سونی سرویس بازی تحت Cloud خود را با نام PlayStation Now معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
ممکن است پلی‌استیشن 4  با  فروش 4.2 میلیون عددی، دیگر مهم‌ترین قسمت از استراتژی بخش بازی سونی نباشد. سونی هم‌اکنون سرویس PlayStation Now را معرفی کرد؛ سرویسی که استریم بازی‌های پلی استیشن را نه‌تنها روی PS4، بلکه روی PS3، پلی استیشن ویتا و حتی تلویزیون، تبلت و گوشی هوشمند نیز ممکن می‌کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد این سرویس بر مبنای تکنولوژی Gaikai که سیستم بازی مبتنی بر فضای ابری خریداری شده توسط سونی در سال ۲۰۱۲ است باشد. همان‌گونه که سونی گفته بود، این سرویس، بازی‌های PS3 را به PS4 و PS Vita خواهد آورد. سونی می‌گوید این تکنولوژی هم‌اکنون در CES آماده آزمایش است و شرکت‌کنندگان می‌توانند عنوان اکشن The Last of Us را در وگاس ازطریق این تکنولوژی مورد تست قرار دهند. سونی تا پایان ماه جاری نسخه بتای این سیستم را در ایالات متحده به‌صورت بسته ارائه خواهد کرد و برنامه دارد که تا پایان تابستان محدوده ارائه سرویس را به مرور گسترش دهد.

بنا بر گفته‌ی Kaz Hirai مدیرعامل سونی "مرزهایی که مصرف را برای قرن‌ها محدود و محصور کرده بودند... به‌زودی محو خواهند شد".

Gaikai به‌طور مشخص روی هر دستگاهی حتی گوشی‌های هوشمند بخوبی کار خواهد کرد چرا که در حقیقت بازی‌ها اصلا به‌صورت محلی و روی دستگاه اجرا نمی‌شوند. سرویس‌های بازی کلاد در حقیقت به مانند یوتیوب کار می‌کنند. در این سرویس پردازش و اجرای بازی روی سرورهای قوی از راه دور در دیتاسنترها انجام شده و فریم‌های ویدئویی فشرده شده بازی مدنظر روی دستگاه شما استریم می‌شود. به همین ترتیب ورودی‌های تاچ‌اسکرین یا کنترلر بازی به سرویس کلاد فرستاده می‌شود. استفاده از این سرویس لزوما نیاز به اینترنت بسیار سریع ندارد اما لازم است که پینگ (internet) اینترنت شما در حد بسیار پایینی قرار داشته باشد تا فاصله زمانی فشردن کلیدها و دریافت بازخورد طولانی نشود.

Gaikai در اصل پلتفرمی برای استریم بازی‌های PC روی وب و تلویزیون بود که طرف قرارداد شرکت‌هایی نظیر ال‌جی و سامسونگ برای آوردن عناوینی نظیر The Witcher 2 به دستگاه‌های آن‌ها بود. اما به‌نظر می‌رسد پس از تصاحب این سرویس توسط سونی، این شرکت راهی برای تطبیق آن به منظور اجرای بازی‌های پلی استیشن 3 نیز یافته است. به‌نظر می‌رسد بر این اساس راهی برای اجرای بازی‌های PlayStation 3 روی PlayStation 4 وجود دارد اما هنوز در مورد جزئیات آن اطلاعاتی در دست نیست. درحال‌حاضر در صورتی که یکی از دیسک‌های بازی نسخه‌های قبلی پلی استیشن را روی PS 4 قرار دهید متوجه خواهید شد که امکان اجرای بازی‌های نسل قبل روی نسل جدید کنسول بازی سونی وجود ندارد.

همچنین در مورد نحوه ارائه خدمات این تکنولوژی نیز هنوز خبری دردسترس نیست و مشخص نیست که آیا این سرویس به‌صورت خرید عضویت، خرید عناوین بازی یا فقط به منظور نمایش دمو ارائه می‌شود. در اصل سرویس Gaikai بعنوان پیش‌نمایشی برای آزمایش و مورد بررسی قرار دادن بازی‌ها، پیش از خرید آن‌ها به‌صورت عادی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات