دوئل پرچمداران؛ 5 ویژگی کلیدی آیفون 5S که گلکسی نوت 3 را از گردونه‌ی رقابت حذف می‌کند

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
مطالعه 6 دقیقه
به‌طور قطع آیفون 5S همچون سایر آیفون‌های تولید شده یک تلفن‌هوشمند کامل با حفظ DNA اپل است که زیبایی، کارایی و کمال را در عین سادگی در اختیار کاربران قرار می‌‎‌دهد. این تلفن‌هوشمند به‌قدری کار‌آمد است که می‌توان آن را با فبلت غول‌پیکر سامسونگ، گلکسی نوت 3 مقایسه کرد. پیش‌تر به بررسی 5 ویژگی کلیدی گلکسی نوت 3 که آن را از آیفون 5S در جایگاه برتری قرار می‌دهد، پرداختیم. هم‌اکنون به بررسی 5 قابلیت مهم آیفون 5S خواهیم پرداخت که گلکسی نوت 3 را از جریان رقابت حذف می‌کند.
تبلیغات

هرچند آیفون‌های اپل از یک برتری نسبی در مقابل گلکسی‌نوت‌ و گلکسی نوت 2 برخوردار بودند، اما سامسونگ گلکسی نوت 3 را همراه با ویژگی‌ها و امکاناتی به بازار عرضه کرده است که نظر برخی از کاربران را به خود جلب کرده است.

اگر شما در آستانه‌ی خرید یک تلفن‌هوشمند برای خود هستید و در نظر دارید تا با تغییر اکوسیستم به جمع کاربران گلکسی نوت 3 بپیوندید، بهتر است قبل از اتخاذ تصمیم نهایی خود مروری بر مواردی که آیفون 5S قادر است تا رقیب خود را از میدان رقابت بیرون کند، داشته باشید.

شاید برای برخی از کاربران اندازه‌ی آیفون 5S‌ در مقابل سایر محصولات موجود در بازار یک ویژگی و در واقع برگ برنده باشد. هرچند لازم به ذکر است که آیفون 5S ورای اندازه‌ی مناسب، ویژگی و قابلیت‌های دیگری نیز دارد که آن را برتر از گلکسی نوت 3 می‌کند.

1 طراحی آیفون 5S

iPhoneInt1

هرچند سامسونگ، گلکسی‌نوت 3 را همراه با تغییرات ظاهری مثبتی به بازار عرضه کرده است. استفاده از چرم مصنوعی با ظاهری شبیه به دست‌دوز بودن در لبه‌ها ویژگی جدید این فبلت است که برخی آن را کاملا دوست داشته و برخی دیگر نیز آن را یکی از اصلی‌ترین نکات منفی گلکسی نوت 3 عنوان می‌کنند. برخی از کاربران حاشیه‌ی کم صفحه‌ی نمایش و همچنین استفاده از چرم مصنوعی را بسیار دوست دارند، اما مطمئنا با قرار دادن آن در کنار آیفون 5S بیش از پیش به زیبایی آیفون 5S و فلسفه‌ی وجود آن پی می‌بریم.

ترکیب آلومینیوم و شیشه در آیفون 5S و حسی که از لمس آن به کاربر منتقل می‌شود وجه تمایز آن با گلکسی نوت 3 است. اما در نهایت طراحی و شکل ظاهری امری سلیقه ای است و هر کاربر خاص خود را نسبت به آن دارد. شما طراحی کدامیک را می‌پسندید؟

2 سهولت استفاده با یک دست

iPhoneInt2A

اگر مهم‌تری فاکتور شما برای خرید یک تلفن‌هوشمند قابلیت استفاده از آن با یک دست باشد، در اینصورت برنده‌ی مطلق آیفون 5S است. یکی از دلایلی که اپل به تولید تلفن‌های‌هوشمند چهار اینچی ادامه می‌دهد، حفظ ویژگی سهولت استفاده از تلفن‌هوشمند با یک دست است که سیاست‌های در پیش گرفته توسط این کمپانی نیز نتایج مورد نظر اپل را برای این محصول رقم زده است. استفاده از آیفون 5S در زمانی که کاربر وسیله‌ی دیگری را در دست دارد یا در حال راه رفتن است بسیار ساده‌تر از گلکسی‌نوت 3 است.

iPhoneInt2B

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، اندازه‌ی بزرگ گلکسی‌نوت 3، انجام برخی کارها را با استفاده از یک دست بسیار مشکل می‌کند، البته سامسونگ امکان انتقال محتوای در حال نمایش به بخشی از صفحه‌ی نمایش برای تسهیل استفاده از یک دست را ایجاد کرده است. همچنین می‌توان شماره‌گیرنده و کیبرد را نیز به سمت راست یا چپ تصویر منتقل کرد. سامسونگ این دو امکان را برای حل مشکل آن ایجاد کرده است، هرچند نمی‌توان آن را راه حلی اساسی برای پوشش دادن این ضعف در مقابل آیفون 5S عنوان کرد.

3 تجربه‌ی کار با تلفن‌های هوشمند

iPhoneInt3

در یک دیدکلی که شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های موجود برای یک تلفن‌هوشمند است، برتری با آیفون 5S است. برخی از قابلیت‌ها و امکانات موجود در آیفون کارکردی فوق‌العاده دارند در حالی که اپل هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را برای ابزار‌های غیر اپلی ارائه نمی‌دهد.

iMessage اپلیکیشنی است که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی آیفون برشمرد. اپلیکیشنی ارتباطی که کار را برای کاربران آیفون تسهیل کرده است. گوگل در نظر دارد تا با هنگ‌اوتز و گوگل Voice، جای خالی این سرویس‌ها را در اندروید پرکنند، اما هنوز به فروغ iMessage‌ دست نیافته‌اند.

به‌اشتراک‌گذاری تصاویر در آیفون نیز به لطف وجود Photo Stream به مراتب راحت‌تر است. گوگل‌پلاس جایگزینی برای این امکان در اندروید است که گوگل آن را برای پر کردن جای Photo Stream ایجاد کرده است، هرچند تمامی کاربرانی که قصد استفاده از این امکان را در اندروید دارند، باید یک حساب‌کاربری در گوگل داشته باشند.

اغلب بازی‌ها و اپلیکیشن‌های منتشر شده، ابتدا برای ابزار‌های اپلی و مبتنی بر iOS‌ منتشر می‌شوند که مزیتی برای آیفون 5S است. از‌این‌رو افرادی که می‌خواهند اپلیکیشن‌های جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن داشته‌ باشند، آیفون 5S گزینه‌ی بهتری است.

در نهایت شاید از نظر امکانات نرم افزاری گلکسی نوت 3 متنوع تر از آیفون باشد، اما اپل به خوبی توانسته نرم افزار خود را با آیفون سازگار و یکپارچه کند تا تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه کند.

4 فلاش آیفون 5s

فلاش تعبیه شده در آیفون در قالب دو LED روی آیفون تعبیه شده است که اپل آن را True Tone Flash نامیده است. با توجه وجود این فلاش و همچنین قدرت پردازشی بالای پردازنده‌ی A7 اپل، دوربین آیفون 5S قادر است تصاویر بهتری را در محیط‌های تاریک بگیرد.

iPhoneInt4iPhone

تصویر فوق با استفاده از آیفون 5Sدر حالتی که فلاش روشن بوده، ثبت شده است. تصویر زیر نیز با استفاده از گلکسی نوت 3 در حالت روش بودن فلاش ضبط شده است.

iPhoneInt4Note

5 حس‌گر اثرانگشت

iPhoneInt5

آیفون 5S اپل اولین تلفن‌هوشمندی است که از حس‌گر اثرانگشت برای بالا بردن امنیت و تسهیل استفاده از تلفن‌هوشمند بهره برده است. بسیاری از کاربران آیفون هیچ‌گاه از کد‌های امنیتی به‌دلیل طولانی‌تر شدن پروسه‌ی بازکردن قفل و استفاده از تلفن‌هوشمند استفاده نمی‌کردند. حس‌گر آیفون 5S این امکان را برای کاربران تلفن‌هوشمند اپل فراهم می‌کند تا 5 اثر انگشت را در تلفن‌هوشمند خود ثبت کنند، پس از ثبت اثر انگشت، می‌توان تنها با فشار دادن کلید اصلی آیفون، براحتی قفل را باز کرده و از تلفن‌هوشمند استفاده کرد.

قبل از معرفی رسمی گلکسی نوت 3، بسیاری از شایعات حکایت از تعبیه حس‌گر اثر انگشت در فبلت سامسونگ نیز داشتند، اما با معرفی آن، خبری از این سنسور نبود و از‌این‌رو کاربران می‌بایست از طریق الگوهای حرکتی یا شناسایی چهره که امنیت کمتری نسبت به اثر انگشت دارد، گلکسی نوت 3 را مورد استفاده قرار دهند. روش دیگری که می‌توان به وسیله‌ی آن قفل گلکسی نوت 3 را باز کرد، استفاده از گلکسی‌گیر به‌روش نزدیک کردن این دو ابزار به یکدیگر است.

شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ گلکسی نوت 3 یا آیفون 5s؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات