری آفیسی استفاده نموده که بنابر ادعای این کمپانی، 80 درصد از قابلیت‌های مجموعه نرم‌افزاری آفیس مایکروسافت را داراست. هر چند به نظر ما این ادعا کمی اغراق‌گونه به نظر رسید؛ ولی حقیقت این است که ظاهر این پکیج شباهت بسیاری به برنامه‌های آفیس مایکروسافت دارد. این مجموعه از برنامه‌هایی نظیر وُرد، اکسل و پاورپوینت تشکیل شده و اغلب جزئیات خصوصا منوی این برنامه‌ها مشابه نسخه ردموندی طراحی شده‌اند. کلا کار با این برنامه‌ها برای ما جالب بود و پیچیدگی و یا ایراد خاصی در عملکردشان مشاهده نکردیم.

  گلکسی تب پرو 8.4 از پکیج نرم‌افزاری ویژه‌ای نیز برخوردار است که به گفته مسئولان سامسونگ، ارزشی معادل 700 دلار دارد. این مجموعه نرم‌افزاری شامل حق اشتراک مجموعه‌ای از بهترین سایت‌های ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آنلاین کاربردی جهت تسهیل امور شخصی و کاری می‌باشد.

برنامه بسیار جالب و مفید دیگری که در این تبلت در اختیار کابر قرار گرفته است، نوعی برنامه میتینگ بوده که امکان ارتباط آسان دارندگان تبلت‌های سامسونگ با یکدیگر و اشتراک‌گذاری مطالب را بسیار لذت‌بخش می‌کند. این برنامه می‌تواند در شرکت‌ها و محیط‌های کاری و به منظور برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات از راه دور، استفاده گردد.

دیگر امکانی که سامسونگ برای کاربران این تبلت جذاب به ارمغان آورده است، امکانی به نام Remote PC است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به راحتی به مدیریت رایانه خود از طریق تبلت پرداخته و اطلاعات خود را بین این دو منتقل نمایید.

از لحاظ هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز باید بگوییم که به لطف سخت‌افزار حرفه‌ای مورد استفاده در این تبلت، ما در حین کار با آن و اجرای چندین برنامه همزمان، هیچ‌گونه تأخیر و افت سرعتی مشاهده نکردیم.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی تب پرو 8.4:

عنوان

جزئیات

شبکه

LTE : LTE  CAT4 800/850/900/1800/2100/2600

HSPA+ 42Mbps 850/900/1900/2100, HSUPA 5.76Mbps

3G : HSPA+ 42Mbps 850/900/1900/2100 , HSUPA 5.76Mbps

پردازنده

اسنپ‌دراگون 800، چهار هسته‌ای، فرکانس پردازشی 2.3 گیگاهرتز

 صفحه‌نمایش

8.4 اینچ - WQXGA(2560*1600) -  Super Clear LCD

سیستم‌عامل

اندروید 4.4 (کیت کت)

 دوربین

دوربین پشتی با 8 مگاپیکسل، فلاش LED، وضوح‌یابی خودکار، ضریب تأخیر 0 برای شاتر

دوربین جلو با 2 مگاپیکسل

ویدئو

فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی 1080P

پشتبانی از فرمت‌‌های: H.264, MPEG-4, H.263, VC-1, WMV7, WMV8, Sorenson Spark, MP43,

VP8, HEVC

 صدا

جک 3.5 میلیمتری هدفون

پشتیبانی از فرمت‌های: MP3, AAC/AAC+/eAAC+, WMA, FLAC, AMR-NB/WB, Vorbis(OGG), WAV

برنامه‌ها

Samsung Hub

Samsung Apps / Kies

Samsung TouchWiz / Magazine UX

Samsung KNOX (stub), Samsung e-Meeting, Side Sync 3.0 (stub)

Bloomberg Businessweek+, Dropbox

Evernote, Hancom Office for Android, NY Times

Remote PC, Sketchbook Pro (stub), WebEx Meetings 

برنامه‌های قابل دانلود رایگان

Samsung ChatON, Link, Group Play

Bitcasa, Blurb, Easilydo Pro, LIVESPORT.TV, LinkedIn, Oxford Advanced Learner’s A-Z,Bloomberg Businessweek

سرویس‌های تلفن همراه گوگل

Chrome, Search, Gmail, Google+, Maps, Play Books

Play Movies, Play Music, Play Store, Hangouts

Voice Search, YouTube, Google Settings, Play Games, Photos, Drive, Play Newsstand

قابلیت‌های اتصال

وای-فای، وای-فای دایرکت، بلوتوث نسخه 4، یو اس بی نسخه 2، AllShareCast

مکان‌یاب

GPS + GLONASS 

سنسور

 شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ژئو-مغناطیس، نورسنج، Hall

 حافظه

2 گیگابایت حافظه رم

حافظه داخلی 32/16 گیگابایتی، قابلیت افزایش حافظه از طریق درگاه میکرو اس دی تا 64 گیگابایت

 اندازه/وزن

128.5 در  219 در 7.2 میلی‌متر

325 گرم (نسخه وای-فای) و 332 گرم (نسخه3G+LTE)

 باتری

4800 میلی آمپر ساعت

فرستنده IR

دارد

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات