مایکروسافت با استفاده از فناوری فوتوسینث تصویری 20 گیگاپیکسلی از نمای شهر سیاتل ثبت کرد

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
فناوری فونوسینث یکی از نو‌آوری‌هایی است که مایکروسافت آن را به دنیای فناوری معرفی کرده است. ساختار این فناوری براساس ترکیب تصاویر دو بعدی بنا نهاده شده است، یعنی این تکنولوژی با ترکیب تصاویر دو بعدی در حال ثبت از یک منظره یا از یک نقطه، یک تصویر سه‌بعدی ترکیب شده با جزئیات فراوان یا به بیان بهتر یک تصویر پانورامیک را نمایش می‌دهد.
تبلیغات

اخیرا از این فناوری برای ثبت تصویری 360 درجه از شهر سیاتل استفاده شده است که با ترکیب 2.368 تصویر که هریک انداره‌ای برابر با 22 مگاپیکسل دارد، ایجاد شده است. نتیجه‌ی این ترکیب با استفاده از فناوری فوتوسینث، تصویری به اندازه‌ی 20 گیگاپیکسل است که نمایی پانورامیک از سیاتل را ارائه می‌دهد.

تلاش‌های مایکروسافت برای به‌تصویر کشیدن این فناوری توسط وب‌سایت آرت‌زوم منتشر شده است. مایکروسافت یک دوربین SLR کانن را که از یک لنز حرفه‌ای 400 نانومتری بهره می‌برد برای ثبت این تصاویر به‌کار برده است. همچنین سه‌پایه‌ی رباتیک گیگاپان نیز برای نگه‌داری این دوربین مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر تصاویری که بصورت خودکار از نمای شهر ثبت شده است، برخی از تصاویر نیز بصورت دستی ثبت شده است. در تصاویر ثبت شده کارهای هنری و برخی نماها و جلوه‌های هنری نیز با جزئیات و تمرکز بیشتری به ثبت رسیده است. یعنی می‌توان با کلیک روی ناحیه مشخص شده، برروی تصویر زوم کرد و محل مورد نظر را به‌همراه توضیحاتی مشاهده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات