سوبارو سیستم «بینایی» خود را با دوربین‌های تشخیص رنگ آپدیت می‌کند

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
سوبارو از طریق استفاده از دوربین‌های تشخیص رنگ و همچنین کوچک‌تر کردن اندازه‌ی دوربین‌ها تا ۱۵ درصد، در حال بروزرسانی مهمی برای سیستم دوربین دستیار راننده‌ی خود به نام «EyeSight» برای خودروهای مدل ۲۰۱۵ است.
تبلیغات

سوبارو سخت‌افزار آی‌سایت را درون خودرو و بالای شیشه‌ی جلو قرار می‌دهد که به سایر سیستم‌های دوربینی که سخت‌افزار اغلب آنها جایی در جلوی خودرو قرار دارند، هیچ شباهتی ندارد. از مزایای اینکار می‌توان به محفوظ ماندنِ این اجزای گران قیمت از هرگونه ذرات ریزی که با خودرو برخورد می‌کنند، اشاره کرد. ولی اندازه‌ی اصلی سیستم کمی از دید راننده می‌کاهد، بنابراین اندازه‌ی کوچک شده‌ی سیستم جدید می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

این دوربین‌های ارتقاء یافته، حدود ۴۰ درصد محدوده‌ی تشخیص طولانی‌‌تر و عریض‌تری نسبت به سیستم اولیه داشته و قابلیت تشخیص رنگ توسط آنها به سیستم این اجازه را می‌دهد که چراغ ترمز ماشین مقابل را تشخیص داده و متوجه کاهش سرعت آن در اختلاف سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت شود (سیستم قبلی در اختلاف سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت متوجه می‌شد). همچنین سیستم آی‌سایت مانند قبل کروز کنترل انطباقی، هشدار تغییر خطوط حرکت و ترمز پیش از برخورد را ارائه خواهد کرد. این فناوری می‌تواند در برخی شرایط،  تصادف قریب الوقوعی را تشخیص داده و از سرعت خودرو بکاهد یا حتی آن را به طور کامل متوقف نماید.

در کنار بروزرسانی‌های آی‌سایت، سوبارو همچنین چندین سیستم جدید راداری امنیتی نیز به خودروهای خود اضافه می‌کند. «سیستم تشخیص نقطه‌ی کور» از رادارهای قرار گرفته در پهلو و عقب خودرو برای تشخیص ترافیک در نقاط کور خودرو استفاده می‌کند و «سیستم دستیار تغییر خطوط حرکت» از همین فناوری برای نمایش هشدار بر روی آینه‌های بغل در مواقعی که خودرویی به آن نزدیک می‌شود استفاده می‌کند و همچنین «سیستم هشدار ترافیک در عقب» می‌تواند وجود خودروها را تا فاصله‌ی ۷ متری در عقب خودرو تشخیص دهد.

سوبارو همچنین اعلام کرده‌ است که آی‌سایت را در مدل‌های بیشتری نسبت به قبل استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات