موزه کنکون مکزیک: دنیای سنگی در زیر آب

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از گشت و گذاری در موزه‌های مدرن امروزی، این بار سری زدیم به موزه‌ای کاملا متفاوت که نیازی به عناصر چشم گیر معماری برای بیان مفاهیم ندارد. این موزه بسیار دیدنی است و با گذشت هر سال دیدنی‌تر هم می‌شود. هر چند که شاید در آینده دیگر به چیزی که امروز می‌بینیم شباهت نداشته باشد! در این سفر همراه ما باشید.
تبلیغات

موزه زیرآبی کنکون در کشور مکزیک واقع شده است. مجسمه‌های حجاری شده این مجموعه کار هنرمندانه‌ای است که توسط جیسون تیلور ساخته شده و در زیر آب جاسازی شده‌اند. این موزه در ساحل Isla de mujeres (جزیره بانوان) ساخته شده و یک از مهیج‌ترین موزه‌های جهان برای بازدید به شمار می‌رود.

برای بازدید از آن می‌توان از قایق‌های توریستی با کف شیشه‌ای استفاده کرد یا قدم پیش گذاشت و با تجهیزات غواصی سری به آن زد. گردشگران همچنین مرجان‌هایی را که این مجسمه‌های معاصر را در برگرفته و شکلی جالب به آنها بخشیده‌اند از نزدیک مشاهده می‌کنند. در واقع دلیل واقعی ساخت این مجسمه‌ها هم همین بوده یعنی کمک به حفظ و بقای مرجان‌ها.

این حجاری‌ها از موادی کاملا طبیعی ساخته شده و در نهایت هم تبدیل به آثار هنری ساخته شده از مرجان می‌شوند.

پروژه ساخت این موزه در سال 2009 و با قرار دادن صدها مجسمه در آب‌های کم عمق ساحلی در ناحیه پارک ملی آبی کنکون آغاز شد. بیش از 400 مجسمه تا پایان عملیات ساخت این موزه در سال 2010 در این نقطه نصب گردیده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات