در چهارسال اخیر: کاهش درآمدهای اپل از بازارهای حیاتی امریکا و اروپا ، افزایش ۶۳ درصدی در آسیا

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی انتشار گزارش مالی اپل در سه‌ماهه چهارم سال 2013 میلادی که نشان از سود بالا و کسب درآمدی فوق‌العاده برای اپل داشت، درآمدهای کسب شده توسط این کمپانی به تفکیک مناطق جغرافیایی نیز منتشر شده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

کشور چین با افزایشی 29 درصدی در کسب درآمد برای کمپانی اپل بزرگترین تغییر را به خود دیده است. اپل در کشور خود با کاهشی 1 درصدی در درآمد مواجه بوده است.

نمودار اول بیان‌گر درآمد در بخش عملیاتی است. نمودار سوم نیز نشان‌دهنده‌ی درآمد حاصل از هر کدام از مناطق مشخص شده است. جدول روبرو نیز نشان از تغییرات حاصل شده در 4سال گذشته دارد که به تفکیک مناطق مرتب شده است.

قبلا  در مقاله دیگر شاهد کاهش سهم اپل در تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند بودیم که نشان از رشد منفی اپل در فروش نسبت به رشد بازار گوشی‌های هوشمند بود.خبر بد دیگربرای اپل کاهش درآمدهای این کمپانی در مناطقی همچون اروپا و آمریکا است که به‌نظر چندان دربردارنده‌ی اخبار خوشی برای اپل نیست. این کاهش نه فقط در درصدهای آماری بلکه در درآمد نقدی کسب شده نیز تاثیر خود را به نمایش گذاشته است. اما در نقطه‌ی مقابل مناطق دیگری که اپل در آن‌ها به ارائه‌ی محصولات خود پرداخته است، جبران کمبود و کاهش درآمد در آمریکا و اروپا را به گردن گرفته و نتایج خوبی نیز به جا گذاشته است. اپل در ژاپن، چین و آسیانه‌ی میانه بسیار عالی عمل کرده است. در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی اپل در بازار آسیا به درآمد 17.4 میلیارد داری دست یافته است که در مقابل فروش 13 میلیارد دلاری اروپا به مقدار قابل توجهی بالا است. اپل در آمریکا نیز به درآمد 20 میلیارد دلار دست یافته است. از سال 2012 اپل آمار چین را بصورت جداگانه از آسیا در گزارش های مالی خود ارائه داده است.

AppleQ420132
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات