گزارش «اختصاصی» زومیت از غرفه «شارپ» در نمایشگاه CES 2014

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱
مطالعه 4 دقیقه
گزارشگر اختصاصی زومیت در نمایشگاه CES 2014 سری به غرفه کمپانی ژاپنی «شارپ» در این نمایشگاه زده و گزارشی تصویری دیگری را آماده کرده است. شارپ در این نمایشگاه توجه ویژه‌ای به صنعت تلویزیون و نمایشگر داشته و مثل سایر غرفه‌ها، بازار تلویزیون‌های 4K در غرفه شارپ نیز داغ داغ است!
تبلیغات

شارپ در نمایشگاه CES 2012 بیشتر بر روی تلویزیون و فناوری‌های مرتبط با آن متمرکز کرده بود. تصویر زیر مربوط به یک تلویزیون 90 اینچ Full HD شارپ است. به نظر می‌رسد که یکی از مزایای این تلویزیون قیمت پایین‌تر آن نسبت به رقبا باشد؛ چرا که کمپانی ژاپنی قصد دارد بر روی تولید پنل‌های بسیار بزرگ تمرکز کند و به همین دلیل قیمت محصولات خود را پایین آورده تا بتواند با سایر تولیدکنندگان رقابت کند.

IMG 1962

سمت راست غرفه شارپ به نمایشگرهای IGZO اختصاص داشت که در محصولاتی چون آیپدهای جدید اپل به کار می‌روند.

IMG 1963

در سمت چپ غرفه نیز گستره متنوعی از تلویزیون‌های شارپ به نمایش گذاشته شده بود. از جمله این تلویزیون‌ها می‌توان به چند مدل تلویزیون 4K اشاره کرد که در نمایشگاه امسال بسیار سروصدا کرده است.

IMG 1964
IMG 1965

جذاب‌ترین بخش غرفه شارپ، قسمتی بود که یک تلویزیون بزرگ در داخل دیوار قرار داده شده بود و حس بسیار جالبی را القا می‌کرد. در این بخش یک تلویزیون 85 اینچ سه‌بعدی، بدون عینک با رزولوشن 8K به عمق تقریباٌ یک متر در داخل دیوار جاسازی شده بود تا حسی شبیه به سینما را القا کند. کیفیت تصویر بسیار بالا در کنار فناوری سه‌بعدی که نسبت به سایر تلویزیون‌های بدون عینک، عملکرد بسیار بهتری داشت، تجربه منحصر به فردی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کرد.

IMG 1967

با وجود آن که بازار تلویزیون‌های 4K و 8K در نمایشگاه امسال داغ بود، اما باید بپذیریم که هنوز تلویزیون های Full HD به خاطر قیمت بسیار بهتر و محتوای محدود 4K، طرفداران بیشتری دارند. شارپ نیز محصولات متنوعی را با کیفیت Full HD از 52 تا 90 اینچ به نمایشگاه آورده بود.

IMG 1968

تلویزیون‌های 8K نیز در ابعاد مختلفی تا 90 اینچ به معرض نمایش گذاشته شده بودند.

IMG 1969
IMG 1972
IMG 1973
IMG 2126

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات