کوالکام با اسنپدراگون 602A خودروها را هوشمند خواهد ساخت

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام علاوه بر یک چیپ بهینه شده برای استفاده در تلویزیون‌های‌هوشمند با قابلیت پخش و استریم ویدئو‌های 4K، محصول دیگری را برای استفاده در خودروها معرفی کرد. اسنپدراگون 602A بسیاری از ویژگی‌های چیپ قبلی کوالکام یعنی اسنپدراگون 600 را به ارث برده است؛ اما برای استفاده در خودروها براساس نیازهای موجود بهینه شده که می‌توان از جمله‌ی تغییرات اعمال شده در آن را مقاومت در برابر دما و همچنین طول عمر بالا را ذکر کرد. علاوه بر موارد ذکر شده بسیاری از قابلیت‌های دیگر نیز به این چیپ افزوده شده است که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.
تبلیغات

کوالکام با تولید ماژول‌های 3G و 4G، تجربه‌ی 10 ساله‌ای را در زمینه‌ی خودروسازی دارد. برای مثال می‌توان از ماژول Gobix 9x15 3G/4G LTE نام برد که قابلیت ارتباط از طریق WiFi و بلوتوث را نیز دارد. اما اسنپدراگون 602A محصولی فراتر از یک وسیله‌ی ارتباطی است. این چیپ وظیفه‌ی تأمین اطلاعات و پردازش‌های لازم را دارد که می‌توان از جمله‌ی آن استریم ویدئو برای چندین نمایشگر موجود در خودرو اشاره کرد. هرچند می‌توان کاربردهای دیگری را نیز در زمینه‌ی امنیتی و ارتباطی برای آن برشمرد. برای مثال می‌توان از شناسایی چهره توسط دوربین برای استارت خوردن موتور خودرو و از حس‌گر اثر انگشت نیز برای آغاز به کار همین دوربین نام برد.

هدف از توسعه‌ی اسنپدراگون 602A انتقال پویایی اجرای اپلیکیشن‌ها به محیط جدیدی است. استفاده از اسنپدراگون 602A می‌تواند امکاناتی همچون سیستم‌ناوبری سه‌بعدی، نرم‌افزار‌هایی در بستر سیستم‌های ابری و قابلیت اتصال به ابزار‌های قابل‌حمل را فراهم کند. پشتیبانی همزمان از اندروید و QNX، این امکان را برای خودروسازان فراهم کرده است تا سیستم مورد نیاز خود را براساس نیازهای جدید طراحی نمایند. کوالکام زمان مشخصی را برای ارائه‌ی این چیپ اعلام نکرده است؛ اما می‌توان انتظار داشت که تا هفته‌ی آتی، کوالام این محصول را رسما عرضه کند.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات