پتنت قلم استایلوس iPen توسط اپل به ثبت رسید

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
کسی عادت ندارد قلم‌های استایلوس را در دستان اپل ببیند! بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین اپل، استیو جابز، در ایستادن مقابل استایلوس بسیار بی‌پروا و قاطع بود و هیچ دستگاه موبایلی پس از آیفون توسط اپل ارائه نشد که از قلم‌های استایلوس بهره ببرد؛ در عوض، او معتقد به استفاده از دستگاه از طریق لمس صفحه با انگشتان دست بود. در هر حال این به معنای بی‌توجهی کامل اپل به این تکنولوژی و عدم تلاش برای دستیابی به راهی جهت تبدیل این «قلم‌های احمقانه!» (به تعبیر اپل)، به نمونه‌هایی هوشمند نیست.
تبلیغات

 پیش‌تر در سال 2011، کمپانی اپل نسبت به درخواست ثبت پتنتی در خصوص یک قلم استایلوس با نام iPen اقدام کرده است که یک حسگر چرخش بر روی آن تعبیه شده است. اکنون دفتر نام‌های تجاری و حق اختراع ایالات متحده، این پتنت را به نام اپل ثبت نموده است. در این پتنت شرح داده شده است که iPen چگونه از استایلوس‌های دیگر متمایز خواهد بود؛ سنسور گردش تعبیه شده بر روی این قلم، امکان تعیین گردش قلم نسبت به صفحه‌ی لمسی را فراهم خواهد کرد. این سنسور دقت و امکانات بیشتری را در خصوص ایجاد ورودی‌های مختلف ایجاد خواهد کرد چرا که داده‌های بدست آمده از سنسور می‌تواند به منظور تنظیم تیرگی و نیز عرض خط نمایش داده شده بر روی صفحه مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، این قلم تجربه و احساسی مشابه یک مداد واقعی را ایجاد خواهد کرد؛ هرگاه فشار بیشتری بر قلم وارد شده و با کنار نوک آن و با حالت کج اقدام به ترسیم خطوط کنیم، عرض و تیرگی خط رسم شده نسبت به حالی که فشار کم و نوک قلم را به کار گیریم متفاوت خواهد بود. بر این اساس استفاده از استایلوس واقعی‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

ممکن است به زودی شایعاتی در خصوص به کارگیری این استایلوس در فبلت آیفون، که هم‌اکنون مدت‌هاست شایعات آن به گوش می‌رسد باشیم. این احتمال وجود دارد که استایلوس مورد اشاره در این پتنت، بطور اختصاصی برای محصول مذکور توسعه یافته باشد. در هر حال، در عالم واقع، هیچ نشانی که دلالت بر عرضه‌ی محصولی با iPen از سوی اپل داشته باشد وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات