معرفی تلویزیون های سامسونگ در نمایشگاه CES 2014: خمیده ، انعطاف پذیر ، OLED و رزولوشن

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
مطالعه 9 دقیقه
سامسونگ از نخستین تلویزیون های خمیده UHD تجاری خود رونمایی و اعلام کرد که در سال 2014 تمرکز خود را روی خط تولید تلویزیون‌های خمیده و UHD افزایش خواهد داد. این سری تلویزیون جدید موقعیتی ایجاد می کند که سامسونگ علاوه بر حفظ جایگاه کنونی خود در بازار تلویزیون، سرعت نوآوری، طراحی و تولید محتوا را در این صنعت افزایش دهد.
تبلیغات

سامسونگ در سال گذشته سه مدل تلویزیون UHD و تلویزیونی با طراحی خمیده معرفی کرد. این شرکت قصد دارد در سال 2014 نیز با معرفی 10 تلویزیون UHD که شامل بزرگترین تلویزیون UHD با وسعت 110 اینچ و شش تلویزیون خمیده و نخستین و بزرگترین تلویزیون خمیده UHD به وسعت 105 اینچ می‌شود، هر چه بیشتر روی ارایه فناوری‌های جدید و سرعت بخشیدن به سازگاری آنها متمرکز شود.

اچ اس کیم، نائب‌رئیس اجرایی بخش تجارت وسایل صوتی تصویری سامسونگ در این‌باره گفت:

سال گذشته سامسونگ قدرتمندانه تلویزیون های فوق العاده با کیفیت خود را به نمایش گذاشت. امسال نیز با ارایه نوآوری‌های بیشتر در زمینه کیفیت تصویر UHD، طراحی های بی بدیل و متناسب با نیاز مصرف کننده، این صنعت را در دست گرفته و آن را به سمت پیشرفت می‌برد. سامسونگ از ترکیب طراحی خمیده و کیفیت تصویر UHD، تجربه سرگرمی غوطه‌وری (زمانی که کاربر دیگر محو فیلم یا محتوای درون تلویزیون می شود و محیط واقعی اطراف خود را درک نمی کند) را برای دوستداران سرگرمی رقم خواهد زد. این شرکت در جایگاهی قرار دارد که به راحتی و از طریق تلویزیون‌های هوشمند با طراحی‌های زیبا و تمام عیار و آینده‌گرا، نیاز مصرف‌کنندگان را درک کرده و بر اساس آنها، فناوری‌های جدید خود را ارایه می‌دهد.

سامسونگ توانسته شش جایزه نوآوری را در نمایشگاه CES امسال در صنعت تلویزیون از آن خود کند.

samsung-uhdtv-1

تلویزیون هوشمند LED 65 اینچی H7150 سامسونگ، برنده جایزه بهترین نوآوری در CES امسال شد. این در حالی است که پنج تلویزیون دیگر این شرکت از جمله تلویزیون UHD خمیده 78 اینچی U9000 و S9 UHD 110 اینچی، به عنوان بهترین‌ها در زمینه طراحی و مهندسی در نمایشگاه امسال شناخته شدند.

تلویزیون های خمیده‌ای که کاربران را غرق در محتوای ویدئویی می‌کنند

این تلویزیون ها تجربه تماشا کردن را در یک سالن تئاتر یا سینما را به کاربران ‌می‌دهد و اساسا روشی که مردم جهان تلویزیون تماشا می‌کردند را به کلی دگرگون کرده است. صفحه نمایش‌های خمیده، ویدیوها را به نحوی نمایش می‌دهند که شباهت چندانی به صفحه نمایش‌های مسطح ندارند و با ایجاد یک افکت پانورامیک، صفحه ای وسیع‌تر را جلوی چشم بیننده ایجاد می‌کند و به همین دلیل خیلی بزرگتر از آنچه هستند به نظر می‌رسند و تجربه‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کنند که تا به حال با هیچ تلویزیون مسطحی نداشته‌اند. علاوه بر این طراحی خمیده، یک فاصله متعادل و یکنواخت برای تجربه تماشای تصاویر واقعی‌تر با زاویه دید بهبود یافته و تفکیک رنگ بالاتر از موقعیت های مختلف ایجاد می کند تا هر کس در هر جایی از خانه که نشسته، بهترین دید را داشته باشد. سامسونگ برای اینکه مزیت های نمایشگر خمیده را به حداکثر برساند، انحنای بهینه 4200R را انتخاب کرده که بهترین کیفیت تصویر را با یک فاصله نرمال 3 تا 4 متری ارایه می دهد. ترکیب نمایشگر خمیده با فناوری UHD باعث شده که بیننده حس غوطه وری را در حین تماشای فیلم درک کند و در واقع مسحور فضای داخل فیلم شود.

سامسونگ برای این کار نیز از Auto Depth Enhancer بهره گرفته است. Auto Depth Enhancer الگوریتمی است که مناطق مختلف تصویر را تحلیل می کند و به صورت خودکار، کنتراست آن را برای ایجاد عمق بیشتر در تصاویر تلویزیون های خمیده افزایش می دهد. علاوه بر اینکه افکت سه بعدی را نیز به این تلویزیون ها می دهد و کاربران بدون اینکه مجبور باشند از عینک استفاده کنند، تصاویر را تقریبا شبیه به سه بعدی می بینند. رنگ ها در این تلویزیون‌ها با فناوری PureColor سامسونگ تقویت شده‌اند. این فناوری رنگ‌ها را دوباره تولید می‌کند و جزییات بیشتری را نشان می دهد. سامسونگ علاوه بر تلویزیون خمیده UHD 105 اینچی، سری تلویزیون های U9000 که نخستین تلویزیون های UHD خمیده در جهان به شمار می رود و همچنین پرچمدار تلویزیون هایش یعنی Full HD H8000 LED را معرفی کرده است.

معرفی تلویزیون های UHD بهبودیافته و وسیع‌تر سامسونگ

اگر بگوئیم که در تلویزیون های Full HD کیفیت تصویر و تعداد پیکسل‌ها چهار برابر شده، در تلویزیون‌های Ultra HD این میزان چندین برابر هم بیشتر است و کیفیت تصویر به شدت بالا می رود. منابع UHD در رزولوشن 4K و روی تلویزیون های UHD سامسونگ، بی نظیر و جذاب به نظر می رسند. به لطف UHD Upscaling که سامسونگ از آن در تمامی تلویزیون های UHD خود استفاده کرده، کاربران بهترین تصویر ممکن را صرف نظر از خود منبع می بینند. این فناوری اختصاصی به واسطه چهار مرحله، Full HD، HD و منابع رزولوشن کمتر را به وضوح تصویر نزدیک به UHD تبدیل می کند. این چهار مرحله عبارتند از: تحلیل سیگنال، حذف نویزها، تحلیل جزییات و در نهایت Upscaling (که در واقع سیستمی است که سیگنال های ویدیویی را از یک نمایشگر می گیرد و به یک نمایشگر دیگر با رزولوشن متفاوت ارسال می کند). به همین دلیل است که همه چیز در تلویزیون های UHD سامسونگ بهتر به نظر می رسد. فناوری UHD Dimming نیز با پردازش تمامی بلوک های تصویر و ارایه رنگ سیاه عمیق‌تر و بهبود کنتراست، به بهینه‌سازی کیفیت تصویر کمک می کند.

One Connect Box در واقع خانه مغز تلویزیون است و به کاربران امکان می دهد با آخرین UHD Evolution Kit سامسونگ، تلویزیون خود را همواره به روز کرده و با آخرین استانداردهای روز UHD مطابق کنند. علاوه بر اینکه می توانند به جدیدترین فناوری که سامسونگ ارایه می دهد، دسترسی پیدا کنند.

این شرکت به غیر از سه سری تلویزیون HD (شامل S9، U9000 و U8500) که معرفی کرده، قصد دارد در سال 2014 نیز خط تولید کاملی از 10 مدل تلویزیون هوشمند UHD در سایزهای بین 50 تا 110 اینچ را هم در فرمت خمیده و هم مسطح راه اندازی کند تا مصرف کنندگان بتوانند تلویزیون UHD را انتخاب کنند که بیشتر با سبک زندگی شان مطابقت دارد.

تجربه هوشمندتر، راحت تر و سریع تر در تلویزیون‌ هوشمند جدید سامسونگ

تلویزیون هوشمند جدید سامسونگ از هر زمان دیگری آسان تر، سریع تر و حتی سرگرم کننده تر شده است. قابلیت Multi-Link این تلویزیون‌ها امکان چندین کار را در یک صفحه نمایش بزرگ به کاربر می دهد، ضمن اینکه صفحه نمایش را از نظر مفهومی تقسیم می کند. کاربران با استفاده از Live TV می توانند سمت راست تلویزیون را به نتایج جست وجوی مفهومی در مرورگر وب اختصاص دهند و سمت چپ آن را نیز به محتوای ویدیویی یا یوتیوب که بیشتر حالت سرگرمی و جریان اطلاعات دارد، اختصاص دهند. در واقع این تلویزیون به یک نمایشگر ساید بای ساید تبدیل خواهد شد! کاربران سری تلویزیون های جدید U9000 سامسونگ می توانند نمایشگر بزرگ شان را به چهار صفحه نمایش کوچک تر تقسیم کنند.

در سال 2014، Smart Hub سامسونگ ادراکی تر و حتی لذت بخش تر از گذشته خواهد شد. با این طراحی جدید، محتوا نیز به گونه ای سازمان دهی شده که راحت تر در دسترس کاربران قرار گیرد و کاربران کنترل بیشتری روی تجربیات سرگرم کننده خود داشته باشند. Games Panel جدید این شرکت به کاربران امکان می دهد بازی لذت بخش با یک نمایشگر بزرگ بدون هیچگونه پارازیت سیستم سرگرمی را تجربه کند. این پنل شامل بازی های محبوب خانوادگی، ورزشی، اکشن و مسابقه ای است که سامسونگ از طریق همکاری با شرکای تولید محتوای بازی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

پنل جدید مالتی مدیای این تلویزیون ها نیز ترکیبی از پنل های Photo/Video/Music و Social است که در فضای جدید، تجربه جدیدی را برای کاربران رقم می زنند.

تلویزیون هوشمند جدید سامسونگ به لطف ارتقای پردازنده اش به پردازنده Quad Core سرعت بسیار بالایی دارد. در واقع، Quad Core Plus دو برابر سریع تر است و در نتیجه سریع تر ویدیو را اجرا می کند و با ناوبری بهتر، سرعت این دستگاه را چندین برابر می کند. روشن شدن تلویزیون نیز، با ویژگی Instant On، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. زمان بوت کمتر، به کاربران کمک می کند که سریع تر از هر زمان دیگری به سرگرمی مورد نظرشان بپردازند.

samsung-uhdtv-3

تلویزیون های 2014 UHD سامسونگ عبارتند از:

تلویزیون UHD خمیده 105 اینچی: نخستین و بزرگ ترین تلویزیون UHD خمیده

این تلویزیون 105 اینچی شامل یک نمایشگر بسیار گران قیمت و با طراحی خمیده است که بزرگ ترین تلویزیون دنیا با قابلیت فیلم-تئاتر و نسبت تصویر 21 در 9 است. این یعنی یک تجربه واقعی و سینمایی آن هم در اتاق خانه تان. از محتوای 4Kتا منابع Full HD و HD، هر چیزی در این تلویزیون جلوه بهتری دارد. آن هم تلویزیونی که 11 میلیون پیکسل دارد و رزولوشن بالایی را در اختیار کاربر قرار می دهد. ترکیب سایز نمایشگر و فناوری Auto Depth Enhancer عمق هیجان آمیزی را به تصویر می دهد و زندگی را به فضای تلویزیون می آورد.

تلویزیون های UHD سری U9000: نخستین تلویزیون های خمیده جهان

فرم خمیده و طراحی منحصر به فردی این تلویزیون‌ها، باعث شده که قاب و بدنه آنها اصلا نمودی نداشته باشند. همه آنچه باقی می ماند یک تصویر درخشان 4K و میدان دید بسیار وسیع است. تلویزیون های خمیده نسبت به تلویزیون های مسطح، دو برابر کنتراست بیشتری دارند. نسل دوم نمایشگرهای خمیده سامسونگ می توانند روی دیوار نصب شوند. تلویزیون های U9000 در سایزهای 78، 65 و 55 اینچ عرضه خواهند شد.

تلویزیون های سری UHD S9: بزرگ ترین نمایشگر UHD در جهان

سری تلویزیون های S9 که در واقع غوغایی در صنعت تلویزیون ایجاد کرده، قرار است با سایز بیشتر از 110 اینچ نیز وارد بازار شوند و به همین دلیل نیز بزرگترین نمایشگر با رزولوشن UHD لقب گرفته‌اند. این تلویزیون با کیفیت تصویر، رنگ و قابلیت حرکت حول یک محور افقی، تجربه خاص تری را برای کاربران رقم خواهد زد. این سری تلویزیون‌های ممتاز در واقع پارادایم طراحی تلویزیون ها با یک قاب را به هم زده است و با قاب جدیدش مفهوم جدیدی را در صنعت تلویزیون ها وارد کرده است. با برخورداری از فناوری قاب فشرده سامسونگ، دارای قاب بسیار محکم و استواری است که از هر قاب دیگری و نازک تر و براق تر است. قابی که از بالا و پایین نمایشگر فاصله دارد و حس استحکام را به کاربر می دهد، به راحتی کاربر را متقاعد می کند که S9 چیزی فراتر از همه تلویزیون هایی است که تاکنون دیده است. این سری تلویزیون قرار است با سایز 110 اینچ به بازار بیاید. هم اکنون سایز 85 اینچی این تلویزیون در بازار موجود است.

تلویزیون های UHD U8500: کیفیت تصویر UHD پیشرفته

سری تلویزیون های U8500 سامسونگ، آمیزه ای از کیفیت تصویر، رزولوشن UHD، شفافیت بی‌بدیل و مسحور کننده است. این تلویزیون‌ها نه تنها امواج دریافتی از منبع را تحلیل می کنند و امواج اضافی را حذف می‌کنند، بلکه جزئیاتی را بر اساس اطلاعات یک پایگاه داده از تصاویر باکیفیت که روی سیستم-روی-یک-چیپ آنها وجود دارد، وارد تصویر دریافتی می‌کنند. درنتیجه، این تلویزیون می‌تواند با دقت بیشتری جزئیاتی مانند رگه‌های یک پر یا بافت چرمی را در یک تصویر ظریف UHD نمایش دهد. ضخامت 2.1 اینچی تلویزیون‌های U8500 با قاب بسیار باریک 7 میلی‌متری با لبه گرد ترکیب شده تا توهم وجود پنل یکپارچه را ایجاد کند. این سری تلویزیون‌ها در 5 سایز صفحه 50، 55، 60، 65 و 75 اینچ در دسترس خواهد بود.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات