اینتل مرکز نرم‌افزاری AppUp خود را تعطیل می‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
اینتل تصمیم دارد اپ‌استور خود را که در اصل برای نت‌بوک‌ها و پس از آن برای دیگر دستگاه‌ها نظیر اولترابوک‌ها طراحی شده بود را تعطیل کند. مرکز نرم‌افزاری AppUp اینتل، بر اساس یادداشتی که در وب‌سایت این شرکت منتشر شده است، در تاریخ 11 مارس بسته خواهد شد.
تبلیغات

 در این یادداشت، اینتل به توضیح مختصر دلیل خود برای این تصمیم پرداخته و گفته است که با بسته شدن مرکز AppUp، این شرکت خواهد توانست تمام تمرکز خود را بیش از پیش بر روی توسعه نسل بعدی نوآوری‌ پلتفرم‌ها قرار دهد.

در بخشی از پرسش‌های متداول سایت گفته شده است که برخی برنامه‌ها نیازمند اتصال به این مرکز نرم‌افزاری هستند و پس از 15 ماس 2015 ممکن است دیگر قابل استفاده نباشند. یکی از سخنگوهای اینتل، طی مصاحبه‌ای با CNET، به ذکر جزئیات و شفاف‌سازی بیشتر در این خصوص پرداخته است. این کارمند اینتل می‌گوید:

بازار در حال تغییر است... نیازهای مصرف کنندگان نیز در حال تغییر است، بنابراین ما در تلاش هستیم که تمرکز و منابع خود را بر روی سرویس‌های ابری قرار دهیم.

تمرکز اینتل، بر روی APIهای جدیدی است که این شرکت طی سال گذشته به ساخت و توسعه‌ آن‌ها مشغول بوده است. اینتل، مرکز نرم‌افزاری AppUp را در ژانویه 2010 راه‌اندازی کرد. در آن زمان این شرکت گفته بود که این مرکز نرم‌افزاری برای نت‌بوک‌ها فراهم شده است که در حال حاضر یک محصول منقرض شده محسوب می‌شود؛ ولی اینتل انتظار داشت که این مرکز به پی‌سی‌ها، اسمارت‌فون‌ها و دیگر پلتفرم‌ها گسترش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات