تماشا کنید: دموی انجام بازی‌های توسعه داده شده با Unreal Engine 4 در تبلتی با چیپ تگرا K1

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
بازی‌های توسعه داده شده با Unreal Engine 4 برای کنسول‌های بازی و پی‌سی منتشر شده بودند اما حالا این بازی‌ها روی تبلتی با چیپ تگرا K1 اجرا می‌شوند.
تبلیغات

امروز انویدیا در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES 2014 پرده از آخرین SoC تگرا برداشت که می‌توان آن را یکی از تحولات صنعت بازی در ابزار‌های قابل حمل عنوان کرد. انویدیا دمویی را در کنفرانس خود به نمایش گذاشت که در بردارنده‌ی تصاویری از بازی‌های توسعه داده شده توسط Unreal Engine 4 برای کنسول‌های بازی و پی‌سی بود که روی تبلتی با چیپ تگرا K1 اجرا شده بود.

انویدیا در سیستم-روی-یک-چیپ جدید از 192 هسته‌ی پردازشی کپلر بهره برده است. کمپانی انویدیا از معماری کپلر در آخرین نسخه‌ پردازنده‌های گرافیکی این شرکت برای بهره‌گیری در کامپیوتر‌های رومیزی استفاده کرده است. انویدیا برای نشان دادن قدرت پردازشی چیپ خود با اپیک همکاری می‌کند. مطمئنا علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای با تجربه‌ی توانایی‌های موتور Unreal Engine 4، بسیار شگفت زده خواهند شد. حاصل همکاری این دو کمپانی، آماده‌سازی نمونه‌هایی از بازی‌های توسعه‌داده شده با استفاده از موتور Unreal Engine 4 است که روی تبلتی با قلب تپنده‌ی تگرا K1 اجرا می‌شود.

تگرا K1 به چه میزان قدرتمند است؟ تیم‌اسوینی، مدیر‌عامل و مؤسس اپیک پاسخ این سوال را داده است.

می‌توان تمامی بازی‌های رایانه‌ای را که برای پی‌سی‌ها و آخرین نسل از کنسول‌های بازی ارائه می‌شوند، با استفاده از چیپ تگرا K1 اجرا کرد. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، انویدیا با ارائه‌ی آخرین چیپ خود، فاصله بین کارایی و بهره‌وری را در ابزار‌های قابل حمل و پی‌سی‌ها و کنسول‌های بازی به مقدار زیادی کاهش داده است بطوریکه می‌توان فاصله‌ی موجود را نادیده گرفت.

این ویژگی‌ که در ویدئوی ذیل نیز به آن پراخته شده است، تنها ویژگی معماری کپلر نیست. انویدیا علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای را در حوزه‌های دیگری نیز در نظر گرفته است که می‌توان از جمله‌ی آن به G-Sync اشاره کرد. G-Sync‌ را می‌توان نسخه‌ی بروزشده و تقویت شده‌ی V-Sync عنوان کرد که برای رفع مشکل رفرش ناقص صفحه‌‌نمایش ایجاد شده است. معمولا گیمرهای حرفه‌ای به‌دلیل مشکلات ایجاد شده در اثر فعال بودن ویژگی V-Sync، مخصوصا زمانی که نرخ فریم کارت‌گرافیک از مانیتور کمتر باشد، V-Sync را غیرفعال می‌کنند. G-Sync نرخ 0 فریم بر ثانیه‌ای را که اغلب مانیتورها با آن کار می‌کنند، با نرخ فریمی که در اثر صحنه‌های متفاوت بازی‌ها کم و زیاد می‌شود، همگون می‌کند و از‌ این‌رو دیگر شاهد بروز مشکلاتی همچون چند تکه‌شدن تصویر یا کندی رفرش‌شدن تصویر نخواهیم بود. این ویژگی، کاربران ابزار‌های غیر همراه همچون کامپیترهای شخصی را هدف قرار داده است.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات