آیا گوگل و سامسونگ در مورد ظاهر اندروید به توافق خواهند رسید؟

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
گویا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش تغییرات سامسونگ در سیستم‌عامل اندروید خواهیم بود که انتقادات فراوانی را نیز معطوف خود کرده بود. براساس اطلاعاتی که اخیر منتشر شده، کمپانی سامسونگ در حال انجام کفتگوهایی با گوگل است تا به توافقی در مورد نزدیک کردن نگاه سامسونگ به آنچه گوگل در پی ارائه‌ی آن از طریق اندروید است، دست یابند.
تبلیغات

این گزارش حکایت از آغاز اختلاف نظرها پس از رونمایی از تبلت‌های جدیدی سامسونگ در نمایشگاه CES 2014‌ دارد. کارشناسان گوگل از به‌کاربردن رابط‌کاربری Magazine UX توسط سامسونگ در سیستم‌عامل اندروید که بسیار شبیه به الگوی به‌کار رفته در فلیپ‌بورد و ویندوز 8 است، ناخشنود هستند. گوگل پس از مشاهده‌ی این تغییرات، گفتگو با سامسونگ و سایر تولیدکنندگان محصولات اندرویدی را در دستور کار خود قرار داد.

هنوز نتیجه‌ی خاصی برای این گفتگوها پیش‌بینی نشده است، اما می‌توان حدس زد که سامسونگ استفاده از رابط‌کاربری جدید خود را در محصولات آتی، کنار خواهد گذاشت. همچنین می‌توان انتظار داشت تا سامسونگ عرصه را برای استفاده از کاربران خود از اپلیکیشن‌های گوگل بازتر کند. برای مثال می‌توان به این نکته اشاره کرد که سامسونگ کاربران را تشویق به استفاده از اپلیکیشن ChatOn‌ نخواهد کرد.

پس از سرد شدن رابطه‌ی دو کمپانی به‌علت برخی اقدامات که منجر به ایجاد سوءتفاهماتی بین دو سردمدار اکوسیستم اندروید شده بود، این دو کمپانی در حال بازگرداندن شرایط به حالت پشین هستند. همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، در هفته‌ی جاری این دو کمپانی توافقی را در مورد استفاده از پتنت‌های یکدیگر به امضا رساندند.

سامسونگ در بیانیه‌ای به این نکته اشاره کرده است که این کمپانی کره‌ای به توسعه‌ی محصولاتی با سرویس‌ها و ساختار متفاوت ادامه خواهد داد. این کمپانی اذعان داشته که در ابزار‌های‌ تولیدی خود طیف وسیعی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها را ارائه خواهد داد. در ابزار‌های اندرویدی تولید شده توسط سامسونگ، کاربران قادر خواهند بود تا در کنار اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ارائه شده توسط سامسونگ، از خدماتی که گوگل در سیستم‌عامل اندروید در اختیار کاربران قرار خواهد داد، استفاده کنند.

سامسونگ ارائه‌ی سرویس‌ها و خدمات متفاوت را یکی از سیاست‌های این کمپانی در مسیر ارائه‌ی خدماتی نوین و بالا بردن کیفیت زندگی کاربران خود عنوان کرده است. شاید یکی از دلایل فروش موتورولا توسط گوگل نیز در راستای برقراری ارتباط نزدیک تر با سامسونگ و جلب نظر این تولید‌کننده قدرتمند دنیای موبایل بوده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات