شایعات تازه از اپل:‌مک پرو ی کوچک‌تر و آیپد با سایز 12 اینچ؟

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
شایعاتی که در محوریت  محصولات اپل قرار دارند، اغلب غیر قابل اطمینان هستند؛ ولی گاهی نیز پیش می‌آید که این شایعات رنگ و بوی حقیقت به خود می‌گیرند. در این بخش،‌ با دو شایعه تازه حول غول آمریکایی و محصولاتش در زمینه Mac pro جدید و  تبلت با سایز بزرگ روبه‌رو هستیم. با ما همراه باشید تا به بررسی این شایعات بپردازیم.
تبلیغات

 اگر شایعات منتشره از آیپد جدید به حقیقت بپیوندند، پس تبلت جدید خانواده نوت سامسونگ با سایز 12 اینچ که چندی پیش تصاویر و اسنادی از آن به بیرون درز نموده بود، در بازار بدون رقیب باقی نخواهد ماند. طبق شایعات جدیدی که Patrick Wang به نقل از منابع معتبر درونی‌اش در اپل منتشر نموده، باید پاییز امسال، منتظر رویارویی با آیپد جدید با اندازه صفحه‌نمایش 12 اینچ و حتی پردازشگر A8 با هشت هسته پردازشی (۴ هسته CPU و ۴ هسته GPU)  باشیم. در کنار این شایعات،‌ این منابع از حضور اپل با محصولی جدید در بازار محصولات هیبریدی نیز خبر می‌دهند. اما آیا این شایعات رنگ و بوی واقعیت را به خود خواهند گرفت؟ 

در کنار این شایعه، اسنادی که در وبسایت اپل در رابطه با نسل جدید ماشین‌ پردازشی قدرتمند و گران قیمت اپل، یعنی Mac Pro قرار داده شده است، از تولید دستگاه‌هایی با قابلیت‌های بهینه شده برای محیط زیست و مصرف انرژی خبر می‌دهند. بر اساس اسنادی که در روز پنجشنبه بر روی وبسایت اپل قرار گرفته است، مصرف انرژی غول جدید اپل بسیار کمتر خواهد بود و در کنار آن به مسائل محیط زیست و استفاده از مواد قابل بازیافت در بسته‌بندی نیز توجه ویژه‌ای شده است. 

بر اساس این گزارش‌ها و اسناد، محصول جدید  اپل در حالت idle تا حدود 68 درصد انرژی کمتری از مدل پیشین خود مصرف می‌کند.مصرف انرژی در هنگام استفاده همچنان متغیر است؛ اما منبع تغذیه به کار رفته در آن، انرژی را به صورت بهینه‌تری مصرف می‌کند. همچنین استفاده از سخت‌افزارهای جدید در بخش حافظه و پردازشگر  بهینه‌ای همچون Xeon E5 اینتل، گویای هر چه کم‌مصرف‌تر شدن این غول کوچک آمریکایی‌ها دارد. 

در زمینه ابعاد نیز، بسته بندی این محصول جدید قرار است 83 درصد سبک‌تر از مدل قبلی باشد و بدین ترتیب می‌تواند به محیط زیست یاری رساند. اما چگونه این موضوع به محیط زیست ارتباط پیدا می‌کند؟‌ در واقع با بسته بندی کوچکتر، مقدار موادی که برای بسته بندی استفاده می‌گردد و بعد از آن توسط مشتری دور ریخته می‌شود کاهش پیدا می‌کند. همچنین بسته‌بندی سبکتر و کوچکتر، سبب می‌شود در هنگام حمل و نقل محصولات از کارخانه، امکان حمل بیشتر محصولات به وجود آمده و در نتیجه این موضوع، مقدار گازهای آلوده‌ای که بر اثر حمل و نقل محصول از کارخانه یا فروشگاه به محیط زیست وارد می‌شود، کاهش پیدا کند. 

با تمامی این تفاسیر، هر چقدر هم که اپل توانسته باشد با محیط زیست رابطه دوستانه‌ای برقرار کند و از آسیب رساندن به آن جلوگیری کرده باشد، اما قیمت 2999 دلاری این محصول،‌ نمی‌تواند آسیب وارده به جیب خریداران را ترمیم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات