اینتل قصد دارد با کمک اندروید در کنار ویندوز فروش PC را بهبود بخشد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تلاش‌های اخیر اینتل و مایکروسافت با ارائه پردازنده‌های کم مصرف و سیستم عامل ویندوز 8 نتوانست آنطور که باید و شاید مانع کاهش فروش و محبوبیت PC شود. حال اینتل قصد دارد با ارائه ابزارهایی که هر دو سیستم عامل ویندوز و اندروید را در کنار هم اجرا می‌کنند بار دیگر شانس خود را امتحان کند.
تبلیغات

گفته می‌شود اینتل به کمک تولیدکنندگان مطرح PC قصد دارد در نمایشگاه CES 2014 از کامپیوترهایی با قابلیت بوت دوگانه پرده بردارد. این کامپیوترها از فناوری مجازی سازی (Virtualization) برای اجرای همزمان دو سیستم عامل ویندوز و اندروید در کنار یکدیگر و بدون نیاز به بوت سیستم بهره خواهند برد. ایده اصلی پشت این سیستم اصلا جدید نیست. پیش از این نیز سامسونگ با معرفی ATIV Q امکان اجرای اندروید درون ویندوز در قالب یک اپلیکیشن مستقل را فراهم نموده و  آن را Dual OS نامیده بود. چندی پیش ایسوس نیز تیزر تبلیغاتی را از یک تبلت با قابلیت بوت دوگانه منتشر کرد و وعده معرفی آن را در CES 2014 داد.

براساس گزارش Time Magazine اینتل از نام Dual OS برای این کامپیوترها استفاده نخواهد کرد و در عوض عنوان PC Plus را روی آن‌ها گذاشته است. اما ایده پشت آن‌ها همان اجرای اندروید در کنار ویندوز است.

به این ترتیب کاربران تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دیگر PCها قادر خواهند بود در کنار سیستم عامل ویندوز 8 و نرم افزارهای سازگار با رابط کاربری لمسی، از طیف وسیعی از نرم افزارهای اندرویدی نیز استفاده کنند.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات