افزایش مشکلات در پروسه‌ی تولید ساعت‌هوشمند اپل؛ بازده تولید iWatch به کمتر از %50 درصد کاهش یافت

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های منتشر شده، اپل و کوالکام برای تولید انبوه ساعت هوشمند خود با مشکلاتی دست به گریبان هستند. گفته می‌شود بازده تولید ساعت‌های هوشمند توسط این دو کمپانی به‌دلیل به‌طول انجامیدن پروسه‌ی تولید به زیر %50 رسیده است.
تبلیغات

منابع درون تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند که مشکل اصلی در پروسه‌ی تولید شاسی فلزی این ساعت‌عای‌هوشمند است که از طریق تزریق فلز به شاسی برای ساخت  بدنه‌ی یکپارچه انجام می‌پذیرد. این روش برای ساخت ابزار‌هایی که نیازمند دقت بالایی در مختصات ساخت هستند، انجام می‌شود. برای مثال می‌توان از جمله‌ی ابزار‌های تولیدی به این روش را تجهیزات اتاق‌عمل و قطعاتی عنوان کرد که در ساخت هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپل به‌دلیل دنبال کردن سیاست‌های خاصی در تولید محصولات خود از این روش استفاده می‌کند، که هرچند باز کردن قطعات و محتویات یک ابزار را به شدت سخت‌تر می‌کند، اما باعث بهبود جلوه ظاهری و جذابیت آن می‌گردد. بسیاری از کمپانی‌ها همچون اپل علاقه‌ای به افشای جزئیات ساخت محصولات خود ندارند، از‌این‌رو در پی ساخت محصولات خود به این روش هستند تا بسیاری از قطعات که نیازی به دیده شدن ندارند، پنهان باقی بمانند تا زیبایی نیز چاشنی محصولات شود. با توجه به اینکه کوالکام نیز با Toq پای در بازار ساعت‌های‌هوشمند نهاده است و انتظار می‌رود کمپانی‌هایی همچون سونی، کاسیو، نایکی، آدیداس، اپسون و ال‌جی هم محصولاتی را به بازار عرضه‌کنند، از‌این‌رو اپل نیز باید محصول خود را که iWatch نامیده می‌شود هرچه سریع‌تر رونمایی نماید.

اعلام بازده تولید زیر %50 ساعت هوشمند اپل و کوالکام به این معنا است که در صورت تولید 100 ساعت هوشمند، تنها 50 ساعت هوشمند می‌توانند استانداردهای لازم برای عرضه به بازار و ارائه به مشتری نهایی را کسب کنند. این اولین باری نیست که اخباری در مورد ایجاد مشکلات طی تولید iWatch‌ به گوش می‌رسد. تابستان سال گذشته میلادی نیز اخباری در مورد استخدام مهندسان جدیدی به گوش رسید که برای حل مشکلات طراحی به اپل اضافه شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات