با پرینتر سه بعدی ChefJet Pro شیرینی‌های رنگارنگ را طراحی و پرینت کنید

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
صنعت پرینترهای سه بعدی روز به روز پیشرفته‌تر و اقتصادی‌تر از قبل می‌شود و کمپانی‌های زیادی به رونمایی از محصولات عجیب و جالب دست می‌زنند. نمایشگاه محصولات الکترونیکی CES 2014 هم میزبان برخی محصولات جدید است که از آن جمله پرینتر سه بعدی ChefJet است که قادر است شیرینی‌های عجیب و غریب را به راحتی چاپ و ایجاد کند. در ادامه مطلب به بررسی این پرینتر آشپزخانه‌ای می‌پردازیم.
تبلیغات

این لحظه‌ای است که منتظرش بودیم، امکان پرینت کردن هر چیزی که دوست داریم به صورت سه بعدی. حداقل از زمانی کمپانی 3D Systems به این فکر افتاده که کمپانی Sugar Lab را طی قراردادی بخرد منتظر این خبر بودیم. حالا کمپانی 3D Systems این امکان را فراهم کرده که ذهنیات خودمان را از جنس شکر بسازیم و آن را ویرایش کنیم.

مدیر عامل این کمپانی از دو پرینتر سه بعدی جدید صحبت کرده که یکی با شکر و دیگری با شکلات به ساخت اشیاء دلخواهمان می‌پردازند. اولین مدل که با شکر پرینت می‌کند، ChefJet نام دارد، توجه کنید که Chef به معنی سرآشپز است و با نحوه‌ی پرینت کردن این دستگاه بی‌ارتباط نیست.

chefjet-3d-candy-printer-1

اما کاربرد این پرینترهای سرآشپز چیست؟ در آشپزخانه‌ها، کیک‌پزی‌ها و هتل‌ها و مکان‌های زیادی می‌توان از این پرینتر استفاده کرد و خوراکی‌های شیرین و خوشمزه تهیه کرد.

پرینتر ساده و قدیمی شف‌جت از دو مدل جدیدی که مدیر عامل 3D Systems از آن یاد کرده کوچک‌تر است و به راحتی در گوشه و کنار آشپزخانه جا می‌شود. این دستگاه با شکر و شکلات و ترکیبات معطر پرینت می‌کند که انتخاب آن با کاربر است. به هر شکلی دلخواهی می‌توان شیرینی و کیک طراحی کرد، کیک‌های قدیمی با شکلی معمولی یا کیک‌های عجیب و غریب، همگی قابل پرینت شدن هستند.

کمپانی سازنده برای ساده‌تر شدن مراحل طراحی و پرینت، نرم‌افزاری به نام Digital Cookbook یا کتاب آشپزی دیجیتال را معرفی کرده که برای افراد تازه‌کار بسیار مفید است.

مدل پیشرفته‌تر، ChefJet Pro است که قادر است حجم‌های بزرگ‌تری را پرینت کند. از آن مهم‌تر امکان پرینت کردن با شکر در رنگ‌های مختلف است. لذا ایجاد شیرینی‌های رنگارنگ به سادگی امکان‌پذیر می‌شود.

زمان عرضه‌ی شف‌جت پرو، اواخر سال 2014 است. لازم به ذکر است که 3D Systems پرینترهای سه بعدی صنعتی خود یعنی مدل‌هایی با پیشوند ProJet را نیز برای صنعت ساخت سریع قطعات عرضه می‌کند. 

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات