احتمالا گلکسی S5 سامسونگ مجهز به یک نمایشگر LTPS ساخت شارپ با رزولوشن 2K باشد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در صورتی که بخواهد در پرچمدار بعدی خود از نمایشگری با رزولوشن 2K استفاده کند، احتمالا باید برای همیشه با نمایشگرهای AMOLED خداحافظی کند. در این صورت سامسونگ از چه پنلی استفاده خواهد کرد؟!
تبلیغات

پیش‌تر شنیده بودیم که شاید دیگر در پرچمدار جدید سامسونگ اثری از نمایشگر AMOLED نباشد. دلایل بسیاری برای این تصمیم سامسونگ عنوان شده اما به نظر می‌رسد که با تغییر استاندارد رزولوشن گوشی‌ها دیگر نمی‌توان انتظار داشت که تولیدکنندگان بتوانند یک پنل AMOLED با رزولوشن 2K و با قیمت مناسب تولید کنند.

سامسونگ برای تولید پنل AMOLED گلکسی S4 با مشکلاتی مواجه شد، اما نهایتا توانست محصول مورد نظر خود را راهی بازار کند. این پنل دارای رزولوشن 1080p بود اما مسلما تولید پنلی AMOLED با رزولوشن 2K امری بسیار چالش‌برانگیز است.

اخیرا گزارشی از چین این ادعا را مطرح کرده که سامسونگ قصد دارد از نمایشگرهای LTPS (نمایشگر پلی‌سیلیکون کم‌دما) با رزولوشن 2K تولید شارپ استفاده نماید.

حال مشخص نیست که آیا برای تمام پرچمداران بعدی سامسونگ از این نوع نمایشگر استفاده خواهد شد، یا این که فقط برخی مدل‌های ویژه از این پنل بهره خواهند برد؟ سامسونگ اخیرا ۱۱۰ میلیون دلار در شارپ سرمایه‌گذاری کرد که شاید حال وقت بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری باشد. شارپ هم‌اکنون برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود و اپل پنل‌های نوع IGZO را تولید می کند که ثابت کرده‌اند که در زمینه مصرف انرژی و روشنایی تصویر کم رقیبند. بنابراین اگر سامسونگ به برای تولید پنل Galaxy S5 به شارپ متکی شود، احتمالا چندان برای نمایشگرهای AMOLED احساس دلتنگی نخواهیم کرد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات