AMD‌ سال 2014 را با معرفی پردازشگرهای جدید در نمایشگاه CES آغاز می‌کند

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا نمایشگاه CES‌ امسال، نمایشی مقتدرانه از غول بزرگ دنیای سخت افزار، AMD در معرض دید قرار خواهد داد یا خیر؟ این سوالی است که هنوز تا پاسخ دادن به آن چند روزی فاصله داریم. اما در این بین، AMD پیش نمایشی از برنامه‌ها و محصولاتی که قرار است در سال 2014 روانه بازار کند در اختیار ما قرار داده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

 شکی نیست که AMD در زمینه پردازشگرها، هنوز نتوانسته است بر سلطه اینتل چه در زمینه کیفی و چه میزان فروش غلبه کند. هر چند محصولات AMD اغلب قیمت قابل قبول و اقتصادی دارند و با مشخصاتی که بر روی کاغذ دارند، باعث جذب کاربر می‌گردند، ولی غالب مدل‌های اخیر این شرکت در عمل نتوانسته‌اند عمر باطری مناسب یا کیفیت پردازشی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند. نمونه این موضوع نیز اولترابوک ویندوزی Ativ 9 سامسونگ یا Satellite Click توشیبا از خانواده هیبریدی‌هاست. با این وجود شاید سال 2014، بتواند وجهه AMD‌ را با محصولات جدیدش دچار تغییر سازد. موضوعی که تا عرضه و تست محصولات این شرکت در لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها نمی‌توانیم با قطعیت اعلام کنیم. 

Screen Shot 2013-11-13 at 3.02.29 PM 610x272

سری قبلی پردازشگرهای کم مصرف AMD‌ برای لپ‌تاپ‌ها، خانواده Kabini و Temash بودند که در زیر پرچم سه برند اصلی این شرکت یعنی، سری A4 و A6 و A8 به بازار عرضه شدند. حالا این دو خانواده با محصولات جدید این شرکت که تحت نام Beema  و Mullins شناخته می‌شوند قرار است که بار دیگر در زیر نقاب سری A به بازار مصرف قدم بگذارند. 

قدم بلندی که به گفته AMD در تولید این محصولات برداشته شده است، مصرف انرژی کمتر در آن‌هاست. همچنین AMD از تولید پردازشگرهای هشت‌هسته‌ای برای طراحی‌های بدون فن و باریک‌تر نیز خبر داد. 

در مرحله بعدی، AMD بر روی امنیت پردازشگرهای خود نیز توجه ویژه‌ای قرار داده است. محیط اجرایی امن در این پردازشگرها، راه را برای ورود آن‌ها به محیط‌های اداری که امنیت اطلاعات برای آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، باز می‌سازد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات