سامسونگ از پلتفرم کنترل ابزار‌های‌ هوشمند پرده برمی‌دارد

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پلتفرم هوشمندی را رونمایی کرد که از ماشین لباس‌شویی تا تلویزیون و یخچال را کنترل می‌کند.
تبلیغات

گویا قرار است تا محصولات هوشمند سامسونگ بیش از پیش با یکدیگر هماهنگ‌تر شوند. امروز سامسونگ پلتفرم جدیدی را معرفی کرد که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود تا تمامی ابزار‌های‌هوشمند خود از جمله گجت‌های پوشیدنی تا لوازم خانگی همچون ماشین لباسشویی را که توسط سامسونگ تولید شده است، از طریق یک اپلیکیشن واحد کنترل کنند.

سامسونگ این فناوری جدید را که Samsung Smart Home نام نهاده است، در نمایشگاه CES 2014 به نمایش خواهد گذاشت و اولین نمونه‌ی این اپلیکیشن نیز در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

در مرحله‌ی اول، این پلتفرم امکان استفاده از سه قابلیت را برای کاربران ممکن خواهد کرد که شامل: کنترل ابزار‌های‌هوشمند (Device Control)، مشاهده‌ی منزل (Home View) و سرویس هوشمند مشتری (Smart Customer Service) است. کنترل ابزار‌های هوشمند این امکان را برای کاربران ممکن می‌کند تا ابزار‌های‌هوشمند خود را از طریق تلویزیون یا تلفن‌هوشمند کنترل کنند.

با اجرای اپلیکیشن Samsung Smart Home، کاربران قادر خواهند بود تا در آن واحد چندین وسیله‌ی هوشمند را با استفاده از این اپلیکیشن از طریق تلویزیون‌ هوشمند، تبلت یا گوشی خود مورد استفاده قرار دهند. این سرویس را می‌توان از طریق دستورات صوتی با بهره‌گیری از گلکسی‌گیر یا کنترل تلویزیون‌هوشمند سامسونگ، مورد استفاده قرار داد و با فرامین صوتی در هنگام تماشای تلویزیون یا با ساعت هوشمند در حال رانندگی، لوازم خانگی و به‌طور کلی تمامی ابزار‌های‌ هوشمند را کنترل کرد.

مشاهده‌ی منزل یا Home View، قابلیت استفاده از دوربین‌های تعبیه شده در محصولات‌هوشمند سامسونگ را برای کاربر مهیا می‌کند؛ بطوریکه برای مثال کاربر می‌تواند از دوربین تلویزیون‌ سامسونگ خود برای مشاهده‌ی منزل -زمانی که بیرون از خانه قرار دارد- استفاده کند. Smart Customer Service نیز کاربر را از آغاز یا پایان وظیفه‌ی محول شده به یکی از ابزار‌ها آگاه می‌کند؛ ضمنا این سرویس کاربر را از خدمات پس از فروش و انجام سرویس‌های پشتیبانی نیز آگاه می‌کند.

سامسونگ در قدم اول، این پلتفرم را برای استفاده از محصولات خود که شامل تلویزیون‌ها و تلفن‌های‌ هوشمند و ابزار‌هایی با قابلیت اتصال به شبکه‌های خانگی، توسعه خواهد داد و در مرحله‌ی بعد سایر محصولات سامسونگ -و شاید محصولات سایر کمپانی‌ها- نیز پشتیبانی خواهند شد. سامسونگ در نظر دارد تا با این اقدام، خدماتی را در حوزه‌ی مصرف انرژی و امنیت منازل، در کنار کنترل ایمنی و سلامت ساکنان، با همکاری توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در حوزه‌های مربوطه انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات