CubeJet، پرینتر سه‌بعدی حرفه‌ای با قیمت زیر 5000 دلار

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ما هم همانند شما رویای داشتن یکی از آن دستگاه‌های پرینتر سه بعدی صنعتی سریع را در سر داریم. البته بودجه مالی و همینطور فضای مورد نیاز، چنین رویایی را از دسترس دور می‌کند. CubeJet که به تازگی وعده داده پرینترهای حرفه‌ای سه‌بعدی را با قیمت زیر 5000 دلار عرضه کند نیز همچنان از نظر مالی دور از دسترس محسوب می‌شود و پرداخت هزینه آن از عهده هرکسی بر نخواهد آمد. اما در مقایسه با نمونه‌های فعلی که قیمتی بالای 100 هزار دلار دارند، CubeJet در مسیر صحیحی قدم بر می‌دارد.
تبلیغات

 این دستگاه که قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه شود، از نظر اندازه نیز بسیار مناسب بوده و به خوبی بر روی میز کار قرار می‌گیرد.

تا کنون پرینترهای سه‌بعدی شخصی 3D Systems که سازنده این دستگاه نیز هست، از تکنولوژی اکستروژن بهره می‌بردند که در دیگر پرینترهای هم‌رده نیز مشاهده می‌شد. در هر حال، این بار کمپانی سازنده این پرینتر از شیوه‌های مورد استفاده در نمونه‌های صنعتی برای ایجاد پرینتر خانگی با قابلیت انجام پرینت بصورت تمام رنگی و با دقت بالا بهره برده است. بر همین اساس 3D Systems تلاش کرده تا یک رابط کاربری کاربرپسند و مناسب و ساده برای این دستگاه تدارک ببیند که در واقع تا زمانی که در نمایشگاه CES دست‌مان به آن نرسیده و به بررسی آن نپرداخته ایم، نمی‌توان در مورد آن اظهار نظری کرد.

بزودی اخبار و اطلاعات جدیدی از این پرینتر سه‌بعدی خوش‌دست و نسبتا خوش‌قیمت ارائه خواهد شد که به‌ محض دست یافتن به این اطلاعات شما خوانندگان عزیز زومیت را از آن‌ها مطلع خواهیم کرد.

از هم اکنون قابل حدس است که چنین دستگاهی بیشتر توجه کسب و کارهای کوچک که نیاز به ایجاد پروتوتایپ‌های سریع دارند و یا اشخاصی با سطح درآمد بالا را جلب خواهد کرد. اما حداقل ارائه آن می‌تواند ما را به آینده چنین دستگاه‌هایی، خصوصا در زمینه قیمت خوش‌بین کند.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات