دومین گردهمایی بزرگ اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، دومین گردهمایی بزرگ اعضای خود را با حضور 1000 نفر از مدیران خصوصی و دولتی حوزه فناوری اطلاعات برگزار کرد. نماینده زومیت نیز در این همایش شرکت کرده بود و گزارشی اختصاصی برای ما از این مراسم تهیه کرد. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از ماوقع این همایش را مطالعه نمایید.
تبلیغات

دومین گردهمایی بزرگ اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، روز دوشنبه هفتم بهمن‌ماه، با حمایت انحصاری شرکت رایتل در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم با شکوه ، علاوه بر مقامات بلندپایه دولتی ICT، نزدیک به 1000 نفر از مدیران شرکت‌های عضو سازمان نصر تهران حضور یافتند. از زومیت نیز برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده بود و نماینده ما با شرکت در این همایش گزارشی کامل از این نشست را نیز تهیه کرده است که در ادامه تقدیم می‌گردد.

آزاده داننده، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، ابوالحسن فیروزآبادی ،قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه و رئیس هیات مدیره‎ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و نصر الله جهانگرد ، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات به سخنرانی در جمع حاضران پرداختند.

«مجید صدری» مدیرعامل رایتل و عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران، محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، لطف الله سبوحی، قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همچنین تنی چند از مدیران ارشد فعلی و سابق وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات، از دیگر حاضران در این گردهمایی بودند.

در این مراسم که با هدف افزایش سطح مشارکت اعضای سازمان نصر تهران برگزار شد، محمد‌علی گودرزی، سرپرست معاونت فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان خود ، افشین کلاهی، رئیس مجمع تشکل‌های ICT اتاق بازرگانی ایران، معاونان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دبیران ادوار شورای عالی انفورماتیک و روسای سابق و فعلی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور حضور یافتند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات: افزایش سهم فاوا از GDP تا سه سال آینده

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات که در دومین گردهمایی بزرگ سازمان نصر تهران سخن‌ می‌گفت با تاکید بر لزوم تغییر پارادایم در برنامه ریزی توسعه ملی افزود: «افزایش سرعت دسترسی به اینترنت یکی از مقدمات اصلی توسعه صنعت فناوری اطلاعات در کشور است.»

نصراله جهانگرد به تشریح ضعف‌های زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات در کشور پرداخت و گفت: «میزان پهنای باند اینترنت برای سرعت دسترسی در دنیا بیش از 100 ترابیت است که ما با حدود 100 گیگابیت بر ثانیه ظرفیت یک صدم دنیا را داریم.»

جهانگرد با تاکید بر سهم فناوری اطلاعات در افزایش تولید ناخالص داخلی کشورها و لزوم اجرای برنامه های توسعه ای برای افزایش این سهم در کشور افزود: روند تحولات در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی از بکارگیری و کاربری فناوری اطلاعات در اصلاح این بخش ها حکایت دارد به نحوی که با اصلاح نظام صنعت و خدمات بکارگیری فناوری اطلاعات در این بخش ها، شاهد افزایش بهره وری و درآمد خواهیم بود.

او با تاکید بر اهمیت افزایش سهم فاوا از ارزش تولیدات ملی گفت: «با اصلاح سیاست‌ها و رسیدن به این ارقام، تا 3 سال آینده به حدود 10 درصد از GDPکشور دست خواهیم یافت.»

جهانگرد اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال تمامی برنامه های دستگاههای اجرایی به تصویب شورای عالی فناوری اطلاعات برسد و در بودجه سال آینده برنامه این بخش دستگاهها دیده شود.

 قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین گردهمایی بزرگ سازمان نصر تهران: نباید جلوی ورود تکنولوژی به کشور را گرفت

قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین گردهمایی اعضای سازمان نصر تهران بر بهره‌گیری از توان نیروها و شرکت‌های داخلی در جهت توسعه ICT تاکید کرد.

ابوالحسن فیروزآبادی در سخنرانی خود به تشریح سیر تاریخی و فلسفی فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: «ICT در تمام ابعاد زندگی انسانی تاثیر گذار است. مدرنیت امروز بدون تکنولوژی فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست و ما نیز در ورود هر چه بیشتر این تکنولوژی به کشور نباید کوتاهی کنیم.»

firuzabadi

رئیس هیات مدیره شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) همچنین در ارائه برنامه‌های رایتل و لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی گفت: «ما در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که رایتل با 37 میلیون سهامدار را در خود جای داده است، در تلاشیم تا بتوانیم قدم موثری در کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه صنعت ICT در کشور برداریم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.»

فیروزآبادی علت توجه شستا به رایتل را تحقق شعار «دسترسی هرکسی، در هر مکان و هر زمان به اطلاعات» دانست و تاکید کرد: «این مهم تنها در سایه توسعه تلفن همراه میسر خواهد بود؛ چرا که اگر بخواهیم آنلاین بودن را تحقق بخشیم باید به پوشش ملی در سطح وایرلس توجه کنیم که در دنیای فعلی پوشش در سایه 3G در اولویت ما است.»

رئیس سازمان نصر تهران در دومین گردهمایی بزرگ صنف: چشمان بخش خصوصی نباید به دستان دولت باشد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گردهمایی بزرگ اعضای صنف تاکید کرد بخش خصوصی با اتکا بر اتحاد و توانایی‌های خود قادر به حل بسیاری از مشکلات است.

آزاده داننده که در دومین گردهمایی بزرگ اعضا و در حضور یک هزار مدیر خصوصی و دولتی سخن می‌گفت، بر عزم و تلاش سازمان نصر برای ظرفیت‌سازی و بهبود فضای ICT کشور تاکید کرد.

azadeh-danandeh

داننده با اشاره به هدف برگزاری دومین گردهمایی بزرگ سازمان نصر تهران گفت: «افزایش مشارکت و ایجاد نشاط صنفی میان اعضا مهم‌ترین دلیل برگزاری این مراسم بوده است.»

او به تشریح اهداف سازمان و حمایت شرکت رایتل ازبرگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود: «ما از گذشته به دنبال ایجاد فضای مشترک همکاری بودیم و رایتل نیز به دنبال زمانی بود تا بتواند ظرفیت‌های خود را به فعالان حوزه فناوری اطلاعات در کشور معرفی کند. امیدواریم این گردهمایی بتواند فضای مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها در جهت توسعه کسب و کار IT باشد.»

رئیس سازمان نصر تهران ادامه داد: «تلاش سازمان همواره بر این بوده که مشکلات و مسائل اعضای صنف را برطرف کند تا بدین وسیله فضای IT در کشور بهبود یابد.»

داننده ضمن اظهار امیدواری از تحقق وعده‌های دولت گفت: «امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و عملی شدن وعده‌ها ، بخش خصوصی مجال و فضای بیشتری برای توسعه پیدا کند.»

در دومین گردهمایی اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مباحث مهمی مطرح شد که آینده‌ای بهتر را برای حوزه فناوری اطلاعات نوید می‌داد. ولی لزوم رسیدن به اهداف مطرح شده، بهره‌گیری از سخت‌افزارهای بروز، ارتباط بیشتر با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، ارائه تسهیلات برای خصوصی‌سازی و عزمی راسخ از سوی دولت و شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی است. امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد برگزاری همایش‌هایی این چنینی با کیفیت بهتر و نتایج عملی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات