گزارش «اختصاصی» زومیت از غرفه «شارپ» در نمایشگاه CES 2014
شارپ در نمایشگاه CES 2012 بیشتر بر روی تلویزیون و فناوریهای مرتبط با آن متمرکز کرده بود. تصویر زیر مربوط به یک تلویزیون 90 اینچ Full HD شارپ است. به نظر میرسد که یکی از مزایای این تلویزیون قیمت پایینتر آن نسبت به رقبا باشد؛ چرا که کمپانی ژاپنی قصد دارد بر روی تولید پنلهای بسیار بزرگ تمرکز کند و به همین دلیل قیمت محصولات خود را پایین آورده تا بتواند با سایر تولیدکنندگان رقابت کند.
سمت راست غرفه شارپ به نمایشگرهای IGZO اختصاص داشت که در محصولاتی چون آیپدهای جدید اپل به کار میروند.
در سمت چپ غرفه نیز گستره متنوعی از تلویزیونهای شارپ به نمایش گذاشته شده بود. از جمله این تلویزیونها میتوان به چند مدل تلویزیون 4K اشاره کرد که در نمایشگاه امسال بسیار سروصدا کرده است.
جذابترین بخش غرفه شارپ، قسمتی بود که یک تلویزیون بزرگ در داخل دیوار قرار داده شده بود و حس بسیار جالبی را القا میکرد. در این بخش یک تلویزیون 85 اینچ سهبعدی، بدون عینک با رزولوشن 8K به عمق تقریباٌ یک متر در داخل دیوار جاسازی شده بود تا حسی شبیه به سینما را القا کند. کیفیت تصویر بسیار بالا در کنار فناوری سهبعدی که نسبت به سایر تلویزیونهای بدون عینک، عملکرد بسیار بهتری داشت، تجربه منحصر به فردی را به بازدیدکنندگان ارائه میکرد.
با وجود آن که بازار تلویزیونهای 4K و 8K در نمایشگاه امسال داغ بود، اما باید بپذیریم که هنوز تلویزیون های Full HD به خاطر قیمت بسیار بهتر و محتوای محدود 4K، طرفداران بیشتری دارند. شارپ نیز محصولات متنوعی را با کیفیت Full HD از 52 تا 90 اینچ به نمایشگاه آورده بود.
تلویزیونهای 8K نیز در ابعاد مختلفی تا 90 اینچ به معرض نمایش گذاشته شده بودند.
برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.
نظرات